Intreaba in Forum

Serviciu util cand ai o intrebare si ai vrea un raspuns rapid care sa te lamureasca

Scrie intrebare in Forum

Cere o oferta in Bursa de Servicii

Serviciu util cand ai de rezolvat o problema si ai nevoie de ajutor de specialitate (reprezentare in instanta, consultanta, cadastru, contabilitate etc.)

Cere oferta in Bursa
Soluţii pentru IMM
  • Autentificare
    Utilizator
    Parola
    recuperare parolă
    Recuperare parolă

    Introduceţi adresa de email asociată contului dumneavoastră.

    Un email cu noua parolă şi instrucţiunile de recuperare a fost trimis cu succes către adresa specificată de tine.

  • Înregistrare

    Intră acum în comunitatea Avocatnet.ro. Este gratuit!

     ContUtilizator  ContConsultant  ContFirmă

    Avocatnet.ro în cifre
    Comunitatea are 331.860 de membri si 6.068 de consultanţi înregistraţi care au contribuit cu 2.152.741 mesaje in forum.

Discuţie Concurs pentru ocuparea unui post vacant de secretar comuna

Du-te la pagina:  1 2 3
 
offline
Avatar -

Data înregistrării:
Miercuri, 7 Decembrie 2011, 11:45

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 30 Martie 2012, 08:24
Potrivit art. 117 lit. a din legea 215/2001 privind administratia publica locala dispozitiile primarului si hotararile consiliului local se avizeaza pentru legalitate de catre secretarul comunei. Deci se avizeaza. Dar,potrivit art. 115 alin.7 din aceeasi lege dipozitiile primarului si HCL sunt supuse controlului de legalitate de catre Prefect..In aceasta situatie concreta- post secretar neocupat-dispozitiile primarului si HCL neavizate pentru legalitate nu scapa controlului de legalitate exercitat de Prefect. Cred deci ca in lipsa avizului secretarului Prefectura nu poate ataca aceste acte.
 
 
 
offline
Avatar 1

Data înregistrării:
Luni, 12 Decembrie 2011, 19:57

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 30 Martie 2012, 14:24
atunci nu ar tb sa se inceapa procedura de scoatere la concurs din timp, in asa fel incat secretarul temporar sa isi puna viza? daca nu nu cumva exista posibilitatea de a delega dreptul de semnatura unui consilier juridic din institutie pana la numirea noului secretar?
 
 
 
offline
21

Data înregistrării:
Sambata, 25 Octombrie 2008, 11:01

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Joi, 19 Aprilie 2012, 23:36
booon, s-o luam metodic, dupa o metoda metodica.
asa cum s-a precizat mai sus, principala atributie a secretarului u.a.t. este sa avizeze pentru legalitate dispozitiile primarului, si sa contrasemneze pentru legalitate, hotararile consiliului local. dreptul altei persoane de a exercita controlul de legalitate asupra actelor administrative, e frunza verde, sau legenda, daca doriti. sigur...se poarta fel si fel de metode , gen " delegarea temporara a atributiilor secretarului, pe perioada concediului de odihna", care insa, n-au nici o acoperire legala, insa, porkeria, e acoperita tacit de mai-marii nostri...adica prefecturile si ANFP...care, in loc sa propuna un proiect de act normativ care sa reglementeze aceasta situatie... tace ca porku in papusoi si pune batista pe tambal. Altminteri, tot aceasta institutie plina de specialisti independeti, care amu depind de pd-l, o inventat si jumatatea de secretar , metoda metodologica, prin care, functia de secretar, poate fi impartita la cati functionari are chef muschiul primarelui...si tot ANFP-ul o ajuns la minunata concluzie ca functiile de secretar comuna si cea de secretar municipiu, sunt functii identice si similare...drept pentru care, se poate realiza transferul de la comuna la municipiu, bazandu-se pe simplul fapt ca ambele functii de numesc "secretar u.a.t."
revenind la subiect, persoana care are in competenta numirea in functia publica( in cazul nostru, primarul), va emite o dispozitie privind promovarea temporara in functia publica de conducere de secretar u.a.t., a functionarului X, dispozitie care va fi avizata pentru legalitate de catre secretarul in functie la data emiterii actului, afara numa daca nu cumva ala o dat ortu popii, caz in care va fi semnata de persoana propusa.
 
