��������������������������������������������������������������������������������������������� Varianta 11.07.2012

 

GUVERNUL ROM�NIEI

 

HOT�R�RE

 

pentru aprobarea normelor metodologice de aplicarea prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din titlul IX Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din Legea nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare

 

 

 

�n temeiul art.108 din Constitu�ia Rom�niei, republicat�, al art. II dinOrdonan�a de urgen�� a Guvernului nr.133/2010 pentru modificarea �i completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii, �n vederea eficientiz�rii unor institu�ii �i activit��i �n acest domeniu �i aOrdonan�a de urgen�� a Guvernului nr. 35/2012 pentru modificarea �i completarea unor acte normative �n domeniul sanitar

 

 

Guvernul Rom�niei adopt� prezenta hot�r�re.

 

Art. 1. � Cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate, denumit �n continuare card na�ional, este documentul prin care se realizeaz� verificarea eligibilit��ii calit��ii de asigurat a titularului �n sistemul informatic unic integrat �i care deschide dreptul acestuia la servicii medicale, medicamente �i dispozitive medicale �n condi�iile �n care se confirm� calitatea de asigurat a titularului.

 

Art. 2. � (1) Cardul na�ional se emite individual pentru fiecare asigurat cu v�rsta peste 18 ani �mplini�i.

(2) Cardul na�ional se va produce �i distribui asigura�ilor �ncep�nd cu semestrul al doilea al anului 2012. Utilizarea cardului na�ional de c�tre asigura�i �i furnizorii de servicii medicale, medicamente �i dispozitive medicale se va face �ncep�nd cu 1 ianuarie 2013, cu excep�iei situa�iei prev�zute la alin.(3).

(3) Testarea func�ionalit��ilor cardului na�ional � componenta informatic�, se realizeaz� �n semestrul al doilea al anului 2012 la nivelul jude�ului Arad care se define�te ca jude� pilot.

 

Art. 3. � Cardul na�ional este parte component� a sistemului na�ional al cardului de asigur�ri sociale de s�n�tate din cadrul platformei informatice din asigur�rile de s�n�tate �i este un instrument electronic care prezint� elemente de securitate speciale �mpotriva falsific�rii �i contrafacerii �i este realizat de Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. conform caracteristicilor tehnice aprobate prin ordin al pre�edintelui Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate.

 

Art. 4. � (1) Cardul na�ional realizat de c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe care sunt inscrip�ionate informa�iile prev�zute la art. 331 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare, se transmite pentru personalizare Centrului Na�ional Unic de Personalizare a Pa�apoartelor.

(2) Contravaloarea cardului na�ional, respectiv cheltuielile pentru producerea documentului propriu-zisse suporta de Ministerul S�n�t��ii.

(3) Pentru realizarea cardului na�ional potrivit prevederilor art. 3 �i distribu�ia acestuia se �ncheie un contract de c�tre Ministerul S�n�t��ii �i Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate cu Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.

(4) Ministerul S�n�t��ii realizeaz� plata cardurilor na�ionale c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baza documentelor de recep�ie, �ntocmite de comisia de recep�ie aprobat� prin ordin al ministrului s�n�t��ii �i al pre�edintelui Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate. Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. poate primi �n acest scop sume �n avans din bugetul Ministerului S�n�t��ii de 30% din fondurile alocate anual pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate.

(5) Dup� recep�ia cardurilor na�ionalede c�tre comisia men�ionat� la alin. (4) acestea sunt transferate Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate de c�tre Ministerul S�n�t��ii, cu titlul gratuit, pe baz� de proces verbal.

������� (6) Dup� personalizarea cardurilor na�ionale de c�tre Centrului Na�ional Unic de Personalizare a Pa�apoartelor,Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" realizeaz� sortarea cardurilor na�ionale pe case de asigur�ri de s�n�tate �i medici de familie, pe baza datelor puse la dispozi�ie de c�tre Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, acestea sunt predate Ministerului S�n�t��ii. Ministerul S�n�t��ii, �n baza unui proces verbal , le transfer� cu titlu gratuitCasei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate, iar distribu�ia la casele de asigur�ri de s�n�tate se realizeaz� de c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.

