pentru JENICAPROD MULTUMESC SI DE ASEMENEA VA DORESC UN CRACIUN FERICIT SI UN AN NOU PLIN DE SUCCESE .......
pentru JENICAPROD MULTUMESC SI DE ASEMENEA VA DORESC UN CRACIUN FERICIT SI UN AN NOU PLIN DE SUCCESE .......
DL SPIDER ARE INTR-O MANA DREPTATE DAR AM CATEVA INTREBARII PENTRU TINE DL SPIDER DE UNDE VIN PARLAMENTARII CINE VOTEAZA PRIMARII OARE NU NOI I TRIMITEM ACOLO CAND NE CANTA MUZICA SI SANTEM CU CAPUL PLIN CUM ZICEA DALEX DACA MAI PUI CA VORBESC SI FRUMOS .............. DAR PROBLEMA MAJORA E CA SANT MULTI PE POSTURI MARI INCOMPETENTI FARA STUDII DE SPECIALITATE ANALFABETI CHIAR RUPTI DE REALITATE SI PE DEASUPRA MAI FAC SI LEGI.......EX PUI MINISTRU SANATATI UN INGINER AGRONOM LA MINISTRUL TRANSPORTURILOR MEDIC.......SI ATUNCI UNDE ESTE REZULTATUL ADEVARUL ESTE CA NOI ROMANII SANTEM USOR DE MANIPULAT... INTERESUL ASTA ESTE SA FIM MULTI SI PROSTI
pentru JENICAPROD MA SCUZATI DAR POATE AM FOST MAI DUR AM AVUT IN 89 21DE ANI IMI ADUC AMINTE DE PERIOADA ANILOR 70 ERAM COPIL INTRADEVAR A FOST O PERIOADA MAI BUNA DAR NOUA GENERATIA TRECUTA DE 40ANI NU NE PLACE SA NE AMINTIM SUB NICI O FORMA DE COMUNISM EU CRED CA LIBERTATEA ESTE CEA MAI MARE VALOARE DOBANDITA DUPA 89 SI MA SUPARA TINERII CARE ACUM AU MII DE OPORTUNITATI SANT LIBERI SA ISI ALEAGA DESTINUL CEEA CE GENERATIA NOASTRA NU A AVUT-O SI SE SMIORCARESC SE SMIORCARESC ACU VOR SALARII FARA MUNCA CINSTE CELOR CARE MUNCESC SAU VOR SA FACA CEVA NU NUMAI SA SE PLANGA DAR SANT SI SOMERI TOTAL DEZINTERESATI DAR SE STIE SOMERUL DE LUNGA DURATA SE DESCALIFICA PROFESIONAL APOI TIND SPRE ALCOOLISM CINSTE SOMERILOR CARE SANT OPTIMISTI
De aceasta data sunt intru totul de acord cu dvs. Sa dea domnul sa fie bine sa punem umarul la treaba cu totii. Numai asa mai putem salva ceva din aceasta tara. Va dorsc multa sanatate, fericirii bucurii, iar noul an sa va aduca ceea ce dvs. va doriti. Sper sa mai avem ocazia sa comentam, chiar contradictoriu. La multi ani!
pentru lumi eu cred ca pentru tine o fi usor si cred ca te bucuri sa pleci d acasa sa lucrezi la 300 km de casa fiindca gasesti gazda in fiecare noapte si poate mai primesti si un bonus pentru asta, sau poate un binevoitor iti ofera o locuinta de protocol asa de mila.
Ar fi mai corect sa ne abtinem sa facem asemenea comentarii, uitate la vecinii tai daca ai si vezi in ce situatie financiara sunt si atunci sa comentezi, poate parintii tai au avut posibilitati sa te sustina financiar sau ai avut un amant mai bogat decat alte femei care te-a promovat intr-un domeniu unde castigi bani frumosi dar sa nu uiti ca nu toti pot fi destepti ca tine, cu fusta scurta si dispus la orice fel de sacrificiu.
De ce taci ? Protesteaza si da mai departe !!
Spânzurați-ne !!!
Nu înțeleg de ce țipă Băsescu la mine.
De ce mă amenință că intră România în colaps.
În ceea ce mă privește, țara mi se pare în colaps dintodeauna. De când m-am născut.
Comuniștii, nu știu cum se făcea, dar nu se ajungeau fără să ne ia la contract porcul din coteț.
Erau stăpâni pe livada noastră, pe cazanul cu țuică, pe orătăniile din bătătură.
Pe capitaliști i-am primit cu bucurie generoasă, aproape nefirească.Trezirea din reverie m-a dus în primul colaps.
În dificultate a fost țara și la mica privatizare, și la marea privatizare, și după ce am scăpat de primul FMI, și când duduia economia, și când căutam luminița de la capătul tunelului, pe care văd că n-am mai găsit-o.
Va fi fiind, probabil, lumânarea de la căpătâiul părinților și bunilor noștri.
Și-acum aud că România se duce fix în faliment.
Iar Traian Băsescu mă solicită să fiu solidară nu știu cu cine, să dau 25% din leafa mea, 15% din pensia mea.
Mă uit la Băsescu și nu seamănă a om aflat în criză.
Nici Guvernul sau Parlamentul nu sunt în criză. Nici miile de hectare de vile nu-s crizate.
Dar, defectul meu, am avut ochi de văzut și urechi de auzit.
- Da. Aparatul de stat este uriaș. Dar nu populația l-a făcut uriaș.Voi, clasa politică,
l-ați transformat în monstru.