 
 
offline
Avatar 1

Data înregistrării:
Luni, 12 Decembrie 2011, 19:57

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 20 Aprilie 2012, 12:50
dragule legea 188 nu imi distinge la categoria de fp conducere ca secretarii sunt de N feluri. zice ca sunt secretari UAT- adica toti.
nu sunt identice, insa sunt similare. au aceleasi atributii si sunt denumiti la calup, secretari UAT si in legea nr.215.
asa ca...sunt similare.
parerea mea.

iar viza de legalitate o da si consilierul juridic, daca nu ai secretar, ca asa zice si in Statutul lor. deci si un sef de juridic sau un consilier juridic, care are atributia asta in fisa de post, poate sa dea o viza de legalitate.

la o directie sociala unde se vizeaza mii de dosare de handicap, de exemplu, te duci la secretar sa ti le vizeze ca nu exista nimeni mai cu motz ca el? nu ai consilier juridic sa faca treaba asta? deci se poate.

delegi pe o perioada scurta atributia asta unuia si gata....zic si io acuma deh....nu va luati dupa mine ca nu sunt un geniu in materie, insa este doar o parere.


pai daca numai secretarul e asa mare dependintza, daca pleaca sau intra in concediu ce faci? stai pana se ocupa locul?

delegarea de aia a aparut. ca sa asiguri buna functionare in asemenea cazuri. cred eu
 
 
 
