Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
Lege adoptata de Senat
Toata legislatia ar putea fi consultata gratuit, pe internet
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile companiei și trebuie să respecte legile legate de autorizații, construcții, siguranța spațiilor și bună funcționare a infrastructurii.
Regia Autonoma "Monitorul Oficial" va dezvolta o aplicatie care va permite accesul online la intreaga legislatie, in forma actualizata, potrivit unui act normativ adoptat recent de Senat. Camera Deputatilor are insa votul final. Citește articolul
Amenzi de pana la 5.000 de lei pentru cei care au grija de cainii din jurul blocului
Acest departament se ocupă de clădirile și terenurile firmei, iar legea stabilește reguli despre curățenie și prezența animalelor în spațiile publice, care pot afecta modul în care sunt administrate aceste proprietăți.
Persoanele care cresc caini in spatiile publice risca amenzi de pana la 5.000 de lei, potrivit noilor reglementari din legea cainilor comunitari, adoptata recent de Camera Deputatilor. In plus, daca esti posesorul unui catel, trebuie sa stii ca noile dispozitii te obliga sa sterilizezi animalul daca nu este de rasa. Citește articolul
(P) iLUX.ro - cadouri memorabile de sarbatori!
Departamentul administrativ gestionează adesea nevoile generale ale biroului, inclusiv achiziția de mici cadouri pentru diverse ocazii interne (zile de naștere, mici atenții pentru vizitatori sau parteneri) sau pentru a menține o atmosferă plăcută la birou. Găsirea rapidă și eficientă a cadourilor potrivite este utilă pentru ei.
Craciunul se apropie si febra cumparaturilor incepe sa puna presiune asupra noastra. Deja ne gandim la ce cadouri de Craciun vom oferi celor dragi, iar pe masura ce se apropie, oricine are in minte un singur lucru: sa gaseasca cadoul perfect de Craciun, fie ca e vorba de familie, prieteni, colegi de birou sau parteneri de afaceri. Stim foarte bine ca oricare dintre noi poate cauta ore intregi prin magazine, avand in minte aceste intrebari: Ce anume isi doreste? De unde sa-i cumpar? Ce sa-i cumpar? Citește articolul
Ai centrala de apartament? Afla cat poti plati maxim pentru caldura de pe scara blocului
Pentru departamentul administrativ și imobiliare, articolul este esențial deoarece vizează direct gestionarea costurilor comune pentru asociațiile de proprietari și felul în care se facturează și se colectează banii pentru încălzire în clădirile rezidențiale.
Toate persoanele dintr-un bloc de locuinte care au optat pentru instalarea centralelor de apartament si debransarea de la energie termica vor plati cel mult 10% din costurile de incalzire ale scarii de bloc, potrivit unui act normativ adoptat recent de Senat. Citește articolul
Ordinul MFP nr. 2.795/2011 - stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA
Unul dintre criteriile importante pentru a obține înregistrarea pentru TVA este să existe un sediu real pentru firmă. Acest departament are grijă de birouri și proprietăți, așa că trebuie să știe ce condiții trebuie să îndeplinească sediul pentru a trece verificările statului.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2.795/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 824, din 22 noiembrie 2011. Citește articolul
Noul Mers al Trenurilor, in vigoare de la 11 decembrie 2011
Departamentul Administrativ se ocupă de organizarea detaliilor practice ale companiei, inclusiv de planificarea și rezervarea călătoriilor de afaceri pentru angajați. Informațiile despre rute noi, durate de parcurs, prețuri și modalități de cumpărare a biletelor sunt esențiale pentru a face aceste aranjamente cât mai eficient.
Din 11 decembrie 2011 va intra in vigoare Noul Mers al Trenurilor care va fi valabil pana la data de 8 decembrie 2012. Totodata, actualele ranguri ale trenurilor de calatori se vor schimba, in trei noi categorii, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Transporturilor (MT). Citește articolul
Cum poti preveni raceala si gripa? Cateva sfaturi de la specialisti
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor de lucru. Articolul subliniază importanța igienei (spălarea mâinilor, curățarea suprafețelor), ceea ce ajută departamentul să înțeleagă necesitatea și să asigure resursele (săpun, dezinfectant) pentru menținerea unui mediu curat și sănătos.
Raceala este una din afectiunile cele mai frecvente din sezonul rece. Toti racim, cel putin o data, fie in anotimpul rece, fie in orice alta perioada cu fluctuatii de temperatura. Cea mai buna metoda pentru a preveni o raceala este preventia. Cel putin asa sustin medicii. Iti spunem in articolul de astazi cum poti sa te feresti de raceala, dar si de gripa in cazul in care nu te-au "doborat" deja. Citește articolul
Ce drepturi au utilizatorii de telefonie mobila?
Acest departament se ocupă adesea de diverse contracte pentru firmă, inclusiv cele de telefonie, și ar fi interesat de detaliile contractuale, facturare și drepturile companiei în relația cu furnizorii de servicii.
Cu siguranta te numeri printre posesorii unui telefon mobil, indiferent daca ai un abonament de telefonie mobila sau utilizezi o cartela "prepay". Asadar, este esential sa stii ca relatia pe care o ai cu operatorul de telefonie mobila nu se reduce doar la serviciul pe care acesta ti-l ofera, ci implica numeroase alte obligatii din partea lui. Citește articolul
Decizie ICCJ
Restituirea taxei de poluare ii pune pe contribuabili fata in fata cu Fiscul. Cine va avea castig de cauza?
Acest departament se ocupă adesea cu gestionarea parcului auto al companiei. Informațiile despre recuperarea taxelor pentru mașini sunt utile pentru a reduce costurile operaționale și administrative legate de vehicule.
25 Noiembrie 2011 | 37 | 44687 | Timp de citire: 7 min.
O decizie recenta a Inaltei Curti de Casatie si Justitie stabileste ca cei care au platit taxa de poluare pot solicita restituirea ei direct la organul fiscal care a instituit obligatia de plata. In cazul in care organul fiscal refuza sa ii restituie banii, contribuabilul se poate adresa instantei. Citește articolul
Noi reguli pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Expertii fiscali: "Aceeasi Marie, cu alta palarie"
Acest departament se ocupă de sediul firmei și de documentele care dovedesc dreptul de folosință al spațiului, fiind direct afectat de cerințele și verificările legate de existența fizică a sediului social și a sediilor secundare.
La numai cateva luni de la introducerea unor criterii dure la inregistrarea firmelor in scopuri de TVA, Ministerul Finantelor Publice a emis un Ordin prin care abroga aceste prevederi. Surpriza este generata, insa, de faptul ca noile reglementari stabilite de Finante difera doar intr-o mica masura fata de procedura aplicabila in prezent. Cu alte cuvinte, birocratia excesiva ramane principala caracteristica atunci cand vorbim de infiintarea unei firme platitoare de TVA. Ordinul emis de MFP se va aplica de la 1 decembrie 2011. Citește articolul










