Intreaba in Forum

Serviciu util cand ai o intrebare si ai vrea un raspuns rapid care sa te lamureasca

Scrie intrebare in Forum

Cere o oferta in Bursa de Servicii

Serviciu util cand ai de rezolvat o problema si ai nevoie de ajutor de specialitate (reprezentare in instanta, consultanta, cadastru, contabilitate etc.)

Cere oferta in Bursa
Soluţii pentru IMM
  • Autentificare
    Utilizator
    Parola
    recuperare parolă
    Recuperare parolă

    Introduceţi adresa de email asociată contului dumneavoastră.

    Un email cu noua parolă şi instrucţiunile de recuperare a fost trimis cu succes către adresa specificată de tine.

  • Înregistrare

    Intră acum în comunitatea Avocatnet.ro. Este gratuit!

     ContUtilizator  ContConsultant  ContFirmă

    Avocatnet.ro în cifre
    Comunitatea are 331.834 de membri si 6.068 de consultanţi înregistraţi care au contribuit cu 2.152.554 mesaje in forum.

Discuţie Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi?

Du-te la pagina:  1 2 3
 
offline
Avatar 2

Data înregistrării:
Luni, 28 Iunie 2010, 15:55

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Luni, 13 Decembrie 2010, 20:18

Buna ziua, in ce conditii sunt obligat sa primesc inapoi un produs si sa restitui banii?
Nu sunt nici SRL nici PFA ci pur si simplu producator iar ceea ce produc vand in piata, astazi a venit un domn foarte revoltat la mine si mi-a spus ca a cumparat o floare si i-sa ofilit, l-am intrebat de la cine a cumparat-o si mi-a raspuns ca nu stie de la cine dar din zona in care eram eu(tarabele respective), si-a ales o floare de pe masa si mi-a cerut sa ii fac reducere 5 lei pt ca i sa ofilit precedenta, iar daca nu el se duce la OPC si ..."Vin cu ei peste tine!"

Intrebarea mea este, cum poate decide opc-ul cauza de la care s-a ofilit floarea?,cum poate decide de la cine a cumparat-o? si ... se poate returna o floare? avand in vedere natura ei...?, stiu ca daca te duci la Carefforur si vrei sa returnezi un toc de dvd-uri se accepta. Se accepta din obligatie legala sau bunavointa, la fel se aplica si pt o punga de orez sau un kg de mere?
 
 
 
offline
20

Data înregistrării:
Duminica, 21 Noiembrie 2010, 14:23

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Marti, 14 Decembrie 2010, 01:07
Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994.. In cazul dumneavoastra, scuzati-ma dar e de ras, nu dumneavoastra ci asa-zisul client. Nu poate demonstra in niciun fel ca floarea s-a ofilit din cauza calitatii proaste a "produsului", poate a uitat sa o puna in apa, a tinut-o la caldura, sunt atatea situatii in care floarea se putea ofili din cauza consumatorului. Avea macar un bon fiscal care sa demonstreze ca de la dumneavoasta provenea floarea?, chiar si asa e greu de demnonstrat ca ar fi aceeasi floare deoarece florile nu au cod de bare ,o serie, certificat de garantie etc. In cazul bunurilor consumptibile nu cred ca se poate acorda acest termen de 10 zile. Aceasta este logica mea de jurist in devenire,acum astept si alte opinii urmate eventual de un alt text de lege care sa confirme cele spuse.

ultima dată editat de olimpia_ilie pe data de Marti, 14 Decembrie 2010, 01:29
 
 
 
offline
Avatar 2

Data înregistrării:
Luni, 28 Iunie 2010, 15:55

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Marti, 14 Decembrie 2010, 12:23
Nu poate demonstra in niciun fel ca floarea s-a ofilit din cauza calitatii proaste a "produsului", poate a uitat sa o puna in apa, a tinut-o la caldura,

-faptul ca era la ghiveci schimba situatia?
Avea macar un bon fiscal care sa demonstreze ca de la dumneavoasta provenea floarea?

-nu, sunt "producator agricol"
 
 
 
offline
Avatar 15

Data înregistrării:
Sambata, 25 Septembrie 2010, 13:02

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Marti, 14 Decembrie 2010, 23:58
olimpia_ilie a scris:

Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994..
...


Nu va suparati, am parcurs intreaga OG 21/1992 plus Legea nr. 178/1998 pentru modificarea art. 47 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, plus Ordonanta nr. 58/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992
privind protectia consumatorilor si inca vreo 3 ordonante si legi.
Nu am gasit insa nicaieri ca as avea dreptul sa dau produsul inapoi in termen de 10 zile intr-un supermarket.
Imi este cunoscut insa ca in cazul comertului la distanta (cumparaturile online, din catalog) am dreptul de a restitui produsul in termen de 14 zile.