 

Art. 5 - (1) Casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz� eviden�a privinddistribuirea c�tre reprezentan�ii legali ai furnizorilor de servicii medicale din asisten�a medical� primar� sau �mputernici�ilor legali ai acestora, a cardurilor na�ionale pentru asigura�ii de pe listele medicilor de familie pe care �i reprezint�. �n situa�ia �n care la furnizorul de servicii medicale �i desf�oar� activitatea mai mul�i medici de familie, reprezentantul legal organizeaz� eviden�a repartiz�rii cardurilor pe fiecare medic de familie.

(2) �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate prezint� defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise, cardurile respective vor fi returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al acestuia, �nso�ite de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de identificare al cardului �i a cauzelor pentru care acestea sunt returnate.

(3)�n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate sunt corepunz�toare unor persoane asigurate care nu se mai reg�sesc pe lista acestora, cardurile na�ionale respective se returneaz� caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al acestuia, �nso�ite de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de identificare al cardului�i a cauzei pentru care acestea sunt returnate. Casa de asigur�ri de s�n�tate va redistribui cardurile na�ionale medicilor de familie pe lista c�rora se reg�sesc asigura�ii dac� ace�tia sunt �nscri�i pe lista unui alt medic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu respectiva cas� de asigur�ri de s�n�tate. Pentru situa�iile �n care asigura�ii sunt �nscri�i pe lista unuimedic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu o alt� cas� de asigur�ri de s�n�tate, casa de asigur�ri de s�n�tate c�reia i s-au returnat cardurile na�ionale de c�tre medicii de familie asigur� distribuirea �n condi�ii de siguran�� a cardurilor na�ionale �nso�ite de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de identificare al cardului c�tre casele de asigur�ri de s�n�tate �n eviden�a c�rora se afl� asigura�ii respectivi.

(4) Casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz� eviden�a cardurilor na�ionale returnate �n condi�iile alin. (2) �i alin. (3).

�� (5) In cazul �n care asiguratul sau �mputernicitul acestuia, acolo unde este cazul se afl� �n imposibilitatea de a intra �n posesia cardului, acesta se va p�stra la medicul de familie pe listele c�ruia se afla �nscris, p�n� la ridicarea sa, dar nu mai mult de 3 luni, dup� care se predau casei de asigur�ri de s�n�tate de la care le-a primit.

(6) Cardurile na�ionale returnate de medicii de familie caselor de asigur�ri de s�n�tate �i nedistribuite asigura�ilor vor fi arhivate �n conformitate cu prevederile legale referitoare la organizarea �i desf�urarea activit��ii arhivistice, urm�nd ca la expirarea perioadei de arhivare stabilit� �n condi�iile legii s� se procedeze la distrugerea acestora.

(7) Cardurile returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate ca urmare a unor defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise vor fi returnate Companiei Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baz� de borderou centralizator, care �n termen de 30 zile lucr�toareretip�resc pe cheltuiala proprie cardurile respective �i le distribuie caselor de asigur�ri de s�n�tate.

 

Art. 6- (1) Termenul de valabilitate a cardului na�ional este de5 ani de la data emiterii. Pentru cardurile emise p�n� la data de 31 decembrie 2012, data emiterii se consider� data de 1 ianuarie 2013.

(2) Lunar, CNAS transmite Companiei Na�ionale "Imprimeria Na�ional�" - S.A. date privind persoanele �nscrise pe listele medicilor de familie, care �n luna urm�toare �mplinesc 18 ani, �n vederea producerii cardului na�ional.

(3) �n situa�ia �n care cardul nu poate fi utilizat din motive tehnice de fabrica�ie contravaloarea duplicatului este suportat� de Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.

(4) Asiguratul suport� contravaloarea cardului na�ional �n situa�ia solicit�rii eliber�rii unui duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deterior�rii acestuia, precum �i �n situa�ia modific�rii datelor personale de identificare.