- Dacă există un monstru care căpușează mediul privat, acela nu este profesorul, doctorul, inginerul, funcționarul public; monstrul care a încălecat țara asta sunteți voi, clasa politică. Și pentru că sunteți la putere peste tot, voi, PDL, sunteți grasul care l-a încălecat pe slab! Cu contribuția anterioară, în ordine procentelor de reprezentare în structurile politice, a PSD (30%), a PNL(15%), a UDMR (6%) etc... Ați devastat România cum nici popoarele migratoare n-ar fi reușit. Și-apoi ați călărit țara, ați luat-o sub asuprire. Nici nu mai poate respira, de câtă clientelă i-ați vârât pe gât.
- Ați spart instituțiile statului nu pentru că așa era necesar, ci pentru că vă trebuiau posturi de conducere pentru clientela de partid.
- Ați creat instituții noi nu pentru că nu funcționa statul fără ele, ci pentru că ați avut un mofturos căruia, fiindcă i s-a năzărit să fie mare director, mare președinte, i-ați fabricat o instituție.
Și nu v-a ajuns: an de an, legislatură de legislatură, ați mai creat alte structuri; ați adus directori noi, ceilalți au rămas în sistem.
- Nu populația ocrotește fărădelegea în țara asta, ci voi, cu cercurile voastre de interese cu tot.
- Nu populația a votat pensii de 370.000.000 lei vechi. Și venituri de 100.000 de euro pe an, de la stat.Voi, clasa politică, ați făcut-o: în guvernele formate din partidele voastre, în parlamentul format din partidele voastre, iar legile le-a promulgat... instituția președintelui României.
- Nu mama - mare din pământ a distrus industria, a vândut petrolul și rafinăriile, a tăiat pădurile și a mânărit pământurile. Ministere conduse de voi, clasa politică, au făcut-o. Prefecturile voastre, consiliile județene ale voastre, primăriile voastre.
- Nu populația a prăpădit banii statului ? sute și mii de miliarde de lei, munți de bani- pe licitații trucate, pe lucrări proaste, inutile, pe șosele cu gropi, pe autostrăzi care înghit bani cu ghiotura, ci primarii voștri, ai clasei politice; consilierii voștri, ai clasei politice; miniștri voștri, ai clasei politice.
- Nu populația a organizat doi ani întregi de dănțuieli, de parcă venea sfârșitul lumii. Voi, clasa politică, ați făcut-o. Pe banii cui?!! Pe ăștia pe care-i tăiați azi de la pensionari!
- V-ați construit un aparat uriaș de represiune: ministere, agenții, deconcentrate conduse de voi și clientela voastră politică. Prin ei, controlați tot, terorizați înstituțiile mai ceva decât poliția politică a lui Ceaușescu.
- Nu populația se află în AGA și CA din companiile și băncile de stat, plătite, am văzut, regește, ci voi, clasa politică.
- Nu populația a stricat țara asta la fiecare patru ani, ci voi, clasa politică. Cum ați venit, ați distrus tot ceea ce a făcut guvernul de dinainte și ați luat-o iar de la zero. Și-apoi, ați rostogolit vinovății între voi, partidele politice, de parcă ați fi jucat ping-pong cu România.
Dați-vă afară întâi pe voi și clanurile voastre și-apoi să v-atingeți de părinții noștri!
Și veniți, acum, să mă trageți de urechi pe mine. Să ne trageți de urechi pe noi, că se duce România de râpă.
Vreți s-o scoateți din criză pe spinarea șomerilor, a pensionarilor și a bugetarilor de execuție, cei care vă țin în spate aleșii și numiții, în funcțiile de conducere.
Ce ce curaj? Cu ce moralitate?
Până să vă atingeți de pensionarul ăla slăbănog, de profesorul care v-a pus creionul în mână, restructurați-vă întâi pe voi!
Dați-vă afară și în șomaj pe voi, pe oamenii voștri, ai clasei politice, și după aceea scuipați pe noi.
După aceea umblați la salariile și pensiile necăjite.
După aceea să-l certați pe bătrân că mai are îndrăzneala să trăiască, să ducă România-n faliment, cu venitul lui... gras, de 500 sau 600 de lei.
1.Dacă nu sunteți capabili să comasați sau să desființați instituțiile de pomană create de voi, clasa politică, măcar reduceți numărul de directori. Aveți o droaie de șefi. Ați umplut țara de șefi. Pe ei dați-i afară întâi și după aceea ajungeți la pensionar. Sau la doctor.
2. Trei sferturi dintre directorii voștri pe care i-ați instalat, moț, în instituțiile bugetare, au afaceri acasă. Fac afaceri cu banul public. Dați-i pe aceștia afară! Nu ei să mănânce cu două guri, și de la firma lor grasă, și de la buget, iar altul să crape de foame!
3. Luați-vă clientela politică din toate AGA și CA-urile companiilor de stat, de pe lângă primării, consilii județene și ministere. Aveți deja directori acolo, există specialiști.
4. Dați-vă afară consilierii de la birourile demnitarului. De ce ați crede că ei sunt mai puțin paraziți pe buget decât profesorul?
5. Dați-vă afară consilierii de pe lângă miniștri, secretari de stat, subsecretari de stat, primari, prefecți, președinți de consilii județene, cățel, purcel, directori generali, din companiile de stat, din parcurile industriale.
