Pentru mai multe detalii, accesati aceasta pagina: Depunere bilanþ contabil
1.Ce inseamna depunere bilant pe WEB.
Depunerea bilantului contabil pe internet poate fi facuta pentru inceput numai pentru agentii economici care apartin de Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili din Municipiul Bucuresti si din Judetul Ilfov.
Pentru a-si putea depune bilantul folosind internetul un agent economic trebuie sa primeasca din partea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei un certificat digital. Certificatul digital contine datele agentului economic astfel incat el sa poata fi unic identificat; certificatul digital va fi folosit la semnarea documentelor de bilant si pentru autentificarea in timpul comunicatiei cu server-ele Ministerului Finantelor Publice.
Pentru a putea descarca programul de asistenta pentru generarea bilantului si pentru a putea transmite bilantul contabil agentul economic trebuie sa fie de acord cu termenii si condititiile Minsterului Finantelor Publice.
Accesul in zona care permite aceste operatiuni se realizeaza din meniul “Autentificare utilizator” si numai dupa acceptarea conditiilor de utilizare
2.Programul de asistenta.
Principalul scop al programului de asistenta este generarea tabelelor bilantului contabil, a fisierelor text atasate si semnarea acestora utilizand certificatul digital obtinut de agentul economic de la IGCTI.Programul de asistenta este prevazut cu un kit de instalare usor de utilizat, are o interfata prietenoasa si dispune de toate functionalitatile oferite de programele de asistenta utilizate pana acum.
Dupa instalarea programului acesta va fi utilizat pentru generarea tabelelor si fisierelor text aferente unui bilant contabil. Programul verifica permanet corelatiile de calcul ale bilantului si atentioneza utilizatorul cand aceste corelatii nu sunt corecte. In momentul in care toate tabelele sunt completate si corelatiile sunt valide agentul economic poate salva si semna bilantul contabil. Acesta va fi stocat in arhiva "bilant.zip" in directorul indicat de utilizator.
3.Transmiterea bilantului contabil
Pentru a putea transmite bilantul contabil Directiei Generale de Administrare a Marilor contribuabili din Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov agentul economic trebuie sa urmeze toti pasii prezentati anterior pana la descaracarea programului de asistenta.
In momentul in care doreste sa depuna bilantul contabil activeaza optiunea "Depunere bilant", indica locatia unde se afla fisierul "bilant.zip" si apasa butonul OK. In cazul in care nu exista erori de comunicatie si fisierele nu au fost modificate dupa semnare va primi un mesaj care il va instinta ca bilantul a fost transmis cu succes si i se va indica modalitatea prin care poate intra in posesia recipisei ce confirma transmiterea bilantului.
Daca in timpul transmiterii au aparut erori de comunicatie sau fisierele au fost modificate dupa semnare utilizatorul va primi un mesaj de eroare. In acest caz trebuie sa incerce sa transmita din nou bilantul, daca eroarea persista este necesara verificarea conexiunii internet si a integritatii fisierelor
4.Verificare starii bilantului.
Dupa ce bilantul contabil a fost depus acesta va fi verificat de un inspector financiar. Agentul economic poate verifica in orice moment care este starea bilantului sau contabil.
Un bilant contabil se poate afla in una din urmatoarele stari: depus si neverificat - bilantul a fost depus de catre contribuabil insa nu a fost verificat de catre inspectorul financiar verificat si valabil - bilantul a fost verificat de catre inspectorul financiar si respecte normele impuse de Ministerul Finantelor Publice verificat dar cu erori - bilantul a fost verificat de catre inspectorul financiar insa acesta a descoperit erori de completare. Agentul economic poate citi observatiile realizate de catre inspectorul financiar.
Agentul economic poate depune o noua versiune a bilantului Sistemul DecWeb permite in orice moment comunicarea intre inspectorul financiar si agentul economic asociat. Numarul versiunilor de bilant este nelimitat, dar nu pot fi depuse mai mult de 2/zi.
5.Resurse tehnice.
Pentru a putea depune bilantul contabil folosind internetul sunt necesare urmatoarele conditii tehnice:
- Microcalculator compatibil IBM PC;
-sistem de operare Windows NT 4.0 service pack 6,
-Windows 2000 sau Windows XP,
-browser web Internet Explorer 5.0
-Certificat digital emis de catre IGCTI instalat pe statia de lucru 10 MB spatiu disponibil pe hard disk. -Conexiune internet
Pentru mai multe informatii si pentru a descarca programul de asistenta pentru depunerea bilantului contabil puteti accesa pagina de web: www.e-guvenare.ro
Comentarii articol (0)