offline
21

Data înregistrării:
Sambata, 25 Octombrie 2008, 11:01

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 20 Aprilie 2012, 14:33
draga mea .....io cred ca nu stii ce vb....ori iti bati joc de mine.
hai s-o disecam olecuta...ca altfel, om ajunge a fi toti numa secretari, liniari....si pe urma, sa-mi explice si mie careva, daca gresesc, de ce un secretar u.a.t. comuna, are salariul de 2 ori mai mic decat unul de municipiu, daca tot au functii si atributii similare.
In conformitate cu prevederile art. 90 alin.(1) din legea nr. 188/1999- statutul functionarului public, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, transferul poate avea loc în interesul serviciului sau la cererea funcţionarului public.
Conform alin. 6 al aceluiasi articol, “in cazul funcţionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiţii de ocupare şi experienţă profesională necesară în vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5) (alin.(2)- Transferul se poate face într-o funcţie publică pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului.
alin.(4) - Transferul în interesul serviciului se face într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public sau într-o funcţie publică de nivel inferior.
alin. (5) - Transferul la cerere se face într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional sau într-o funcţie publică de nivel inferior, în urma aprobării cererii de transfer a funcţionarului public de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la care se solicită transferul. În acest caz, transferul poate avea loc numai între autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică centrală, între autorităţi administrative autonome ori, după caz, între autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică locală.). Autorităţile sau instituţiile publice între care se realizează transferul sunt obligate să verifice îndeplinirea condiţiei de similaritate a condiţiilor de ocupare şi a experienţei profesionale.”
Conform dispozitiilor art. 90 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, transferul poate avea loc între autoritatile sau institutiile publice în interesul serviciului si la cererea functionarului public.
Contextul legislativ actual releva faptul ca genul proxim al celor doua tipuri de transfer „cesiune” îl constituie asigurarea mobilitatii în functii publice definite prin aceeasi ocupatie în cadrul aceleiasi profesii, iar diferenta specifica pentru transferul în interesul serviciului o constituie interesul public, în timp ce pentru transferul la cerere aceasta este reprezentata de preocuparea functionarului public pentru dezvoltarea carierei.
Referirea la „aceeasi functie” în loc de „functie echivalenta” si „legarea” criteriului ierarhizarii functiilor aparute în „peisajul legislativ” prin dispozitiile art. I pct. 68 din Legea nr. 251/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 - , consideram ca ne aduce în fata unei abordari mai degraba logice decât limitative, întemeiate pe interesul public, ce primeaza celui personal si generata de competenta sporita, prin lege, la vârful „piramidei” administratiei publice, daca tinem seama de noua clasificare a functiilor publice cuprinsa în dispozitiile art. 8 din Statutul general: functii publice de stat, functii publice teritoriale si functii publice locale.
În noul context legislativ, consideratii aparte izvorasc din natura aceleiasi functii pe care se face transferul functionarilor publici de conducere.
Conform dispozitiilor alin. (6) ale art. 90 din Statut „ in cazul funcţionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiţii de ocupare şi experienţă profesională necesară în vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5)”.
Din redactarea prevederilor alin. (6) ale acestui articol se desprinde ideea ca acest tip de transfer – al functionarilor publici de conducere - este o specie a transferului „cesiune” al functionarilor publici si ca diferenta specifica fata de genul proxim - reprezentat de continutul prevederilor alin. (2), (4) si (5) ale aceluiasi articol - o constituie cerinta ca atributiile si conditiile de ocupare a functie, sa fie similare pentru cele doua functii.
Astfel,prin dispozitia de numire in functia publica de conducere de secretar al municipiului , prin transfer in interesul serviciului de la primaria unei comunei , se incalca prevederile art. 90 alin. (6) din legea nr. 188/1999- statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, intrucat:
a) Desi la prima vedere, functia publica de secretar al unitatii administrativ-teritoriale, este functie publica de acelasi nivel( cerinta expresa a art.90), aceasta este diferentiata, fiind structurata in functiile de : secretar comuna – categoria III, II si categoria I, secretar oras - categoria III, II si categoria I, secretar municipiu - categoria III, II si categoria I si secretar judet- categoria I si categoria II. Astfel, se poate usor observa faptul ca, functia de secretar comuna, nu este similara cu functia de secretar municipiu, fiind diferita ca si atributii , precum si ca salarizare, elementul salarizare fiind cel in baza caruia se retribuie munca depusa( este cat se poate de logic faptul ca, pentru activitatea depusa, remunerarea este corespunzatoare, ori, este aberant sa consideram ca, pentru aceleasi atributii specificate in legea nr.215/2001, un secretar de municipiu, are salariul dublu fata de un secretar al comunei).Ori, se poate observa evidenta ca, in situatia de fata, transferul sa facut de pe o functie publica de nivel inferior pe o functie publica de nivel superior, fapt interzis in mod expres, ca fiind nelegal.( sa sa zicem asa....facem un transfer de pe fp. grad asistent, pe fp, grad superior... ca doar nah, e tot fp,nu? )
b) Pentru ca dispozitia sa fie valida, cerinta imperativa a legii nr.188/1999, este ca “condiţiile de ocupare şi experienţă profesională necesară în vederea ocupării sa fie similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectuează transferul.”
In conformitate cu prevederile art.57 alin. (6) din legea nr.188/1999, conditiile pentru ocuparea functiilor publice de conducere se stabilesc astfel :
a) 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de: şef birou, şef serviciu şi secretar al comunei, precum şi a funcţiilor publice specifice asimilate acestora;
b) 3 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, altele decât cele prevăzute la lit. a) (inclusiv cele de secretar oras, municipiu si judet)Asadar, nici aceasta conditie de similaritate, nu este indeplinita prin acest transfer, intrucat este evident faptul ca, cele doua functii nu sunt similare, dat fiind faptul ca difera conditiile de ocupare. Deci transferul nu va putea opera de pe functia de secretar al comunei, pe cea de secretar municipiu, intrucat sunt reglementate conditii de vechime diferite.
Asta ar fi una....pe urma, hai sa discutam partea a doua.
legea nr. 215/2001
CAP. 9
Actele autorităţilor administraţiei publice locale şi comunicarea acestora
" ART. 115
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin:
a) primarul emite dispoziţii;
b) consiliul local adoptă hotărâri;
c) consiliul judeţean adoptă hotărâri.
"
ART. 117
Secretarul unităţii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
a) avizează, pentru legalitate, dispoziţiile primarului şi ale preşedintelui consiliului judeţean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;
cred ca nu mai are sens sa discutam unde incape in ecuatia asta, consilierul juridic.
La partea a treia...tin sa va anunt ca secretarul nu vizeaza pentru legalitate,nici un dosar cu handicap, ori alte soiuri de dosare... ci doar actele autoritatilor publice locale, mentionate mai sus.
Partea a-IV-a.... io mi-am spus opinia, vis-a-vis de ce trebuie facut, mai ales ca, in cele mai multe u.a.t.( si ma refer aici la comune), nu exista persoane care sa aiba studii juridice sau administrative, si ca urmare, sa stie si ce semneaza... si de aici, ies fel si fel de bazaconii, care de mai mai fistichii. o solutie, ar fi detasarea unui fp- consilier juridic, din cadrul institutiei prefectului, pe perioada lipsei din motive obiective a secretarului. (deci, solutii legale, se gasesc...dar nu se doreste )
Partea a- V-a
Delegarea aia a aparut ca sa eludeze legea, pentru a nu fi ocupat postul de persoane nedorite. Si magaria asta, a aparut la sugestia ANFP, daca e sa ma intrebe careva, si-o tinut vreo 2 ani. Credeti poate, ca daca, pentru buna functionare a institutiei, i-as rupe unui fp un picior, si astfel, s-ar deplasa cu ceva carucior cu rotile( deci ar parcurge distantele mai repede), ar fi ok? sau.....daca le-as dezbraca pe doamnele de la taxe si impozite, ca sa atraga contribuabilii...si pe cale de consecinta, institutia ar functiona mai eficient, ar fi o masura legala, si m-as putea prevala de aceasta, in cazul unui eventual proces?
 
