��������������������������������������������������������������������������������������������� Varianta 11.07.2012
GUVERNUL
ROM�NIEI
HOT�R�RE
pentru aprobarea normelor metodologice
de aplicarea prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale
de s�n�tate din titlul IX Cardul european �i
cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din Legea nr. 95/2006 privind
reforma �n domeniul s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare
�n temeiul art.108 din
Constitu�ia Rom�niei, republicat�, al art. II din� Ordonan�a de urgen�� a Guvernului nr.133/2010
pentru modificarea �i completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul
s�n�t��ii, �n
vederea eficientiz�rii unor institu�ii �i activit��i �n acest domeniu �i a� Ordonan�a
de urgen�� a Guvernului nr. 35/2012 pentru modificarea �i completarea unor acte
normative �n domeniul sanitar
Guvernul Rom�niei
adopt� prezenta hot�r�re.
Art. 1. � Cardul na�ional
de asigur�ri sociale de s�n�tate, denumit �n continuare card na�ional, este
documentul prin care se realizeaz� verificarea eligibilit��ii calit��ii de
asigurat a titularului �n sistemul informatic unic integrat �i care deschide
dreptul acestuia la servicii medicale, medicamente �i dispozitive medicale �n
condi�iile �n care se confirm� calitatea de asigurat a titularului.
Art. 2. � (1) Cardul
na�ional se emite individual pentru fiecare asigurat cu v�rsta peste 18 ani
�mplini�i.
� �(2) Cardul na�ional se va produce �i distribui
asigura�ilor �ncep�nd cu semestrul al doilea al �anului 2012. Utilizarea cardului na�ional de
c�tre asigura�i �i furnizorii de servicii medicale, medicamente �i dispozitive
medicale se va face �ncep�nd cu 1 ianuarie 2013, cu excep�iei situa�iei
prev�zute la alin.(3).
� (3) Testarea func�ionalit��ilor
cardului na�ional � componenta informatic�, se realizeaz� �n semestrul al
doilea al anului 2012 la nivelul jude�ului Arad care se define�te ca jude�
pilot.� �
Art.
3. � �Cardul na�ional este parte component�
a sistemului na�ional al cardului de asigur�ri sociale de s�n�tate din cadrul
platformei informatice din asigur�rile de s�n�tate �i este un instrument
electronic care prezint� elemente de securitate speciale �mpotriva falsific�rii
�i contrafacerii �i este realizat de Compania Na�ional� "Imprimeria
Na�ional�" - S.A. conform caracteristicilor tehnice aprobate prin ordin al
pre�edintelui Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate.
Art. 4. � (1) Cardul
na�ional realizat de c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�"
- S.A. pe care sunt inscrip�ionate informa�iile prev�zute la art. 331 alin. (1)
din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare, se transmite
pentru personalizare Centrului Na�ional Unic de Personalizare a Pa�apoartelor.
(2) Contravaloarea
cardului na�ional, respectiv cheltuielile pentru producerea documentului
propriu-zis� se suporta de Ministerul
S�n�t��ii.
�(3) Pentru realizarea cardului na�ional
potrivit prevederilor art. 3 �i distribu�ia acestuia se �ncheie un contract de
c�tre Ministerul S�n�t��ii �i Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate cu
Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.
(4) Ministerul S�n�t��ii
realizeaz� plata cardurilor na�ionale c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria
Na�ional�" - S.A. pe baza documentelor de recep�ie, �ntocmite de comisia
de recep�ie aprobat� prin ordin al ministrului s�n�t��ii �i al pre�edintelui
Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate. �Compania
Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. poate primi �n acest scop
sume �n avans din bugetul Ministerului S�n�t��ii de 30% din fondurile alocate
anual pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate.
(5) Dup� recep�ia
cardurilor na�ionale� de c�tre comisia
men�ionat� la alin. (4) acestea sunt transferate Casei Na�ionale de Asigur�ri
de S�n�tate de c�tre Ministerul S�n�t��ii, cu titlul gratuit, pe baz� de proces
verbal.