�������� (5) �n termen de 15 zile calendaristice de la producerea uneia dintre situa�iile prev�zute la alin. (4), titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat s� solicite prin intermediul casei de asigurari de sanatate eliberarea unui nou card na�ional, pe baza unei cereri �nso�it� de dovada pla�ii �n contul Companiei Na�ionale "Imprimeria Na�ional�" - S.A. a contravalorii cardului.

(6) Eliberarea unui nou card na�ional se face �n termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la casa de asigur�ri �n a c�rei eviden�� se afl� persoana respectiv� prin medicul de familie. P�n� la eliberarea noului card na�ional, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor �i dispozitivelor medicale se realizeaz� pe baza unei adeverin�e eliberat� decasele de asigur�ri de s�n�tate cu o perioad� de valabilitate de maxim 30 de zile calendaristice.

 

Art. 7. � Obliga�iile reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale �n asisten�a medical� primar� �i ale medicilor de familie pe care �i reprezint� sunt urm�toarele:

a) s� ridice de la casele de asigur�ri de s�n�tate �n vederea distribu�iei �i inscrip�ion�rii acestora, cardurile na�ionale pentru asigura�ii afla�i pe listele medicilor de familie pe care �i reprezint�;

b) s� valideze prin intermediul medicilor de familie pe care �i reprezint�, cardurile na�ionale, din punct de vedere al consisten�ei datelor, �n vederea �nregistr�rii in sistemul na�ional al cardului de asigur�ri sociale de s�n�tate a persoanelor inscrise pe listele acestora;

c) s� informeze asigura�ii cu privire la informa�iile cu caracter medical ce se pot edita pe cardul na�ional;

d) s� editeze, pe baza exprim�rii de c�tre titularul cardului na�ional a op�iunii �n favoarea don�rii printr-un act notarial de consim��m�nt pentru prelevare �i �nscrierea �n Registrul na�ional al donatorilor de organe, �esuturi �i celule, �n vederea stoc�rii pe cardul na�ional, informa�iile cu caracter medical mentionate la art. 331 alin.(1) � (3) din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare. Pentru informa�iile prev�zute la art. 331 alin.(2) lit.c) din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare este necesar acceptul asiguratului exprimat �n timpul vie�ii.

e) s� actualizeze, dup� caz datele medicale �nscrise pe cipul acestuia.

 

Art. 8. � (1) Entit��ile care au acces la informa�iile �nscrise pe cardul na�ional sunt:

a) Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate �i casele de asigur�ri sociale de s�n�tate;

b) medicul de familie la care este �nscris asiguratul, are acces la editarea datelor medicale �nscrise pe cipul cardului na�ional precum �i la citirea datelor �nscrise at�t pe cardul na�ional c�t �i pe cipul acestuia;

c) medicii speciali�ti al�ii dec�t medicii de familie men�iona�i la lit.b) au acces numai la citirea datelor �nscrise pe cardul na�ional, respectiv cipul acestuia;

d) medicii care �i desf�oar� activitatea la furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de specialitate pentru specialit��ile paraclinice, de dispozitive medicale �i furnizorii de medicamente, prin intermediul cardului na�ional vor realiza doar identificarea �i autentificarea titularului cardului na�ional �n vederea efectu�rii investiga�iilor medicale paraclinice, eliber�rii prescrip�iei medicale sau dispozitivelor medicale.

(2) Orice asigurat are dreptul de a ob�ine de la furnizorul de servicii medicale, la cerere �i �n mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului c� datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta �n condi�iile articolului 13 din Legea nr.677/2001 pentru protec�ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal �i libera circula�ie a acestor date, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare.

������ (3) Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, casele de asigur�ri, furnizorii de servicii medicale, precum �i institu�iile implicate �n implementarea cardului na�ional, au obliga�ia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare.

 

Art. 9. � (1) Furnizorii de servicii medicale, medicamente �i dispozitive medicale afla�i �n rela�ii contractuale cu casele de asigur�ri de s�n�tate au obliga�ia de a acorda asisten�a medical� titularilor de card na�ional �n condi�iile prev�zute de contractul-cadru �i de normele metodologice de aplicare a acestuia.