6. Încetați să mai căpușați ministerele (primăriile, consiliile județene) cu clientela pe care o serviți cu miliarde de euro.
7. Voi, clasa politică, ați creat și întrețineți evaziunea fiscală și munca la negru. Oamenii voștri, ai partidelor, îi protejează. Îi apără de funcționari, să nu-i descopere. Îi apără de lege.
8.După ce veți face toate astea, abia atunci să aveți îndrăzneala să vă legați de bătrânii acestei țări.
Asta este România, dle Băsescu. O știți, o cunoașteți, dar nu îndrăzniți să vă apropiați de clanuri. Dar vă este la îndemână să-i jupuiți de vii pe bătrâni. Sunt inofensivi. Ascultători. Mult prea blajini. Tăcuți. Loviți-i cu nădejde! Nu țipă.
De ce taci ? Protesteaza si da mai departe !!
VINOVAT ESTE VOTUL DAT IN STARE DE "COMA ALCOOLICA"
PROSTIA NU DOARE IMEDIAT - DOARE DUPA 1 AN DE LA VOTAREA DESFIINTARII "CELOR 170 DE PARLAMENTARI ".
LA VOTUL DIN 2009 URA A BATUT FRICA.
VORBA LUI C.T.POPESCU: URA ESTE UN LUX.
A VENIT NOTA DE PLATA PENTRU VOTUL NEGATIV DIN 2009.
SA TRAIM BINE !
ALBERTKURTYAN AI PERFECTA DREPTATE STATUL TREBUIE SA ELABOREZE POLITICI CARE SA INCURAJEZE REDUCEREA SOMAJULUI A INCLUZIUNII SOCIALE IN GENERAL SA INCURAJEZE INTREPRINZATORII PRIVATI, DE STAT. CU CAPITAL MIXT ETC SA TINA CONT DE SPECIFICUL FIECAREI ZONE. SA DESCENTRALIZEZE PUTEREA DECIZIEI STATUL AR TREBUI SA AIBE UN ROL DE MEDIERE. SA ATRAGA MARI INVESTITORI NU SA I SUFOCE CU BIRURILE
STIU AMICE CE INSEAMNA NIVEL DE STUDII MA REFERAM LA ANGAJATORI LA EI NU CONTEAZA AM VAZUT ANUNT UNDE PENTRU A COLECTA REZIDURI MENAJERE[GUNOIERI] ERA NEVOIE SA AI LICEUL SA ARATI BINE SA FI INGRIJIT PUNCTUAL ETC..........DECI SA NU RAZI CA NU E GLUMA ANUNTUL SUNA MAI FRUMOS DACA SE CEREA STUDII POSTUNIVERSITARE
JENICAPROD CE RELEVANTA AR AVEA ANII MEI SAU NATIONALITATEA CONSIDERI CA DACA NU SANT ROMAN GET BE GET [ PUR SANGE] SANT MAI INFERIOR
D-le JOSZEF. Nu am avut nici un moment intentia de a spune ca sunteti "mai" inferior. Am intrebat de varsta pt. ca am vazut cu cata inversunare vorbeati despre socialism, comunism, de vremurile apuse. Ce a insemnat pt. dvs. socialismul, cei zeci de ani de socialism?. Eu am trait acele vremuri si imi aduc aminte cu bucurie de anii 1970-1980, cand gaseai in RO tot ce vroiai. Plecam in concedii fara sa ne facem probleme de bani, mancare, combustibil. Singura problema pe care ne-o faceam era daca o sa gasim locuri de cazare. ATAT. Daca ne referim la perioada de dupa 1980, sunt intr-o oarecare masura de acord cu dvs. Acum ne este mai bine?, Acum putem vorbi de genocid, nu atunci. Cati oameni isi pun capat zilelor ca nu au cu ce sa-si plateasca ratele, nu au ce pune pe masa copiilor, la multi nu vine Mos Craciun. Chiar azi dimineata am vazut cum stau copiii la ore, cu haina de ei, manusile in maini, caciuli pe cap,, iar in pauze se ingramadeau la soba mai mult rece decat calda,, ca aduc lemne de acasa sa abureasca un pic atmosfera.... Pot continua cu multe exemple, dar ma opresc aici. Apropos, eram curios: ce varsta aveai in 1989? Asa pt. cultura mea.
AM 720ron BRUT SI 544ron NET platesc transport 55ron pe luna si 400 ron chirie am 2 copii la camin cu program prelungit,ma duc la munca inclusiv sambata doar ca sa am de unde veni.
cat despre somaj nu imi permit ca-s legata de un dosar la ANL unde se bat 11 familii pe o garsoniera si sunt multi in situatia mea in tara lu papura voda.
O lege buna si daca se voteaza se aplica foarte greu sau deloc. Sunt de acord cu neacordarea somajului daca refuzi locul de munca. Vorba cuiva: "Suntem o tara de asistati"!
Mi se pare normal sa nu mai primesti indemnizatia de somaj, daca refuzi un loc de munca care indeplineste conditiile de pregatire.
Referitor la valoarea indemnizatiei, cred ca aceasta trebuie sa reprezinte un procent intre 50 si 75% din media salariilor pe ultimele 12 luni, functie de vechime, deoarece contributia la fondul de somaj nu este o suma fixa pentru toti angajatii, ea este 0,5% din salariul brut.
"statul este incapabil sa ofere locuri de munca" spunea unul pe aici.