�������� (6)
Dup� personalizarea cardurilor na�ionale �de c�tre Centrului Na�ional Unic de
Personalizare a Pa�apoartelor,� Compania
Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" realizeaz� sortarea cardurilor
na�ionale pe case de asigur�ri de s�n�tate �i medici de familie, pe baza
datelor puse la dispozi�ie de c�tre Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate,
acestea �sunt predate Ministerului
S�n�t��ii. �Ministerul S�n�t��ii, �n baza
unui proces verbal , le transfer� cu titlu gratuit� Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate, iar
distribu�ia la casele de asigur�ri de s�n�tate se realizeaz� de c�tre Compania
Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A.
Art. 5 - (1)
Casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz� eviden�a privind� distribuirea c�tre reprezentan�ii legali ai
furnizorilor de servicii medicale din asisten�a medical� primar� �sau �mputernici�ilor legali ai acestora, a cardurilor
�na�ionale pentru asigura�ii de pe
listele medicilor de familie pe care �i reprezint�. �n situa�ia �n care la
furnizorul de servicii medicale �i desf�oar� activitatea mai mul�i medici de
familie, reprezentantul legal organizeaz� eviden�a repartiz�rii cardurilor pe
fiecare medic de familie.
(2) �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c�
unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate
prezint� defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise, cardurile
respective vor fi returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre
reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al
acestuia, �nso�ite de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de
identificare al cardului �i a cauzelor pentru care acestea sunt returnate.
(3)� �n situa�ia
�n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite
de la casele de asigur�ri de s�n�tate sunt corepunz�toare unor persoane
asigurate care nu se mai reg�sesc pe lista acestora, cardurile na�ionale
respective se returneaz� caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre
reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al
acestuia, �nso�ite de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de
identificare al cardului� �i a cauzei
pentru care acestea sunt returnate. Casa de asigur�ri de s�n�tate va
redistribui cardurile na�ionale medicilor de familie pe lista c�rora se
reg�sesc asigura�ii dac� ace�tia sunt �nscri�i pe lista unui alt medic de
familie aflat �n rela�ie contractual� cu respectiva cas� de asigur�ri de
s�n�tate. Pentru situa�iile �n care asigura�ii sunt �nscri�i pe lista unui� medic de familie aflat �n rela�ie
contractual� cu o alt� cas� de asigur�ri de s�n�tate, casa de asigur�ri de
s�n�tate c�reia i s-au returnat cardurile na�ionale de c�tre medicii de familie
asigur� distribuirea �n condi�ii de siguran�� a cardurilor na�ionale �nso�ite
de un borderou centralizator, cu men�ionarea num�rului de identificare al
cardului c�tre casele de asigur�ri de s�n�tate �n eviden�a c�rora se afl�
asigura�ii respectivi.
(4) Casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz�
eviden�a cardurilor na�ionale returnate �n condi�iile alin. (2) �i alin. (3).
�� (5) In cazul
�n care asiguratul sau �mputernicitul acestuia,
acolo unde este cazul se afl� �n imposibilitatea de a intra �n posesia
cardului, acesta se va p�stra la medicul de familie pe listele c�ruia se afla �nscris,
p�n� la ridicarea sa, dar nu mai mult de 3 luni, dup� care se predau casei de
asigur�ri de s�n�tate de la care le-a primit.
(6) Cardurile na�ionale returnate de medicii de
familie caselor de asigur�ri de s�n�tate �i nedistribuite asigura�ilor vor fi
arhivate �n conformitate cu prevederile legale referitoare la organizarea �i
desf�urarea activit��ii arhivistice, urm�nd ca la expirarea perioadei de
arhivare stabilit� �n condi�iile legii s� se procedeze la distrugerea acestora.