�������� (2) Furnizorii men�iona�i la alin. (1) au obliga�ia utiliz�rii cardului na�ional �n condi�iile art. 2 alin. (2) �i (3).

�������� (3) Furnizoriimen�iona�i la alin. (1) au obliga�ias� utilizeze Sistemul informatic al cardului na�ional, iar �n situa�ia �n care se utilizeaz� un alt sistem informatic acesta trebuie s� fie compatibil cu Sistemul informatic al cardului na�ional, caz �n care furnizorii sunt obliga�i s� asigure confiden�ialitatea �n procesul de transmitere a datelor.

 

Art. 10. ��n cursul anului 2012, dovada calit��ii de asigurat �n sistemul de asigur�ri sociale de s�n�tate din Rom�nia, se face �n condi�iile art.212, alin (1) din Legea nr.95/2006 cu modific�rile �i complet�rile ulterioare.

 

 

PRIM-MINISTRU

Victor-Viorel PONTA

 


NOT�DEFUNDAMENTARE

 

SEC�IUNEA 1

TITLUL PROIECTULUI DE ACT NORMATIV

Hot�r�rea Guvernului pentru aprobarea normelor metodologice de aplicarea prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din titlul IX Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate la Legea nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare

SEC�IUNEA A 2-A

MOTIVUL EMITERII ACTULUI NORMATIV (*)

Reglementarea

1. Descrierea situa�iei actuale���

 

Potrivit dispozi�iilor art. 212 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare, calitatea de asigurat se dovede�te cu un document justificativ - adeverin�� de asigurat - eliberat� prin grija casei de asigur�ri la care este �nscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de c�tre furnizorii afla�i �n rela�ii contractuale cu casele de asigur�ri de s�n�tate a instrumentului electronic pus la dispozi�ie de Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate. Dup� implementarea dispozi�iilor titlului IX din actul normativ mai sus enun�at, aceste documente justificative se �nlocuiesc cu cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate. Data de la care urmeaz� a se utiliza cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate se stabile�te prin hot�r�re de Guvern.

De asemenea, potrivit art. 330 din actul normativ mai sus enun�at, cardul na�ional este un card distinct de cardul european de asigur�ri de s�n�tate �i se emite pentru dovedirea calit��ii de asigurat pentru furnizarea unor servicii medicale.

Prin O.U.G. nr. 35/2012 pentru modificarea �i completarea unor acte normative �n domeniul sanitar, s-a reglementat c�:

- cheltuielile necesare pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate, respectiv a documentului propriu-zis prin care se atest� calitatea de asigurat se suport� din bugetul Ministerului S�n�t��ii, iar �n acest sens Compania Na�ional� �Imprimeria Na�ional� - S.A., poate primi �n acest scop sume �n avans din bugetul Ministerului S�n�t��ii de 30% din fondurile alocate anual pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate;

- cheltuielile necesare pentru producerea solu�iilor informatice pentru administrarea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate se suport� de Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate din bugetul Fondului na�ional unic de asigur�ri sociale de s�n�tate;

- pentru plata �i distribu�ia cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate se �ncheie un contract de c�tre Ministerul S�n�t��ii �i CNAS cu Compania Na�ional� �Imprimeria Na�ional� - S.A.;

- distribu�ia cardurilor c�tre asigura�i se realizeaz� de casele de asigur�ri sociale de s�n�tate prin furnizorii de servicii medicale din asisten�a medical� primar�.

 

2. Schimb�ri preconizate��������������

Prin acest act normativ se aprob� Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate prev�zut �n titlul IX "Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate" al Legii nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii.

Se definesc astfel:

a)       modalitatea de plat� a cardului na�ional de asigur�ri de s�n�tate, precum �i mecanismul de distribu�ie a acestuia, dup� cum urmeaz�:

������ - pentru realizarea cardului na�ional �i distribu�ia acestuia se �ncheie un contract de c�tre Ministerul S�n�t��ii �i Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate cu Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.