Pai treaba statului NU este sa OFERE locuri de munca, ci sa creeze conditii ca firmele, patronii sa creeze locuri de munca.
Statul trebuie sa se dea la o parte si sa lase oamenii sa munceasca si economia sa creasca.
Exista un numar enorm de bugetari in Romania care nu stau acolo pentru salarii, ci pentru spagi.
V-am acordat un vot, pentru marea parte a afirmatiilor dvs., din acest comentariu, insa nu sunt de acord si cu exprimarea din ultima fraza:
"Exista un numar enorm de bugetari in Romania care nu stau acolo pentru salarii, ci pentru spagi.".
Faptul ca spuneti atat de nonsalant ca "exista" un nr. "enorm" care stau in sistemul bugetar pentru spagi, arata ca nu cunoasteti indeaproape cum stau lucrurile in fapt. Si, facand aceste afirmatii, chiar aduceti atingere pe nedrept unui nr. "enorm" de oameni, ce au fost infierati deja cu stigmatul: "BUGETAR".
In realitate, lucrurile nu stau deloc asa, stimate domn "albertokurtyan"!
CAND vi s-a cerut (sau vi s-a dat de inteles, cel putin!) de catre un BUGETAR care lucreaza cu publicul, spaga?
Sau, CAND ati dat ultima data SPAGA unui BUGETAR de care a depins o actiune a dvs.?
Aveti ocazia sa va exprimati. Dar, daca o faceti, spuneti si DE CE ati ajuns sa dati spaga, sau LA CE NIVEL, ori in ce situatie vi s-a pretins de catre acel BUGETAR... traditionala SPAGA.
Sau... nu era un BUGETAR dintre cei... infierati?
De-aici incolo, discutia ar avea alti termeni, domnule albertokurtyan...
Catre
teufelssohn
Criza scoate la iveala toate zoaiele comuniste si toate fosilele ascunse adinc dupa revolutie.
Iti doresc sa traiesti din nou in Republica Socialista Romania... dar numai tu singur.
Am vazut ce inseamna socialismul zeci si zeci de ani, atit pe vremea lui Ceausescu, cit si in vremea noastra.
Din pacate, niciunul dintre voi nu intelege ca Romania nu are economie de piata si nici capitalism.
In Romania traim in SOCIALISM, ACUM.
SOCIALISMUL inseamna MIZERIE si totalitarism.
Pentru o piine in plus, va vindeti libertatea fara nicio emotie.
Iti recomand sa te asezi la coada din seara asta. Miine baga carne la macelarie!
Cred ca ori ai dormit pina acum, ori ai fost in coma.
Deschide ochii si priveste in jur.
Pot sa te intreb cati ani ai si (dupa nume) ce nationalitate?
ai dreptate in orasele mici e mai greu dar domnii primari ar trebui sa se ocupe mai mult de aceste probleme sa ofere o mediere a muncii mai buna prin centrele de asistenta sociala sa atraga investitori sa cunoasca mai bine ce nevoi specifice ar avea orasul respectiv ma refer la dezvoltare sa organizeze mici centre de calificare recalificare oportunitati dar na stiu si ei sa dea un mic doi la fraieri inainte de alegeri aici ma refer doar la uni ca sant si primari care sant oameni si merita respect
PENTRU TEUFELSOHN BA AI TRAIT TU CUMVA IN COMUNISM SA STI TU CE BINE A FOST ERA BINE DOAR PENTRU SMECHERI CARE ERAU O MANA NEINSEMNATA DE OAMENI DAR MAREA MASA ERA VAI VAI SA ITI FIE RUSINE BANUIESC CA ORI ESTI UN PUSTI ORI UN FOST PUPINCURIST SAU ESTI CRETIN
Nu stiu de ce va faceti atatea probleme , statul este incapabil sa ofere locuri de munca , poate in orasele mari dar in orasele mici oferta locurilor de munca este aproape inexistenta
annamaria, nu vorbesc in necunostinta de cauza. Pot sa-ti dau exemple, dar nefiind amandoi din aceeasi zona... Intr-un oras de provincie micut (30000-35000 locuitori) cati informaticieni crezi ca sunt? Sunt societati care au profil: confectii metalice, textile, constructii, care nu au nevoie de informaticieni, ci de meseriasi in general, de care oficiile de somaj sunt pline, dar cati vor sa lucreze? Am spus-o si o repet: Marea parte a somerilor se multumesc cu acel ajutor de somaj, decat sa munceasca 8 ore, cateodata este nevoie chiar de 10 ore, care se platesc de altfel, decat sa ia un salariu cu 100-200 lei mai mult decat minimul pe economie. Nu exagerez, este un fapt real.
jenicaprod: am cunostiinte care au terminat facultate de informatica si nu si au gasit locuri de munca , nu se uita la bani si caldurica..se uita la un post stabil.
Da-mi voie sa te contrazic. Se gaseste de lucru, cu acte in regula si in orasele mici. Asta bineinteles daca se doreste, dar cum marea majoritate a somerilor urmaresc posturi calde, fara multa munca si cu bani cat se poate de multi, este intradevar greu. Cati dintre someri doresc sa lucreze in productie, prestari servicii, s.a.?
NIC 273 CE INTELG EI PRIN NIVELUL STUDIILOR CA ORICUM NU MAI CONTEAZA ACUM
In ?mare?: studii medii, postliceale, universitare, postuniversitare... In "mic", se mai ramifica un pic. Depinde la ce nivel se va raporta legea specifica...