��(7) Cardurile returnate caselor de asigur�ri de
s�n�tate ca urmare a unor defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor
�nscrise vor fi returnate Companiei Na�ional� "Imprimeria Na�ional�"
- S.A. pe baz� de borderou centralizator, care �n termen de 30 zile lucr�toare� retip�resc pe cheltuiala proprie cardurile
respective �i le distribuie caselor de asigur�ri de s�n�tate.
Art. 6� - (1) �Termenul de valabilitate a cardului na�ional
este de� 5 �ani de la data emiterii. �Pentru
cardurile emise p�n� la data de 31 decembrie 2012, �data emiterii se consider� �data de 1 ianuarie 2013.
(2) Lunar, CNAS �transmite Companiei Na�ionale "Imprimeria
Na�ional�" - S.A. date privind persoanele �nscrise pe listele medicilor de
familie, care �n luna urm�toare �mplinesc 18 ani, �n vederea producerii
cardului na�ional.
(3) �n situa�ia �n
care cardul nu poate fi utilizat din motive tehnice de fabrica�ie
contravaloarea duplicatului este suportat� de Compania Na�ional�
"Imprimeria Na�ional�" - S.A.
(4) �Asiguratul suport� contravaloarea cardului
na�ional �n situa�ia solicit�rii eliber�rii unui duplicat ca urmare a pierderii,
furtului �sau deterior�rii acestuia,
precum �i �n situa�ia modific�rii datelor personale de identificare.
�������� (5) �n termen de 15 zile calendaristice de la producerea
uneia dintre situa�iile prev�zute la alin. (4), titularul sau reprezentantul
legal al acestuia este obligat s� solicite prin intermediul casei de asigurari de
sanatate eliberarea unui nou card na�ional, pe baza unei cereri �nso�it� de
dovada pla�ii �n contul Companiei Na�ionale "Imprimeria Na�ional�" -
S.A. a contravalorii cardului.
(6) Eliberarea unui
nou card na�ional se face �n termen de 30 de zile calendaristice de la
depunerea unei cereri la casa de asigur�ri �n a c�rei eviden�� se afl� persoana
respectiv� prin medicul de familie. P�n� la eliberarea noului card na�ional, acordarea
serviciilor medicale, medicamentelor �i dispozitivelor medicale se realizeaz�
pe baza unei adeverin�e eliberat� de� casele
de asigur�ri de s�n�tate cu o perioad� de valabilitate de maxim 30 de zile
calendaristice.
�Art. 7. � Obliga�iile reprezentantului legal
al furnizorului de servicii medicale �n asisten�a medical� primar� �i ale
medicilor de familie pe care �i reprezint� sunt urm�toarele:
a)
s� ridice de la casele de asigur�ri de s�n�tate �n vederea distribu�iei �i
inscrip�ion�rii acestora, �cardurile na�ionale pentru asigura�ii
afla�i pe listele medicilor de familie pe care �i reprezint�;
b)
s� valideze prin intermediul medicilor de familie pe care �i reprezint�, cardurile
na�ionale, din punct de vedere al consisten�ei datelor, �n vederea �nregistr�rii
in sistemul na�ional al cardului de asigur�ri sociale de s�n�tate a persoanelor
inscrise pe listele acestora;
c)
s� informeze asigura�ii cu privire la informa�iile cu caracter medical ce se
pot edita pe cardul na�ional;
d)
s� editeze, pe baza exprim�rii de c�tre titularul cardului na�ional a op�iunii
�n favoarea don�rii printr-un act notarial de consim��m�nt pentru prelevare �i
�nscrierea �n Registrul na�ional al donatorilor de organe, �esuturi �i celule, �n
vederea stoc�rii pe cardul na�ional, informa�iile cu caracter medical
mentionate la art. 331 alin.(1) � (3) din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i
complet�rile ulterioare. Pentru informa�iile prev�zute la art. 331 alin.(2)
lit.c) din Legea nr. 95/2006, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare este
necesar acceptul asiguratului exprimat �n timpul vie�ii.
e) s� actualizeze, dup� caz
datele medicale �nscrise pe cipul acestuia.