Puteti sa imi precizati care articol, aliniat, paragraf mentioneaza dreptul de restituire si in cazul cumpararii in magazin?
 
 
 
offline
17

Data înregistrării:
Joi, 19 Noiembrie 2009, 10:16

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Miercuri, 15 Decembrie 2010, 11:12
"Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi ?"
Se poate returna orice produs care nu este 'consumabil'.
 
 
 
offline
20

Data înregistrării:
Duminica, 21 Noiembrie 2010, 14:23

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Miercuri, 15 Decembrie 2010, 17:34
HOTARAREA Nr. 665 din 24 august 1995 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 206 din 6 septembrie 1995 In temeiul art. 8 si al art. 58 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 11/1994 , republicata, Guvernul Romaniei hotaraste:
ART. 6
(1) Reclamatiile intemeiate vor fi rezolvate de vanzator prin inlocuirea imediata a produselor defecte cu altele de calitate corespunzatoare sau, in cazul cand nu este posibila inlocuirea, prin restituirea contravalorii acestora.
(2) Cu acordul consumatorului, vanzatorul poate sa remedieze produsul defect in termen de cel mult 10 zile de la inregistrarea reclamatiei sau sa-i ofere spre vanzare un alt produs, cu achitarea sau restituirea diferentei de valoare.
(3) In cazul retinerii produsului pentru remediere sau inlocuire, vinzatorul este obligat sa elibereze consumatorului o dovada care sa contina elementele de identificare a produsului retinut si termenul de solutionare a reclamatiei.

De asemenea puteti consulta Legea nr. 449 din 12 noiembrie 2003, republicata, care prevede in art.11 alin.(4)Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp,
stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându -se în considerare natura produsel or şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Aceasta discutie nu tine tocmai de domeniul meu, asadar imi cer scuze daca am omis unele lucruri atunci cand am raspuns, dar aici aveti niste completari si niste legi pe pare le puteti consulta mai amanuntit.
Cat pt domnul btraian, puteti sta linistit, nu aveti pt ce sa va faceti probleme chiar daca este in ghiveci floarea, aceste legi nu se aplica pt astfel de bunuri.
 
 
 
offline
Avatar 1

Data înregistrării:
Marti, 6 Aprilie 2010, 16:47

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Miercuri, 15 Decembrie 2010, 20:19
Aparent olimpia_ilie, sunteti putin pe langa subiect, si ar trebuie sa va obisnuiti sa nu cititi in diagonala legile, si sa legati cate un cuvant din cate un articol diferit.
Cum zicea mai sus, legea cu in 14 zile poti duce produsul inapoi se refera doar la comertul prin curier/posta sau catalog, in care nu poti vedea sau nu ai acces la produsul respectiv.
SUB NICI O FORMA nu se aplica sau se adreseaza magazinelor de specialitate, sau magazinelor cu marfa expusa.
Mai mult de atat, pana si pentru online sau magazinele cu catalog, pot fara probleme sa invoce anularea respectivei reglemetari, sau aplicarea unei taxe de restocare/resigilare/aducere la forma vandabila, in cazul in care ati desigilat produsul. Cum ati crezut ca apar produsele desigilate online? Cine ati crezut ca achita acea diferenta? CLAR - clientul final, pentru ca nimic nu e gratis, si povestile si visatorii raman de obicei cu buza umflata.
In ce priveste magazinele de specialitate, marfa defecta de noua (are un termen in care se poate proba acest aspect) poate fi inlocuita sau stornata (returnati banii), dar in momentul in care se face testul de nou, si defectul apare ulterior, comerciantul are dreptul de a readuce produsul in starea initiala in termen de 15 zile.
Pana si aceste 15 zile, comerciantii ce aduc marfa pe canal neautorizat (fara garantia in tara, ci intr-un service zonal - Ungaria/Olanda/etc) isi pun o clauza de diagnosticare de 30 zile, ca pe urma termenul de remediere a defectiunii sa fie 15 zile ...

STAI JOS, NU STII NIIMC! nota 2....

Cunosc aceste detalii pentru ca si eu conduc magazin de specialitate, si putem intotdeauna prezenta clientului atuurile achizitiilor offline si achizitiilor prin canale autorizate de la noi tocmai pe aceste considerente. Preturile ABSURDE apar cand aceste aspecte sunt incalcate/ignorate.
NIMIC NU E GRATIS, ramane de vazut doar cine plateste costurile ascunse.
 