Cu vreo CINCI ani in urma, am citit un articol, din presa germana, ca un barbat, casatorit, cu multi copiii, facea NAVETA, dus-intors, cca. 500 km., la serviciu, ca sa-si INTRETINA FAMILIA! Nu i-a fost usor, dar, faptul ca a fost somer si avea obligatia sa-si intretina familia, l-a motivat!
Facea naveta zilnic? Da spui da, exagerezi. Lunar este posibil, iar in Germania si nu numai, este un lucru normal. Au infrastructura, au mijloace de transport, combustibil mai ieftin raportat la venituri, venituri care nu se pot compara cu ale noastre nici in urmatorii 100 de ani.
... poate ca asa ceva este posibil in Germania, dar nu in Romania. Aici, oamenii sunt platiti cu niste salarii de mizerie. Apoi mai ia si statul o buna parte sub forma impozitului pe salarii, contributiilor si TVA-ului si la urma mai platesti si naveta. Pentru a lucra in Timisoara, oamenii ce locuiesc in satele din apropiere platesc abonamente de peste 150 lei.
OMULE EU MA REFEREAM LA ALTCEVA NU EXISTA SA NU GASESTI DE LUCRU INTR-UN ORAS MARE GEN BUCURESTI ORADEA TIMISOARA INTELEGI ACUM ERA UN TIP CARE SE PLANGEA CA NU E DE LUCRU IN BUCURESTI SI IA FOST FRICA SA NU I SE PROPUIE LA ORADEA
Nu stiu daca a facut cineva calculul si, daca da, il rog sa scrie pe site, care este diferenta intre cuantumul ajutorului de somaj si salariul "forfecat" de astazi... in cazul unui absolvent de studii medii sau superioare, proaspat absolvent sau cu vechime minima. Ma refer aici la sumele nete.
adevarul este ca santem prea comozi si pretentiosi vrem birou laptop masina de servici mobil salariu de 10000 euro normal fratilor ca patronii refuza e vina lor pai adevarul e ca noi vrem prea mult ei prea putin sau na gratis oare unde e DREPTATEA
pentru dl lucian cu studii superioare sant locuri de munca in bucuresti destule e aberant ce spui de oradea sau suuuute de kilometri dar deh probabil santem un pic pretentiosi
va rog frumos va implor nu mai jigniti tinerii cu munca in special somerii care se stie sant cuprinsi intre 18-25 ani ei trebuie sa se distreze sa consume alcool heroina substante etnobotanice nu sa i stresam cu munca oameni buni munca e pentru prostii trecuti de 40 de ani sa fim seriosi
Pt. ALEXU: Iesirea din UE ar fi cel mai bun lucru care s-ar putea intampla Romaniei. Da un exemplu bun recomandat de UE si apoi mai vorbim.
Amice uita-te in oglinda , si apoi injura-l pe ala pe care il vezi , chiar crezi ca e cineva fericit 9 luni cat se da somajul ??? Legea e super cretina , dar pentru cei ca tine e perfecta! Sa iti dea dumnezeu , sujba sigura ( eventual munca silnica) platita la salariul minim , program de lucru redus la 6 ore dar pe toate cele 7 zile ale saptamanii . Daca statul nu va lasa ca salariile sa se negocieze ci va conditiona ajutorul de somaj de acceptarea unei slujbe prost platite va ajunge la CEDA , si eventual va iesi si din Europa , ca tot se chinuie guvernantii astia sa ne duca afara din europa ..
cand erau comunisti aveam mijloc de transport la 300 km,,,acum nu ma descurc sa ajung la servici la 40 km,,la ce salariu iau ,,un sfert dau pe naveta,,restu datorii la stat,,,raman cu 100/150 kei pe luna,,cu ce fac naveta???si un copil,,plec de acasa sa vada lumea ca plec,si ma laud ca am servici,,,,si nu sunt somer.

SA MAI TRAIM BINE,,,,,,,,,,,,,,,,,,ROMANI TREZITI-VA,,,,,,,,,




in sfarsit se face ceva dreptate si jigodiile nu mai stau degeaba acasa pe banii celor ce muncesc. a 2 -a lege buna data de acest guvern, dupa cea cu reducerea salariilor bugetarilor! daca stiam ca va da aceasta lege il votam si pe boc si pe basescu! tineti-o tot asa!
poate asa mai ies si animalele la munca! poate asa mai conteaza si cat fura si se potoleste!
jigodiile astea ce conduc tara in acest moment fac totul pentru a pleca tinerii sa isi vada de un viitor in strainatate, scopul e simplu doar o declarat basescu cu gura lui "nu ne facem probleme pentru bugetul pe anu viitor pentru pensii, oricum 1 din 7 pensionari vor muri pana atunci" SA TRAITI BINE!
In sfarsit o lege buna data de un guvern bolnav. Sunt de acord cu taierea indemnizatiei de somer daca refuzi locul de munca oferit. Sa ne fie cu iertare nu cred ca cei de la somaj sunt atat de tampiti sa te trimita la sute de km distanta de locul de domiciliu si nici un angajator nu accepta un salariat de la o asemenea distanta . Sa fim seriosi. Eu stiu o gramada de someri care refuzau un loc de munca platit destul de bine daca munceai (plata era in acord individual), dar se duceau si se angajau pe hartie doar, plateau impozitele si ce mai trebuia si dupa o luna isi reluau somajul. Si culmea erau invatati tot de ancajatii de la somaj, in ideea de a-si pastra scaunele lor caldute.