Art. 8. � (1) Entit��ile
care au acces la informa�iile �nscrise pe cardul na�ional sunt:
a) Casa Na�ional� de
Asigur�ri de S�n�tate �i casele de asigur�ri sociale de s�n�tate;
b) medicul de familie la
care este �nscris asiguratul, are acces la editarea datelor medicale �nscrise
pe cipul cardului na�ional precum �i la citirea datelor �nscrise at�t pe cardul
na�ional c�t �i pe cipul acestuia;
c) medicii speciali�ti
al�ii dec�t medicii de familie men�iona�i la lit.b) au acces numai la citirea
datelor �nscrise pe cardul na�ional, respectiv cipul acestuia;
d) medicii care �i
desf�oar� activitatea la furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de
specialitate pentru specialit��ile paraclinice, de dispozitive medicale �i furnizorii
de medicamente, prin intermediul cardului na�ional vor realiza doar
identificarea �i autentificarea titularului cardului na�ional �n vederea efectu�rii
investiga�iilor medicale paraclinice, eliber�rii prescrip�iei medicale sau
dispozitivelor medicale.
�(2) Orice asigurat are dreptul de a ob�ine de
la furnizorul de servicii medicale, la cerere �i �n mod gratuit pentru o
solicitare pe an, confirmarea faptului c� datele care o privesc sunt sau nu
sunt prelucrate de acesta �n condi�iile articolului 13 din Legea nr.677/2001
pentru protec�ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal �i libera circula�ie a acestor date, cu modific�rile �i complet�rile
ulterioare.
�������� (3) Casa Na�ional� de Asigur�ri de
S�n�tate, casele de asigur�ri, furnizorii de servicii medicale, precum �i
institu�iile implicate �n implementarea cardului na�ional, au obliga�ia de a
respecta prevederile Legii nr. 677/2001, cu modific�rile �i complet�rile
ulterioare.
Art. 9. � (1) Furnizorii de
servicii medicale, medicamente �i dispozitive medicale afla�i �n rela�ii
contractuale cu casele de asigur�ri de s�n�tate au obliga�ia de a acorda
asisten�a medical� titularilor de card na�ional �n condi�iile prev�zute de
contractul-cadru �i de normele metodologice de aplicare a acestuia.
�������� (2) Furnizorii men�iona�i la alin. (1) au obliga�ia
utiliz�rii cardului na�ional �n condi�iile art. 2 alin. (2) �i (3).
�������� (3) Furnizorii� men�iona�i
la alin. (1) au obliga�ia� s� utilizeze
Sistemul informatic al cardului na�ional, iar �n situa�ia �n care se utilizeaz�
un alt sistem informatic acesta trebuie s� fie compatibil cu Sistemul
informatic al cardului na�ional, caz �n care furnizorii sunt obliga�i s�
asigure confiden�ialitatea �n procesul de transmitere a datelor.