 
 
offline
6

Data înregistrării:
Marti, 20 Decembrie 2011, 17:37

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 20 Aprilie 2012, 15:18
Legea 188/1999

Art. 92
(1) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizează prin promovarea temporară a unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcţiei publice şi care nu are o sancţiune disciplinară aplicată, care nu a fost radiată, în condiţiile prezentei legi.
(2) Dacă funcţia publică este vacantă, măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de către persoana care are competenţa numirii în funcţia publică, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

(3) În mod excepţional, perioada prevăzută la alin. (2) poate fi prelungită cu maximum 3 luni, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, dacă autoritatea sau instituţia publică a organizat concurs de recrutare sau promovare şi funcţia publică nu a fost ocupată, în condiţiile legii.

conditiile de studii sunt:juridice sau administrative
conditii de vechime : 2 ani

da,"cristinacrivat",toate dispozitiile emise de primar se comunica Institutiei Prefectului in vederea exercitarii controlului de legalitate
la fel si hotararile consiliului local


 
 
 
offline
6

Data înregistrării:
Marti, 20 Decembrie 2011, 17:37

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 20 Aprilie 2012, 15:31
mihaicalinescu2005,dupa modul de exprimare,esti cumva secretar pe la oras?
cred ca ai fi foarte surprins sa afli ca in cele mai multe uat-uri comunale,secretarii sunt mult mai buni practicieni ,si...culmea....juristi foarte buni,pentru ca ....nu au in subordine un intreg compartiment sau directie juridica sa le faca treaba.
de ce au (avem)salariul mai mic?asta nici eu nu inteleg ,functia fiind aceeasi-secretar uat
 
 
 
offline
21

Data înregistrării:
Sambata, 25 Octombrie 2008, 11:01

Profil utilizator

[Explicaţii popularitate]

 
Dată post: Vineri, 20 Aprilie 2012, 15:59
nu, sunt secretar de comuna
 
 
Du-te la pagina:  1 2 3
 

Discuţie Concurs pentru ocuparea unui post vacant de secretar comuna

Acest subiect este moderat de către
Gabriela Pintea,    freeelis

Ultimele mesaje şterse în discuţie ( total mesaje şterse - 3)