������� -Ministerul S�n�t��ii realizeaz� plata cardurilor na�ionale c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baza documentelor de recep�ie, �ntocmite de comisia de recep�ie aprobat� prin ordin al ministrului s�n�t��ii �i al pre�edintelui Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate;

��������� -dup� recep�ia cardurilor na�ionalede c�tre comisia mai sus men�ionat� acestea sunt transferate Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate de c�tre Ministerul S�n�t��ii, cu titlul gratuit, pe baz� de proces verbal.

����������� - dup� personalizarea cardurilor na�ionalede c�tre Centrului Na�ional Unic de Personalizare a Pa�apoartelor,Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" realizeaz� sortarea cardurilor na�ionale pe case de asigur�ri de s�n�tate �i medici de familie, pe baza datelor puse la dispozi�ie de c�tre Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, acestea sunt predate Ministerului S�n�t��ii.Ministerul S�n�t��ii, �n baza unui proces verbal �i le transfer� cu titlu gratuitCasei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate, iar distribu�ia la casele de asigur�ri de s�n�tate se realizeaz� de c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.

����������� - casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz� eviden�a privinddistribuirea c�tre reprezentan�ii legali ai furnizorilor de servicii medicale din asisten�a medical� primar�sau �mputernici�ilor legali ai acestora, a cardurilorna�ionale pentru asigura�ii de pe listele medicilor de familie pe care �i reprezint�;

����� - �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate prezint� defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise, cardurile respective vor fi returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al acestuia;

������ - �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate sunt corespunz�toare unor persoane asigurate care nu se mai reg�sesc pe lista acestora, cardurile na�ionale respective se returneaz� caselor de asigur�ri de s�n�tate. Casa de asigur�ri de s�n�tate va redistribui cardurile na�ionale medicilor de familie pe lista c�rora se reg�sesc asigura�ii dac� ace�tia sunt �nscri�i pe lista unui alt medic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu respectiva cas� de asigur�ri de s�n�tate. Pentru situa�iile �n care asigura�ii sunt �nscri�i pe lista unuimedic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu o alt� cas� de asigur�ri de s�n�tate, casa de asigur�ri de s�n�tate c�reia i s-au returnat cardurile na�ionale de c�tre medicii de familie asigur� distribuirea �n condi�ii de siguran�� a cardurilor na�ionale c�tre casele de asigur�ri de s�n�tate �n eviden�a c�rora se afl� asigura�ii respectivi;

������ - �n cazul �n care asiguratul sau �mputernicitul acestuia, acolo unde este cazul se afl� �n imposibilitatea de a intra �n posesia cardului, acesta se va p�stra la medicul de familie pe listele c�ruia se afla �nscris, p�n� la ridicarea sa, dar nu mai mult de 3 luni, dup� care se predau casei de asigur�ri de s�n�tate de la care le-a primit;

����� -�� cardurile returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate ca urmare a unor defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise vor fi returnate Companiei Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baz� de borderou centralizator, care �n termen de 10 zile lucr�toare retip�resc pe cheltuiala proprie cardurile respective �i le distribuie caselor de asigur�ri de s�n�tate;

b)      accesul personalului medical la informa�iile �nregistrate pe cardul na�ional, dup� cum urmeaz�:

����� - medicul de familie la care este �nscris asiguratul, are acces la editarea datelor medicale �nscrise pe cipul cardului na�ional precum �i la citirea datelor �nscrise at�t pe cardul na�ional c�t �i pe cipul acestuia;

����� -medicii speciali�ti al�ii dec�t medicii de familie men�iona�i anterior au acces numai la citirea datelor �nscrise pe cardul na�ional, respectiv cipul acestuia;

����� -medicii care �i desf�oar� activitatea la furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de specialitate pentru specialit��ile paraclinice, de dispozitive medicale �i furnizorii de medicamente, prin intermediul cardului na�ional vor realiza doar identificarea �i autentificarea titularului cardului na�ional �n vederea efectu�rii investiga�iilor medicale paraclinice, eliber�rii prescrip�iei medicale sau dispozitivelor medicale.

c)      modalitatea de exercitare a dreptului de acces la datele cu caracter personal legate de starea de s�n�tate de c�tre persoana asigurat�, dup� cum urmeaz�:

- orice asigurat are dreptul de a ob�ine de la furnizorul de servicii medicale, la cerere �i �n mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului c� datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta �n condi�iile articolului 13 din Legea nr.677/2001 pentru protec�ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal �i libera circula�ie a acestor date, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare.

������ Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, casele de asigur�ri, furnizorii de servicii medicale, precum �i institu�iile implicate �n implementarea cardului na�ional, au obliga�ia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare.

 

�n contextul celor mai sus men�ionate este de precizat c� implementarea cardului na�ional de asigurat va �mbun�t��ii mecanismul de control al costurilor din sistemul de asigur�ri sociale de s�n�tate, prin:

-          introducerea unui mecanism suplimentar de control pentru eviden�ele, raport�rile �i decont�rile serviciilor medicale;

-          asigurarea accesului rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date medicale necesare deciziei medicale, �n special �n caz de urgen�e medicale;

-          valorificarea tehnologiilor actuale privind accesul �i schimbul de date �n condi�ii de deplina siguran�� si protec�ie a datelor cu caracter personal conform legisla�iei �n vigoare �i recomand�rilor Uniunii Europene.

3. Alte informa�ii (**)�������������

 

SEC�IUNEA A 3-A

IMPACTUL SOCIOECONOMIC AL PROIECTULUI DE ACT NORMATIV�����������������������

1. Impactul macroeconomic���

Nu este cazul

2. Impactul asupra mediului de afaceri

Nu este cazul

3. Impactul social��������������������

 

4. Impactul asupra mediului (***)�����

Nu este cazul

5. Alte informa�ii��������������������

 

SEC�IUNEA A 4-A

IMPACTUL FINANCIAR ASUPRA BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT, AT�T PE TERMEN SCURT, PENTRU ANUL CURENT, C�T �I PE TERMEN LUNG (PE 5 ANI)

����������������������������������������������������������������������������������������������������������� - mil lei -�������������������������

Indicatori

Anul curent

 

Media pe 5 ani

1

2

3

4

5

6

7

1. Modific�ri ale veniturilor bugetare, plus/minus, din care:

a) buget de stat, din acesta:

(i) impozit pe profit

(ii) impozit pe venit

b) bugete locale:

(i) impozit pe profit

c) bugetul asigur�rilor sociale de stat:

(i) contribu�ii de asigur�ri���������

 

 

 

 

 

 

2. Modific�ri ale cheltuielilor bugetare, plus, din care:

a) buget de stat, din acesta:

(i) cheltuieli de personal

(ii) bunuri �i servicii

b) venituri proprii

c) bugetul asigur�rilor sociale de stat:

(i) cheltuieli de personal

(ii) bunuri �i servicii��������������

 

 

 

 

 

 

3. Impact financiar, plus/minus, din care:

a) buget de stat

b) bugete locale������������������������

 

 

 

 

 

 

4. Propuneri pentru acoperirea cre�terii cheltuielilor bugetare

- disponibilit��i din venituri proprii ale anului precedent��������������

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Propuneri pentru a compensa reducerea veniturilor bugetare�����������������

 

 

 

 

 

 

6. Calcule detaliate privind fundamentarea modific�rilor veniturilor �i/sau cheltuielilor bugetare�����������������������������

 

 

 

 

 

 

7. Alte informa�ii����������������������

 

 

 

 

 

 

SEC�IUNEA A 5-A

EFECTELE PROIECTULUI DE ACT NORMATIV ASUPRA LEGISLA�IEI �N VIGOARE����������

1. Proiecte de acte normative suplimentare��������������������

Ordin

2. Compatibilitatea proiectului de act normativ cu legisla�ia comunitar� �n materie�����������

Nu este cazul

3. Decizii ale Cur�ii Europene de Justi�ie �i alte documente������

Nu este cazul

4. Evaluarea conformit��ii:��������

Nu este cazul

Denumirea actului sau documentului comunitar, num�rul, data adopt�rii si data public�rii