Art. 10. ��n cursul anului
2012, dovada calit��ii de asigurat �n sistemul de asigur�ri sociale de s�n�tate
din Rom�nia, se face �n condi�iile art.212, alin (1) din Legea nr.95/2006 cu
modific�rile �i complet�rile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
Victor-Viorel PONTA
NOT�� DE�
FUNDAMENTARE
SEC�IUNEA 1 TITLUL
PROIECTULUI DE ACT NORMATIV Hot�r�rea Guvernului pentru
aprobarea normelor metodologice de aplicarea prevederilor referitoare la
cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din titlul IX Cardul european �i cardul na�ional
de asigur�ri sociale de s�n�tate |
||||||
SEC�IUNEA A 2-A MOTIVUL
EMITERII ACTULUI NORMATIV (*) Reglementarea |
||||||
1. Descrierea situa�iei actuale��� |
Potrivit dispozi�iilor
art. 212 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul
s�n�t��ii, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare, calitatea de asigurat
se dovede�te cu un document justificativ - adeverin�� de asigurat - eliberat�
prin grija casei de asigur�ri la care este �nscris asiguratul sau documentul
rezultat prin accesarea de c�tre furnizorii afla�i �n rela�ii contractuale cu
casele de asigur�ri de s�n�tate a instrumentului electronic pus la dispozi�ie
de Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate. Dup� implementarea dispozi�iilor
titlului IX din actul normativ mai sus enun�at, aceste documente
justificative se �nlocuiesc cu cardul na�ional de asigur�ri sociale de
s�n�tate. Data de la care
urmeaz� a se utiliza cardul na�ional de asigur�ri sociale
de s�n�tate se stabile�te prin hot�r�re de Guvern. De asemenea, potrivit art. 330 din actul normativ mai sus enun�at, cardul na�ional este un card distinct de cardul european de asigur�ri de s�n�tate �i se emite pentru dovedirea calit��ii de asigurat pentru furnizarea unor servicii medicale. Prin
O.U.G. nr. 35/2012 pentru modificarea �i completarea unor acte
normative �n domeniul sanitar, s-a
reglementat c�: - cheltuielile necesare pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate, respectiv a documentului propriu-zis prin care se atest� calitatea de asigurat se suport� din bugetul Ministerului S�n�t��ii, iar �n acest sens Compania Na�ional� �Imprimeria Na�ional� - S.A., poate primi �n acest scop sume �n avans din bugetul Ministerului S�n�t��ii de 30% din fondurile alocate anual pentru producerea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate; - cheltuielile necesare pentru producerea solu�iilor informatice pentru administrarea cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate se suport� de Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate din bugetul Fondului na�ional unic de asigur�ri sociale de s�n�tate; - pentru plata �i distribu�ia cardului na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate se �ncheie un contract de c�tre Ministerul S�n�t��ii �i CNAS cu Compania Na�ional� �Imprimeria Na�ional� - S.A.; - distribu�ia cardurilor c�tre asigura�i se realizeaz� de casele de asigur�ri sociale de s�n�tate prin furnizorii de servicii medicale din asisten�a medical� primar�. |
|||||
2. Schimb�ri preconizate�������������� |
Prin acest act normativ se aprob� Normele metodologice de aplicare a �prevederilor referitoare la cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate prev�zut �n titlul IX "Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate" al Legii nr. 95/2006 privind reforma �n domeniul s�n�t��ii. Se definesc astfel: a) modalitatea de plat� a cardului na�ional de asigur�ri de s�n�tate, precum �i mecanismul de distribu�ie a acestuia, dup� cum urmeaz�: ������ - pentru realizarea cardului na�ional �i distribu�ia acestuia se �ncheie un contract de c�tre Ministerul S�n�t��ii �i Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate cu Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. ������� -� Ministerul S�n�t��ii realizeaz� plata cardurilor na�ionale c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baza documentelor de recep�ie, �ntocmite de comisia