Traficul intens din marile aglomerări urbane a făcut ca popularitatea vehiculelor ușoare, alternative ale autoturismului ori ale mijloacelor de transport în comun (și ele confruntate cu blocajele rutiere), să crească. Consecința este evidentă, numărul motocicletelor, bicicletelor ori trotinetelor prezente în trafic crescând de la an la an, dar și cel al evenimentelor rutiere în care acestea sunt implicate. Citește articolul
Pentru a reduce valoarea primelor de asigurare în cazul celor obligatorii auto (RCA), parlamentarii propun, printr-un proiect legislativ ce a trecut deja de primul vot din Parlament, cel al senatorilor, ca legislația din domeniu să se modifice și să apară franșiza și răscumpărarea în cazul RCA. În plus, sistemul bonus-malus se va modifica, astfel încât, la stabilirea de reduceri sau majorări ale primelor de asigurare RCA, să se țină cont de mai multe criterii, nu doar de istoricul de daune. Concret, la stabilirea clasei de bonus-malus se vor lua în calcul inclusiv sancțiunile pentru conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor, dar și cele care au dus la suspendarea permisului de conducere. Citește articolul
Curtea Constituțională a decis, miercuri, că prevederile proiectului de lege care permite șoferilor să conducă motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) sunt constituționale. Măsura se va aplica în curând, după ce președintele o va promulga și după publicarea documentului în Monitorul Oficial. Citește articolul
Polițiștii care cercetează locul în care a avut loc un accident din care a rezultat decesul sau rănirea unei persoane vor trebui să consemneze în actele de constatare dacă există sau nu elemente de semnalizare rutieră (indicatoare, marcaje etc.) și care e starea lor, potrivit unei legi ce a fost oficializată marți. În cazul accidentelor fără victime, consemnarea eventualelor probleme existente în legătură cu semnalizarea rutieră se va face doar la cerere. Citește articolul
Codul rutier se va modifica din această săptămână, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial, astfel încât proba teoretică a examenului pentru obținerea permisului de conducere să se poată susține oriunde în țară, nu doar în localitatea sau regiunea de domiciliu. Chiar dacă legislația rutieră primară se modifică acum, schimbările se vor putea aplica efectiv doar după modificarea mai multor acte normative, inclusiv a ordinului privind procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere, termenul stabilit de noua lege fiind începutul toamnei. Citește articolul
În cazul șoferilor implicați în evenimente rutiere, mostrele biologice prin care se stabilește dacă au consumat băuturi alcoolice sau droguri se pot recolta de-acum în spitalele care au și secție de urgență, instituțiile de medicină legală, dar și în ambulanțele Serviciului mobil de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) ce au în echipaj un medic, după cum apare într-un ordin al Ministerului Sănătății (MS) oficializat recent. Citește articolul
Mai multe modificări sunt propuse, printr-un proiect de ordonanță de urgență aflat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), la legislația privind activitățile de transport alternativ. Poate cea mai importantă dintre schimbările propuse este eliminarea posibilității de colaborare în baza contractelor de închiriere sau comodat, variante folosite de cei mai mulți dintre cei care fac transport alternativ. Citește articolul
Atenția autorităților fiscale s-a dus tot mai mult, în lunile recente, în direcția colaborărilor pentru aplicațiile de ridesharing sau de livrări la domiciliu. În aceste cazuri se pune în discuție „clasica” dilemă a naturii activității PFA-urilor care au colaborări cu persoane juridice. Acolo unde se descoperă că vorbim de o relație de subordonare între părți, autoritățile nu ezită să reîncadreze activitatea PFA-urilor din independentă în dependentă (adică salarială) și să facă impuneri suplimentare pentru taxe salariale. Citește articolul
Atunci când întocmesc un proces-verbal de contravenție pentru depășirea vitezei legale, polițiștii vor trebui să aplice în favoarea șoferului sancționat anumite marje de eroare, indiferent de tipul radarului folosit, potrivit unui proiect de lege ce a primit recent raport favorabil la Senat. Citește articolul
Chiar dacă nu există o dată exactă pentru dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, potrivit legislației în vigoare, ele trebuie folosite atunci când se circulă pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei. În cazul în care nu respectă această obligație, șoferii riscă amenzi de câteva mii de lei. Registrul Auto Român (RAR) a subliniat recent că legislația nu a suferit modificări și, cum nu avem o dată exactă pentru montarea pe mașini a anvelopelor de iarnă, nu avem un termen-limită nici pentru demontarea lor. Citește articolul