Gradul de conformitate (se conformeaz�/nu se conformeaz�)

Comentarii

5. Alte acte normative �i/sau documente interna�ionale din care decurg angajamente���������

Nu este cazul

6. Alte informa�ii�����������������

 

SEC�IUNEA A 6-A

CONSULT�RILE EFECTUATE �N VEDEREA ELABOR�RII PROIECTULUI DE ACT NORMATIV����

1. Informa�ii privind procesul de consultare cu organiza�ii neguvernamentale, institute de cercetare �i alte organisme implicate�����������������������

Nu este cazul

 

2. Fundamentarea alegerii organiza�iilor cu care a avut loc consultarea, precum �i a modului �n care activitatea acestor organiza�ii este legat� de obiectul proiectului de act normativ������������������������

Nu este cazul

 

3. Consult�rile organizate cu autorit��ile administra�iei publice locale, �n situa�ia �n care proiectul de act normativ are ca obiect activit��i ale acestor autorit��i, �n condi�iile Hot�r�rii Guvernului nr. 521/2005 privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autorit��ilor administra�iei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative���

Nu este cazul

 

4. Consult�rile desf�urate �n cadrul consiliilor interministeriale, �n conformitate cu prevederile Hot�r�rii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente����

Nu este cazul

 

5. Informa�ii privind avizarea de c�tre:

a) Consiliul Legislativ

b) Consiliul Suprem de Ap�rare a ��rii

c) Consiliul Economic �i Social

d) Consiliul Concuren�ei

e) Curtea de Conturi�� ����������

Nu este cazul

 

6. Alte informa�ii�����������������

Nu este cazul

SEC�IUNEA A 7-A

ACTIVIT��I DE INFORMARE PUBLIC� PRIVIND ELABORAREA �I IMPLEMENTAREA PROIECTULUI DE ACT NORMATIV�������������������������������������������������

1. Informarea societ��ii civile cu privire la necesitatea elabor�rii proiectului de act normativ�����

Prezentul act normativ a respectat prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparen�a decizional� �n administra�ia public�fiind afi�at pe site-ul Ministerului S�n�t��ii Publice �i va fi publicat �n Monitorul Oficial al Rom�niei, Partea I-a.

2. Informarea societ��ii civile cu privire la eventualul impact asupra mediului �n urma implement�rii proiectului de act normativ, precum �i efectele asupra s�n�t��ii �i securit��ii cet��enilor sau diversit��ii biologice�����������������������

Nu este cazul

 

3. Alte informa�ii�����������������

Nu este cazul

SEC�IUNEA A 8-A

M�SURI DE IMPLEMENTARE������������������������������������������������������

  1. M�surile de punere �n aplicare a proiectului de act normativ de c�tre autorit��ile administra�iei publice centrale �i/sau locale - �nfiin�area unor noi organisme sau extinderea

competen�elor institu�iilor existente���������

Nu este cazul

2. Alte informa�ii�����������������

 

 

Fa�� de cele men�ionate s-a elaborat prezentul proiect de Hot�r�re a Guvernului pentru aprobarea normelor metodologice de aplicarea prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din titlul IX �Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate� la Legea nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare, pe care �l supunem Guvernului spre adoptare.

 

 

 

 

Ministrul s�n�t��ii,

 

Vasile Cepoi

 

Aviz�m favorabil:

 

 

 

 

Viceprim-ministru

MinistrulFinan�elor Publice ������������������������������������������������������� ���Ministrul Justi�iei��

�� Florin GEORGESCU���������������������������������������������������������������� Titus CORL��EANU

�����������������

 

 

 

 

Pre�edintele Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate

Doru B�DESCU

 

 

 

Pre�edintele Autorit��ii Na�ionale de Supraveghere a Prelucr�rii Datelor cu Caracter Personal

Georgeta BASARABESCU