Ca sa nu mai amintim de patronii care, de comun acord cu angajatii, ii concediaza formal pe acestia si, in perioada in care angajatii beneficiaza de ajutorul de somaj, ii chema in continuare la munca, dar le platesc un salariu mai mic. Dupa ce expira perioada de acordare a ajutorului de somaj, ii reangajeaza, mentin contractele de munca pana se implineste termenul de cotizare si iarasi: concediere, ajutor de somaj etc. Stiu o tipa care face chestia asta cu regularitate si imi spunea cu nonsalanta ca daca legea ii permite asta, de ce sa nu profite?! Mai trist este ca s-ar putea sa aiba dreptate...
Ca de obicei, legi ambigue si tampite de la guvernanti asisderea!
Pai daca un contract este vointa partilor , iar vointa angajatului este sa primeasca un salariu de 3 000 lei iar angajatorul nu vrea, al cui este refuzul ??? Fiindca nimeni nu poate dicta valoarea salariului! Deci cretini si idioti , eu am obtinut o negatie de la un post , acum 16 ani , prin aceeasi metoda, am cerut un salariu , nu mi s-a dat , si atunci refuzul a fost al angajatorului ....
Problema nu ar fi ca acesti oameni-foarfece, care taie tot ce prind, o fac fanatic si fara discernamant, invocand ipocrit nobilul scop de a "face curatenie", ci faptul ca, desi distrug VIETI si lasa gramezi de amarati pe drumuri, REZULTATUL ESTE... LA MINUS, adica, nici macar nu sta la zero, iar trambitatele rezultate pozitive sunt materializate doar in achizitii de... "frunze"
(de parca asta era marea-problema a turismului romanesc aflat in coma, ca nu scrie pe usa frumos: "Intrati, ca p-aci e Raiul!", cumparari cu spume de parcuri auto more-expensive pentru celebrele "autoritati" - sublime ca definitie, dar care lipsesc cu desavarsire (mergeti pana la Arad si va intalniti pe drum cu trailerele pline cu masini gata-inscriptionate cu nume de institutii!), bani cheltuiti aiurea (pardon, cu acte-n regula!) pe "traininguri" si "seminare" in urma carora nu cere nimeni nici un raport, bani aruncati cu nonsalanta in plimbari peste hotare in valuri nebune - incat daca e sa cauti vreo scula dintr-un minister, ti se spune frecvent ca "e plecat din tara in interes(uri) de serviciu" si ramai pe loc nauc, gandindu-te ca nu esti tu suficient de destept sa-ti dai seama ce dracu' cauta acel individ "p-afara", cand el are o responsabilitate cat... curtea gainilor... 
Cam asa se vede treaba ca se re-dirijeaza "taierile", ca, altfel... al dracului sa fie daca auzi vreun roman sanatos la cap care sa zica "e mai bine, frate! chiar se simte ceva in bine!"...
Nenorocitii X(X(X(X Astia vor sa ia toti banii de la romani.Cum sa nu refuz un loc de munca daca e prost platit, nu asigura conditii minime de securitate/igiena, si mai este si la 35 km departare de localitatea unde stau.Sunt nenorociti peste masura.JOS CU EI!!!
din cauza impozitului minim a SCAZUT nr de contribuabili !.....oare asta sa fie cauza scaderii indemn de somaj ??? ... contributia la somaj , etc. pt firme si PFA uri ni a scazut !!! unde sunt banii !! ... da in ministere si guvern se dau prime si al 13 lea salar !!!..si nu sume mici !!... incet , incet spre rascoala !!!
...cam la fel si cu pensiile !!!....unde naiba sau banii astia !!!! ... oare ?????????????????
ma uitam la o stire acum o luna precum cei din minister primesc prime de 1000 euro , iar in acelasi timp se anunta o taiere salariala la bugetari plus se discuta cu indemnizatia de crestere a copilului..nu i inteleg : ori tai de la toti ori de la niciunul. eu sunt viitoare mamica si am cotizat 5 ani la stat , am un salariu de studii superioare si atunci cand ma uitam ce aberau domnii guvernanti imi venea sa i strang de gat. zilele trecute observam macar ca ne au dat o portita de alegere(asa mai merge) , dar sa nu sperii lumea degeaba.. in leg cu somajul : nu sunt de acord cu cei care iau indemnizatie si refuza locuri de munca din apropiere , dar mai sunt si persoane care freaca menta si asteapta somaj. nu mi place ca se calculeaza din 500 lei . trebuia sa se faca cum zicea cineva mai sus din media salariului pe 12 luni. de ce sa iau eu 400 lei daca am cotizat la stat tot timpul cu un salar peste 1200 lei???
- nu mai poti refuza un loc de munca daca este la o distanta mai mare de 50 de km.
tudorvaleriu,concluzia dvs.este inversa.nu poti refuza daca ai o distanta de cel mult 50km.
nica:
Tocmai asta este ca in OUG 108/2010 s-a scos precizarea cu "cel mult 50 km".
Deci nu poti refuza un loc de munca, chiar la mai mult de 50 km, daca corespunde pregatirii pfofesionale si studiilor.