de recep�ie aprobat� prin ordin al ministrului s�n�t��ii �i al pre�edintelui Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate; ��������� -� dup� recep�ia cardurilor na�ionale� de c�tre comisia mai sus men�ionat� acestea sunt transferate Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate de c�tre Ministerul S�n�t��ii, cu titlul gratuit, pe baz� de proces verbal. ����������� - dup� personalizarea cardurilor na�ionale� de c�tre Centrului Na�ional Unic de Personalizare a Pa�apoartelor,� Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" realizeaz� sortarea cardurilor na�ionale pe case de asigur�ri de s�n�tate �i medici de familie, pe baza datelor puse la dispozi�ie de c�tre Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, acestea sunt predate Ministerului S�n�t��ii.� Ministerul S�n�t��ii, �n baza unui proces verbal �i le transfer� cu titlu gratuit� Casei Na�ionale de Asigur�ri de S�n�tate, iar distribu�ia la casele de asigur�ri de s�n�tate se realizeaz� de c�tre Compania Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. ����������� - casele de asigur�ri de s�n�tate organizeaz� eviden�a privind� distribuirea c�tre reprezentan�ii legali ai furnizorilor de servicii medicale din asisten�a medical� primar�� sau �mputernici�ilor legali ai acestora, a cardurilor� na�ionale pentru asigura�ii de pe listele medicilor de familie pe care �i reprezint�; ����� - �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate prezint� defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise, cardurile respective vor fi returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate de c�tre reprezentantul legal al medicilor de familie sau �mputernicitul legal al acestuia; ������ - �n situa�ia �n care medicii de familie constat� c� unele carduri na�ionale din cele primite de la casele de asigur�ri de s�n�tate sunt corespunz�toare unor persoane asigurate care nu se mai reg�sesc pe lista acestora, cardurile na�ionale respective se returneaz� caselor de asigur�ri de s�n�tate. Casa de asigur�ri de s�n�tate va redistribui cardurile na�ionale medicilor de familie pe lista c�rora se reg�sesc asigura�ii dac� ace�tia sunt �nscri�i pe lista unui alt medic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu respectiva cas� de asigur�ri de s�n�tate. Pentru situa�iile �n care asigura�ii sunt �nscri�i pe lista unui� medic de familie aflat �n rela�ie contractual� cu o alt� cas� de asigur�ri de s�n�tate, casa de asigur�ri de s�n�tate c�reia i s-au returnat cardurile na�ionale de c�tre medicii de familie asigur� distribuirea �n condi�ii de siguran�� a cardurilor na�ionale c�tre casele de asigur�ri de s�n�tate �n eviden�a c�rora se afl� asigura�ii respectivi; ������ - ��n cazul �n care asiguratul sau �mputernicitul acestuia, acolo unde este cazul se afl� �n imposibilitatea de a intra �n posesia cardului, acesta se va p�stra la medicul de familie pe listele c�ruia se afla �nscris, p�n� la ridicarea sa, dar nu mai mult de 3 luni, dup� care se predau casei de asigur�ri de s�n�tate de la care le-a primit; ����� -�� cardurile returnate caselor de asigur�ri de s�n�tate ca urmare a unor defec�iuni tehnice sau erori ale informa�iilor �nscrise vor fi returnate Companiei Na�ional� "Imprimeria Na�ional�" - S.A. pe baz� de borderou centralizator, care �n termen de 10 zile lucr�toare �retip�resc pe cheltuiala proprie cardurile respective �i le distribuie caselor de asigur�ri de s�n�tate; b)
accesul
personalului medical la informa�iile �nregistrate pe cardul na�ional, dup�
cum urmeaz�: ����� - medicul de familie la care este �nscris asiguratul, are acces la editarea datelor medicale �nscrise pe cipul cardului na�ional precum �i la citirea datelor �nscrise at�t pe cardul na�ional c�t �i pe cipul acestuia; ����� -� medicii speciali�ti al�ii dec�t medicii de familie men�iona�i anterior au acces numai la citirea datelor �nscrise pe cardul na�ional, respectiv cipul acestuia; ����� -� medicii care �i desf�oar� activitatea la furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de specialitate pentru specialit��ile paraclinice, de dispozitive medicale �i furnizorii de medicamente, prin intermediul cardului na�ional vor realiza doar identificarea �i autentificarea titularului cardului na�ional �n vederea efectu�rii investiga�iilor medicale paraclinice, eliber�rii prescrip�iei medicale sau dispozitivelor medicale. c) modalitatea de exercitare a dreptului de acces la datele cu caracter personal legate de starea de s�n�tate de c�tre persoana asigurat�, dup� cum urmeaz�: - orice asigurat are dreptul de a ob�ine de la furnizorul de servicii medicale, la cerere �i �n mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului c� datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta �n condi�iile articolului 13 din Legea nr.677/2001 pentru protec�ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal �i libera circula�ie a acestor date, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare. � ������ Casa Na�ional� de Asigur�ri de S�n�tate, casele de asigur�ri, furnizorii de servicii medicale, precum �i institu�iile implicate �n implementarea cardului na�ional, au obliga�ia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001, cu modific�rile �i complet�rile ulterioare. �n contextul celor mai sus men�ionate este de precizat c� implementarea cardului na�ional de asigurat va �mbun�t��ii mecanismul de control al costurilor din sistemul de asigur�ri sociale de s�n�tate, prin: - introducerea unui mecanism suplimentar de control pentru eviden�ele, raport�rile �i decont�rile serviciilor medicale; - asigurarea accesului rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date medicale necesare deciziei medicale, �n special �n caz de urgen�e medicale; - valorificarea tehnologiilor actuale privind accesul �i schimbul de date �n condi�ii de deplina siguran�� si protec�ie a datelor cu caracter personal conform legisla�iei �n vigoare �i recomand�rilor Uniunii Europene. |
|||||
3. Alte informa�ii (**)������������� |
|
|||||
SEC�IUNEA A 3-A IMPACTUL
SOCIOECONOMIC AL PROIECTULUI DE ACT NORMATIV����������������������� |
||||||
1. Impactul macroeconomic��� |
Nu este cazul |
|||||
2. Impactul asupra mediului de afaceri |
Nu este cazul |
|||||
3. Impactul social�������������������� |
|
|||||
4. Impactul asupra mediului (***)����� |
Nu este cazul |
|||||
5. Alte informa�ii�������������������� |
|
|||||
SEC�IUNEA A 4-A IMPACTUL FINANCIAR ASUPRA BUGETULUI
GENERAL CONSOLIDAT, AT�T PE TERMEN SCURT, PENTRU ANUL CURENT, C�T �I PE
TERMEN LUNG (PE 5 ANI) �����������������������������������������������������������������������������������������������������������
- mil lei -�������������������������
|
||||||
Indicatori |
Anul curent |
|
Media pe 5 ani |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Modific�ri ale veniturilor bugetare, plus/minus, din care: a) buget de stat, din acesta: � (i) impozit pe profit � (ii) impozit pe venit b) bugete locale: � (i) impozit pe profit c) bugetul asigur�rilor sociale de stat: � (i) contribu�ii de asigur�ri��������� |
|
|
|
|
|
|
2. Modific�ri ale cheltuielilor bugetare, plus, din care: a) buget de stat, din acesta: � (i) cheltuieli de personal � (ii) bunuri �i servicii b) venituri proprii c) bugetul asigur�rilor sociale de stat: � (i) cheltuieli de personal � (ii) bunuri �i servicii�������������� |
|
|
|
|
|
|
3. Impact financiar, plus/minus, din care: a) buget de stat b) bugete locale������������������������ |
|
|
|
|
|
|
4. Propuneri pentru acoperirea cre�terii cheltuielilor bugetare - disponibilit��i din venituri proprii ale anului precedent�������������� |
|
|
|
|
|
|
5. Propuneri pentru a compensa reducerea veniturilor bugetare����������������� |
|
|
|
|
|
|
6. Calcule detaliate privind fundamentarea modific�rilor veniturilor �i/sau cheltuielilor bugetare����������������������������� |
|
|
|
|
|
|
7. Alte informa�ii���������������������� |
|
|
|
|
|
|
SEC�IUNEA A 5-A EFECTELE