Autor mesaj: ContSters233010
Mesaj şters de către: Gabriela Pintea
Dată mesaj: Luni, 23 Aprilie 2012, 13:29
Mesaj şters la data: Marti, 24 Aprilie 2012, 01:20
Motiv: raspunde unui mesaj sters. Am inchis discutia si va rog sa nu mai repetati asa ceva.
Autor mesaj: mihaicalinescu2005
Mesaj şters de către: Gabriela Pintea
Dată mesaj: Duminica, 22 Aprilie 2012, 22:03
Mesaj şters la data: Marti, 24 Aprilie 2012, 01:19
Motiv: atac la persoana
Autor mesaj: bogdanmarinela
Mesaj şters de către: Gabriela Pintea
Dată mesaj: Joi, 29 Martie 2012, 15:01
Mesaj şters la data: Joi, 29 Martie 2012, 19:20
Motiv: incalca pct. 1.3 din Regulamentul de postare


 

Statistici Forum

Mesaje astăzi: 24
Total subiecte: 422474
Total mesaje: 2152741


 

Acum online

Utilizatori (8)
andrei_rosu , anonim2009 , c0stii , Patrick_ , BescheaGeorgeta , nico-gelu , carmy_mann , Nico15

Consultanţi (0)
-

Moderatori (2)
elga50 , romascanu

Administratori (0)
-

Astăzi îşi sărbătoresc ziua de naştere

cxtina , Gianini75 , MDM , FLAPO , cezar rau , PSFLORIO , anca3110 , vasile_est , adomor , vat service , pagercatalina , CARBOGAZ , malasorte , AMELIUCCIA , MESECINA , muv , Corinaioana , miha miha , gnu , cazacudoru , ctinescucristina , olgutza , banudan , andreea7878 , weinadia , gabyland , dianna_ , SIMONAF , catalina.p , MIHAELAZAINEA , nicolee_dinu , adrian78 , minever , professiomal , ramonamiu , anica oana , madri , danidaniela3 , br_nicku , elaele , adriana dolea , bathorimariana , florentin_leo , Daniela M , Icossim , petre ghenu , bogiumirela , Petrus1731 , AssUwish , ovidiuloy , stoicav_72 , dana_tantas , bookgirl , virgilvirgil , sandor.zoly , Simona Nan , Sorin D , GianiBoy , magdalena_ursu , miky3110 , miha_serb , ibmt , menumorut82 , Disperata , mariusft , paun anton , liana10 , anca1405 , flavia29 , belakompot , andreea4fabian , cleopatra_cryis , tina.bodnar , AdrianSBP , toadergrecu , miha30 , nica pagu , mikymicha , lucicazainea , maria_corina29 , Ralucush , Lungu Lavinia , mychydutza , ralucaripan , alinutza23 , dalcris , ValentinB , iromeo , av.ciobanunicoleta , ghigeanuirina , jorje_gt , petroj , lionking1971 , STUDENTULRADU , acirelav , b_sorana , Alexandra_Rolea , bogdy_n , luigigabriel , Camila53 , danielabisorca , felicia_iosub , fratila mihaela , EllyOprea , sergiukatalin , Paun Mihaela , anghelinaioan , fabianistvan , Deea90 , monica1973

 

Cautare in forum

 
Publicitate în reţeaua LegalNET.ro?

Consultant

Nu pierde ocazia de a te înscrie GRATUIT în catalogul consultanţilor Avocatnet.ro

Urmăreşte noutăţile AvocatNet.ro

Lasă mai jos adresa de email şi te ţinem la curent gratuit cu analize, ştiri şi informaţii utile. Peste 100.000 de oameni au ales să ne urmarească pe email.

Parteneri Avocatnet

Finexpert Elsa Funkykids Deratizare Dezinsectie Carbon solutions global Eden Spa Marketizator.ro