Incepem sa traim normal! Daca aceastamasura se lua de la inceputul..."capitalismului" romanesc, am fi trait mult mai bine! Mereu se comenteaza ca Ceausescu ne dadea de munca! Daruita toti sa spuna canu comentai si nu miscai in front! Unde te trimitea "Ceausescu" acolo munceai, cat iti dadea atata luai fara comentarii si nu exista sloganul "pentru atat nu merita sa ma scol din pat". . Cat rau a facut societatilor, economiei si fiecaruia din noi "pomana" generalizata ridicata la rangul de "Dreptcastigat" nu prea am auzit vorebindu-se!
În socialism era nu bine, ci foarte bine, iar munca era mai mult decât un drept garantat prin Constituție; în socialism munca era și drept și obligație pentru fiecare cetățean apt de muncă. Iar asta a fost valabil chiar și în perioada regimului deviaționist dictatorial ultranaționalist, antipopular, pseudosocialist și criptocapitalist al lui Ceaușescu.
Statul socialist avea grijă de fiecare cetățean, de la naștere până la moarte. Fiecare copil avea de mic un țel în viață și un viitor în față, trebuia doar să se pregătească temeinic spre a ajunge ceea ce își dorea. Statul socialist asigura întregului popor învățământ gratuit de toate gradele, acorda burse suficiene, manuale și cursuri gratuite, tot felul de cercuri și alte activități extrașcolare gratuite sau la prețuri foarte mici la Casa Pionierilor și Șoimilor Patriei, iar la absolvirea oricărei forme de învățământ, fiecare absolvent primea loc de muncă prin repartiție, conform calificării sale, așa cum era garantat în Constituție.
Spre deosebire de capitalism, în socialism nu exista nimeni care să fie nevoit să lucreze pe un loc de muncă sub calificarea sa. Excepție făceau foștii deținuți politici, dar asta era justificat, fiindcă ei de fapt erau dușmanii poporului și de asta pe lângă pușcărie aveau și alte pedepse, printre care degradarea civică, așa cum prevedea Codul Penal la vremea aceea.
Retribuțiile în socialism erau super ok, raportul prețuri-salarii era mult mai bun decât azi și poporul avea o putere de cumpărare mai mare și își permitea mult mai multe ca azi. Atunci nimeni nu lucra la patron ca azi, la burghezia hrăpăreață și exploatatoare care plătește de mizerie munca poporului. Atunci toată lumea muncea la stat, în condiții de muncă decente și pe retribuții suficiente, deci nu se punea problema să nu vrei să mergi la muncă fiindcă nu se merită.
Într-adevăr, uneori repartiția era la țară, saju la mare distanță de localitatea de domiciliu. Corect, numai că oriunde te trimitea, statul socialist avea grijă de tine și îți dădea locuință, iar chiria era mică, tot omul și-o putea permite; atunci dădeai vreo 200 lei la chirie dintr-o leafă minimă de 2000 lei, nu ca azi, când un om cu salariul minim pe economie, mai ales după ciunteala lui Băsescu de 25%, nici nu își permite chiria.
În plus, dacă aveai post într-o localitate apropiată, nu era nicio problemă să faci naveta: trenuri erau multe și biletul era ieftin ca braga, tot omul își permitea să călîătorească, nu ca acuma. Erau o grămadă de personale pe distanțe lungi, pe atunci CFR nu le transforma în rapide și IC ca să bage mâna în buzunarul omului ca acuma. Păi maică-mea în primii ani de serviciu a lucrat la țară, ca medic stagiar, făcea naveta, cheltuia bani cu asta și tot nu apuca să își cheltuiască tot salariul de la op lună la alta, și lua salariu de stagiar, nu de medic primar. Se compară cu ce salarii de mizerie iau medicii rezidenți astăzi?
Este adevărat că în timpul lui Ceaușescu erau magazine le aproape goale, alimentele de bază cartelate, pt. restul trebuia să stai la cozi ce se vedeau și din avion, dar cu relații, luma își cumpăra diverse de pe piața neagră, tocmai fiindcă lefurile erau arhisuficiente. Iar chestia cu cozile și penuria de alimente, luatul apei, căldurii și curentului electric din case și produse de cea ami prostă calitate cu excepția celor pt. export etc., toate relele astea erau numai la noi, în România deviaționistă pseudosocialistă a lui Ceaușescu. Înainte de Ceaușescu erau de toate în România și tot poporul era fericit, spre ciuda dușmanilor poporului! De asemena, în toate celelalte state cu adevărat socialiste, fidele Uniunii Sovietice Eliberatoare, nu erau porcăriile de la noi din vremea lui Ceaușescu; peste tot, și în URSS, și în RDG, și în Cehoslovacia, și în RPU, și în RPB etc. era și mâncare, și căldură, și lumină, și apă caldă, și apă rece, era permis avortul, iar în URSS și RDG era și gratis, iar dreptul la locuință în URSS și RDG era garantat prin Constituție, produsaele și serviciile erau de calitate, în RDG cel pțin calitatea era mai bună decât în multe âări occidentale capitalste; la câți bani băga URSS în ea, RDG categoric că era mai dezvoltată decât Portugalia, Turcia sau Grecia și era cu ani-lumină înaintea României deviaționiste ceaușiste, care întorsese spatele Uniunii Sovietice și astfel nu a mai beneficiat de sprijin și ajutor din partea acesteia ca toate celelalte țări autentic socialiste.