PROIECTULUI DE ACT NORMATIV ASUPRA LEGISLA�IEI �N VIGOARE���������� |
||||||
1. Proiecte de acte normative suplimentare�������������������� |
Ordin |
|||||
2. Compatibilitatea proiectului de act normativ cu legisla�ia comunitar� �n materie����������� |
Nu este cazul |
|||||
3. Decizii ale Cur�ii Europene de Justi�ie �i alte documente������ |
Nu este cazul |
|||||
4. Evaluarea conformit��ii:�������� |
Nu este cazul |
|||||
Denumirea actului sau documentului comunitar, num�rul, data adopt�rii si data public�rii |
Gradul de conformitate (se conformeaz�/nu se conformeaz�) |
Comentarii |
||||
5. Alte acte normative �i/sau documente interna�ionale din care decurg angajamente��������� |
Nu este cazul |
|||||
6. Alte informa�ii����������������� |
|
|||||
SEC�IUNEA A 6-A CONSULT�RILE
EFECTUATE �N VEDEREA ELABOR�RII PROIECTULUI DE ACT NORMATIV���� |
||||||
1. Informa�ii privind procesul de consultare cu organiza�ii neguvernamentale, institute de cercetare �i alte organisme implicate����������������������� |
Nu este cazul |
|||||
2. Fundamentarea alegerii organiza�iilor cu care a avut loc consultarea, precum �i a modului �n care activitatea acestor organiza�ii este legat� de obiectul proiectului de act normativ������������������������ |
Nu este cazul |
|||||
3. Consult�rile organizate cu autorit��ile administra�iei publice locale, �n situa�ia �n care proiectul de act normativ are ca obiect activit��i ale acestor autorit��i, �n condi�iile Hot�r�rii Guvernului nr. 521/2005 privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autorit��ilor administra�iei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative��� |
Nu este cazul |
|||||
4. Consult�rile desf�urate �n cadrul consiliilor interministeriale, �n conformitate cu prevederile Hot�r�rii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente���� |
Nu este cazul |
|||||
5. Informa�ii privind avizarea de c�tre: a) Consiliul Legislativ b) Consiliul Suprem de Ap�rare a ��rii c) Consiliul Economic �i Social d) Consiliul Concuren�ei e) Curtea de Conturi�� ���������� |
Nu este cazul |
|||||
6. Alte informa�ii����������������� |
Nu este cazul |
|||||
SEC�IUNEA A 7-A ACTIVIT��I DE INFORMARE PUBLIC� PRIVIND
ELABORAREA �I IMPLEMENTAREA PROIECTULUI DE ACT NORMATIV�������������������������������������������������
|
||||||
1. Informarea societ��ii civile cu privire la necesitatea elabor�rii proiectului de act normativ����� |
Prezentul act normativ a
respectat prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparen�a decizional� �n
administra�ia public�� fiind afi�at pe
site-ul Ministerului S�n�t��ii Publice �i va fi publicat �n Monitorul Oficial
al Rom�niei, Partea I-a. |
|||||
2. Informarea societ��ii civile cu privire la eventualul impact asupra mediului �n urma implement�rii proiectului de act normativ, precum �i efectele asupra s�n�t��ii �i securit��ii cet��enilor sau diversit��ii biologice����������������������� |
Nu este cazul |
|||||
3. Alte informa�ii����������������� |
Nu este cazul |
|||||
SEC�IUNEA A 8-A M�SURI DE
IMPLEMENTARE������������������������������������������������������
|
||||||
competen�elor institu�iilor existente��������� |
Nu este cazul |
|||||
2. Alte informa�ii����������������� |
|
Fa�� de
cele men�ionate s-a elaborat prezentul proiect de Hot�r�re a Guvernului pentru
aprobarea normelor metodologice de aplicarea prevederilor referitoare la cardul
na�ional de asigur�ri sociale de s�n�tate din titlul IX �Cardul european �i cardul na�ional de asigur�ri
sociale de s�n�tate�
Ministrul s�n�t��ii,
Vasile Cepoi
Aviz�m favorabil:
Viceprim-ministru
Ministrul� Finan�elor Publice ������������������������������������������������������� ���Ministrul Justi�iei��
�� Florin GEORGESCU���������������������������������������������������������������� Titus
CORL��EANU
�����������������
Pre�edintele Casei Na�ionale de
Asigur�ri de S�n�tate
Doru B�DESCU
Pre�edintele Autorit��ii Na�ionale de
Supraveghere a Prelucr�rii Datelor cu Caracter Personal
Georgeta BASARABESCU