 
 
offline
Avatar 2

Data înregistrării:
Luni, 28 Iunie 2010, 15:55

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Miercuri, 15 Decembrie 2010, 22:25
haideti sa nu fim chiar atat de drastici cu doamna Ilie, trebuie sa apreciem ca ne-a sarit in ajutor asa cum a putut.
cat despre preturile absurde, asa cum zicea si butterfly, si comportamentul consumatorului.... ar trebui sa afisam toti undeva mare la intrare in magazin "CAT DAI, ATAT FACE!!!"
 
 
Du-te la pagina:  1 2 3
 

Discuţie Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi?

Acest subiect este moderat de către
Ares-3,    Birou-De-Mediator,    gi-jane2



 

Statistici Forum

Mesaje astăzi: 612
Total subiecte: 422431
Total mesaje: 2152554


 

Acum online

Utilizatori (56)
gabrielaC5 , tedddybear , lemon12 , claudiangy , roxana69 , Mihaita123 , SLC , menoin , carmenbn , Italian Style , kiss04 , Mirela Vasiliu , popisteanu , thran , andreea_adomnaru , robert1958 , radu cunnect , cornelia05 , TANASENASTASA , otiliap , andreea124 , iclaudia19 , ArcadieAldea , bobo64 , geogel.iordan , smeagull , gillu , cristian2702 , dianamonica , sabrai , pleseaion , GCC , OxygeN094 , magnum88 , wewerita , Octagonic , floryn35 , Amelie0010 , bellefille , AlinaCa , cateldestept , danielacristache , ancadragan , marinayes , alexandra_save , Sorin002 , Lulica , dariad , cristinel12 , stefanitaorzan , ValeriuIon , ionutpetra , Patrick_ , demeterelemer , Ionutfif , ovi47

Consultanţi (9)
GuideMe , hudro , rusadina , andreea_murgu , liail , mmoceanu , IuliaCristinaUta , Corhan , suportafaceri

Moderatori (6)
simonette12 , gi-jane2 , Ares-3 , Birou-De-Mediator , Joha , freeelis

Administratori (1)
Admin

Astăzi îşi sărbătoresc ziua de naştere

mihaelaaonei , 10nutz , SIMONA 26 , mick_ioana , ROMEOj , anca2007 , seszterke , tony_anca , andi_const , fiat , Rozsi , gaitzah , contaabc@yahoo.com , barhala , florin petcu , NicAdi , nicu_houseconstruct , marinache , marinache , stefan44 , Oana Valcov , avanti , mihaicabiniuc , AHTUM , Doru Martin , happytree , adytz_1979 , danami , mihailov mircea , darius1030 , VS57SNI , cristinaghezea , cristina 1980 , NM , pinky_26 , mihai toc , Fabyan , kyttycrisa08 , ralukka , mariusdumitru87 , elena_d_a , steliana 67 , cristif , carmen 2009 , adbarcan , tulvan zina , mobil , kesztero , maria_p , AlinutaA , grst , fly_vyp , migaste , 73cristina , danutza842005 , MUSAT VIOREL , ioanaste , carinas , Admin.John , ramonica_bubu , misuo , Mircea Costin , coc cristian , ancestry23 , Floro , geogel.iordan , tulceacomputers , blajanu , CHEAN , Adeleidis , ady_540 , cosminap , lauradenisa , lumimor , chico_malo , romeodorin , istrateac , biromagdalena , cristealiviu , Mihai Grigore Manu , luminita maria , Cadrian70 , andrucaiustina , voicuandreea , fideluta , luckyluke , pathfinder , dianacorina79 , yyukka , vicentagro , ALEXANDRA18032007 , constan , carunturamona , dasergiu , adrianjunghina , Gergen Barna , anonimu_77 , Edee1 , MI ETJ , mihailss , xannat , mirela43 , adriana81taicuta , nikwax , judit2000 , AlinaCraciun10 , DANAEU , negoitadaniela7 , Noe21 , podardumitrita

 

Cautare in forum

 
Publicitate în reţeaua LegalNET.ro?

Consultant

Nu pierde ocazia de a te înscrie GRATUIT în catalogul consultanţilor Avocatnet.ro

Urmăreşte noutăţile AvocatNet.ro

Lasă mai jos adresa de email şi te ţinem la curent gratuit cu analize, ştiri şi informaţii utile. Peste 100.000 de oameni au ales să ne urmarească pe email.

Parteneri Avocatnet

Finexpert Elsa Funkykids Deratizare Dezinsectie Carbon solutions global Eden Spa Marketizator.ro