ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Din 14 mai, transporturile de deșeuri pot trece doar prin 17 puncte de frontieră, în loc de 77
Pentru a avea un control mai bun asupra fluxului de deșeuri, a fost redus numărul punctelor de frontieră prin care pot trece transporturile de deșeuri și mărfuri second-hand de la 77 la 17, potrivit unui ordin comun al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) și al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Articolul continuă mai jos
Discuții practice LIVE
Acces gratuit pentru abonații premium
Ordinul MMAP/MAI nr. 831/49/2022, publicat vineri în Monitorul Oficial, stabilește reducerea punctelor de frontieră pentru aceste tipuri de deșeuri în funcție de modul de transport al acestora. Astfel, în cazul transporturilor care se efectuează pe cale rutieră au fost stabilite 14 puncte de frontieră, pentru transportul feroviar - opt puncte de trecere a frontierei, iar pentru traficul portuar sau maritim - șase puncte de frontieră.
Schimbările legate de punctele de frontieră vor intra în vigoare în data de
14 mai 2022.
Noile puncte prin care vor putea trece transporturile de deșeuri și mărfuri second-hand sunt următoarele:
- Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
- Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar şi portuar;
- Curtici, judeţul Arad - feroviar;
- Nădlac, judeţul Arad – rutier;
- Nădlac II, judeţul Arad – rutier;
- Borş II, judeţul Bihor – rutier;
- Petea, judeţul Satu Mare – rutier;
- Stamora - Moraviţa, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
- Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier și feroviar;
- Albiţa, judeţul Vaslui - rutier;
- Galaţi, judeţul Galaţi - rutier (Giurgiulești), portuar și feroviar;
- Constanța-Sud (Agigea), judeţul Constanţa - portuar;
- Porțile de Fier 1, județul Mehedinți - rutier;
- Călărași (Chiciu), județul Călărași - rutie și feroviar;
- Episcopia Bihorului, județul Bihor - feroviar;
- Jimbolia, județul Timiș - feroviar.
Reducerea semnificativă a fost urmărită deoarece o mare parte din transporturile declarate ca fiind de deșeuri nepericuloase sunt, în realitate, deșeuri periculoase disimulate, iar, prin oficializarea acestui ordin, se creează posibilitatea deținerii unui control real asupra transporturilor efectuate.
Monitorizarea, supravegherea și controlul va fi efectuat de Garda Națională de Mediu, Autoritatea Vamală Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, cu ajutorul MAI, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Poliția Română.
În prezent, în dezbatere la Camera Deputaților există o propunere legislativă, care prevede, printre altele, reducerea numărului de treceri a frontierei pentru transporturile de deșeuri de la 77 la 15. Propunerea, care a fost respinsă, în primă fază, de Senat, vizează introducerea de noi sancțiuni, mai dure, pentru companiile care prelucrează deșeuri,
detalii aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.