Deci la noi a fost rău tocmai din cauza deviaționismului, nu a socialismului, fiindcă socialism autentic România a avut numai pentru câțiva ni, în perioada lșui Ana Pauker și Vasile Luca. În ceaușism nu a fost socialism autentic în România. Dimpotrivă, Ceaușescu a trădat cauza socialismului și nu numai că a întors spatele Uniunii Sovietice, dar mai rău decât atât: Ceajușescu a colaborat cu capitaliștii, cu imperialiștii, în dauna blocului socialist. S-a tot spus la noi că de asta era penurie de alimente, că de asta se făcea economie la apă caldă și rece, căldură, curent electric etc., fiindcă România trebuia să-și plătească datporia externă. Dar câți știu astăzi ce era cu acea datorie și la cine era România datormnică? După război, România a avut datorii la Uniunea Sovietică, pe care le-a plătit în scurt timp și în anii 60 a fost foarte bine. Dar apoi, la începutul anilor 70, Ceaușescu a îndatorat România la FMI și Banca Mondială, deci la imperialiști! A întrebat poporul dacă vrea ca în viitor să crape de foame și să înghețe de frig? Ceaușescu tiranul, pe care mulți naivi astăzi vor să îl reabiliteze, nu a făcut niciun referendum prin care să consulte poporul. Nu i-a păsat de popor, el trăia ca un feudal, iar poporul o ducea din ce în ce mai rău. Bine că în decembrie 89 a fost judecat, condamnqat și executat și el și sinistra și analfabeta lui consoartă! Și-au primit ceea ce au meritat!
Numai că azi în capitalism nu e mai bine. România a involuat la un regim burghezo-moșieresc exact ca acela din perioada interbelică. În loc să de întoarcem la socialismul autentic și la democrația populară cu drepturi și libertăți democratice pentru tot poporul, cum era în vremea lui Ana Pauker și Vasile Luca, România s-a întors la pseudodemocrația burghezo-moșierească bazată pe antagonismul de clasă și exploatarea omului de către om, , în care nu există drepturi și libertăți democratice pentru toți, ci privilegii de clasă pentru cei puțini șoi bogați și iluzii pt. cei mulți să săraci.
Mă tot întreb cum o fi dacă s-o legaliza cea mai cruntă formă de sclavagism și exploatare a omului de către om: prostituția, pentru care se face acum atâta propagandă și se încearcă să se bage poporului în cap că practicarea ei ar fi o meserie ca oricare alta, ba chiar cea mai veche din lume. Cu alte cuvinte, statul va tăia ajutorul de șomaj tuturor acelora care nu vor accepta un loc de muncă într-un bordel? Oare ce ar mai trebui să se întâmple, ca să își dea poporul seama că numai socialismul autentic mai poate salva România din toată mizeria asta în care a fost adusă de capitalism?
Iti doresc sa ma anunti cand esti in somaj , ca sa pun un post conform pregatirii tale , cu 670 lei , ca in cazul in care refuzi sa te lingi pe bot de dreptul tau valabil in toata Europa , mai puti tara Ariadnei cea fara ......
Cu parere de rau, ai scris fara sa gandesti
Sunt somer, din Bucuresti, cu studii superioare (unde nu prea sunt joburi libere). Sa zicem ca o firma din Oradea ar vrea un agent de vanzari, sau un sofer, sau un paznic, si ofera 1000 Ron brut sa ma angajeze, asa e ca merit sa pierd somajul daca nu am cum trai din salariul asta la 600 km de casa?
Cu masura asta, sigur repara Bok ce-au stricat neo-comunistii in Romanica!!!
Din Legea 76/2002:
Art. 44. - Încetarea plății indemnizațiilor de șomaj acordate beneficiarilor are loc după cum urmează:
...
d) la data refuzului nejustificat de a se încadra conform pregătirii sau nivelului studiilor într-un loc de muncă situat la o distanță de cel mult 50 km de localitatea de domiciliu;
...
Modificarea adusa de OUG 108/2010:
Art.I...
6. La articolul 44, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) la data refuzului nejustificat de a se incadra intr-un loc de munca conform pregatirii sau nivelului studiilor;".
Concluzii:
- poti refuza un loc de munca daca nu este conform pregatirii sau nivelului studiilor;
- nu mai poti refuza un loc de munca daca este la o distanta mai mare de 50 de km.
In concluzie, domnule moderator
, daca esti din Constanta si ti se ofera un loc de munca in Maramures conform pregatirii profesionale sau nivelului studiilor, pleci in Maramures (si locuiesti pe strazi) sau ramai fara indemnizatie de somaj.
Am citit "vestea" asta pe mediafax saptamana trecuta si m-am crucit.
Ce parere aveti de "bresa" lasata, chipurile, din "inertie":
"...SAU nivelului studiilor"?
Nu credeti ca aceasta extrem de larga plaja de desfasurare a celor indreptatiti sa se prevaleze de ea, va fi exploatata... "cu clabuci"? 
Sa spunem ca unui somer i se ofera un loc de munca in alta localitate. Nu mai zic ca e posibil sa nu aiba mijloc de transport, dar poate nu va lua pe mere ce va da pe pere. Ce va face? Nu cumva este inca o pacaleala marca Basescu sa scape de cati mai multi someri?!
Si inca ceva. Pentru cei care primesc ajutoare, nu vorbesc de cei cu situatie imposibila, ci de romii care sunt apti de munca si care primesc ajutoare de ani de zile. De ce nu se face o lege in acest sens. sa mearga la munca. Nu mergi pierzi ajutorul. De ei nu se leaga nimeni. Primesc ajutoare si fura. Fura de la perticulari, de la stat, fura lumina, etc.
Tot in bietul roman da...........