Acest departament este direct interesat de modul în care sunt calculate și plătite taxele de import. Îi ajută să gestioneze costurile, să constituie garanțiile necesare și să profite de reducerile de taxe vamale pentru a economisi bani.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2291/2015 pentru aprobarea Normelor tehnice privind administrarea contingentelor tarifare in Romania a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 725 din 28 septembrie 2015. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact ce taxe și impozite are de declarat și de plătit, precum și termenele limită, pentru a respecta legea și a evita amenzi sau penalități.
Agenda fiscala pentru luna in curs stabileste o serie de obligatii pentru contribuabili, care vor avea de transmis catre Fisc aproape 30 de formulare. In plus, in octombrie trebuie efectuata si plata anticipata a impozitului pe profit, aferenta trimestrului al treilea din 2015, dar si plata primei rate din impozitul pe venituri din activitati agricole. AvocatNet.ro va prezinta lista completa a obligatiilor fiscale ce trebuie indeplinite pe parcursul lunii care tocmai a inceput. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile și termenele limită pentru recuperarea TVA-ului plătit în alte țări din Uniunea Europeană, precum și de completarea corectă a formularelor fiscale necesare pentru aceste operațiuni. Informațiile ajută la o gestionare eficientă a taxelor și la optimizarea fluxurilor financiare ale companiei.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat astazi o noua sesiune de asistenta si indrumare online pentru contribuabili. Pentru discutiile din aceasta saptamana, reprezentantii Fiscului au ales ca tema rambursarea TVA achitata in alt stat membru al UE pentru persoanele impozabile stabilite in Romania. Astfel, toate persoanele interesate de acest subiect, care au dorit sa beneficieze de sprijinul specialistilor ANAF, au putut adresa intrebari astazi, intre 9:00 si 16:30. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de taxe și bani, inclusiv de recuperarea TVA-ului plătit. Articolul le oferă informații esențiale despre cum și până când pot cere banii înapoi de la Fisc, ceea ce îi ajută să gestioneze mai bine finanțele companiei și să respecte termenele.
Chiar daca ziua de 25 a fost cea mai aglomerata din luna pentru contribuabili, nu a fost ultima zi care a adus obligatii pentru aceste persoane in septembrie. Prin urmare, contribuabilii mai pot depune doar astazi doua formulare de TVA, conform Calendarului obligatiilor fiscale stabilit de ANAF. Citește articolul
Informațiile despre taxa clawback, reducerile de preț la medicamente, anularea investițiilor, creșterea pieței de leasing financiar (pentru vehicule și echipamente) și analiza costurilor în imobiliare sunt esențiale pentru departamentul financiar care gestionează bugetele, profitabilitatea și finanțările.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă exact cum se calculează dobânzile pentru sumele de bani reprezentând taxe care au fost plătite eronat și apoi returnate de stat, precum și de la ce dată curg aceste dobânzi. Este esențial pentru gestionarea fluxurilor financiare, bugetare și pentru înregistrarea corectă în contabilitate a sumelor recuperate.
Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 14 din 22 iunie 2015 (Completul competent sa judece recursul in interesul legii), prin care s-a stabilit ca dobanda care se acorda pentru sumele incasate cu titlu de taxa de prima inmatriculare, taxa pe poluare si taxa pentru emisii poluante, restituite prin hotarari judecatoresti, este dobanda fiscala prevazuta de dispozitiile art. 124 alin. (1) si alin. (2) din Codul de procedura fiscala, coroborat cu dispozitiile art. 120 alin. (7) din acelasi act normativ, si ca momentul de la care curge dobanda fiscala pentru sumele incasate cu titlu de taxa de prima inmatriculare, taxa pe poluare si taxa pentru emisii poluante, restituite in temeiul hotararilor judecatoresti, este reprezentat de data platii acestor taxe a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 728 din 29 septembrie 2015. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care persoanele fizice își pot verifica situația fiscală și obține documente importante de la ANAF, cum ar fi certificatele fiscale sau situația datoriilor. Chiar dacă articolul este despre persoane fizice, informațiile sunt cruciale pentru înțelegerea sistemului fiscal și pot fi relevante atunci când angajații sau partenerii trebuie să prezinte astfel de documente.
Persoanele fizice din toata tara au posibilitatea de a fi la curent cu propria situatie fiscala cu ajutorul Spatiului privat virtual. Totodata, contribuabilii se pot folosi de acest serviciu online pentru a obtine diverse documente in format electronic, printre care si certificatul de atestare fiscala. Citește articolul
Articolul vorbește despre obținerea de bani nerambursabili, modul de calcul al cheltuielilor eligibile, necesitatea unei contribuții proprii și solicită documente financiare precum bilanțul, contul de profit și pierdere sau balanța de verificare. Acest departament este responsabil cu gestionarea finanțelor firmei, cu depunerea cererilor de finanțare și cu pregătirea corectă a tuturor actelor contabile și fiscale necesare.
Lista finala a aplicantilor inscrisi in Programul SRL-D a fost publicata de catre Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism. Depunerea planurilor de afaceri s-a derulat online in perioada 10-24 septembrie. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă exact cât reprezintă costul total cu salariile pentru companie (salariul brut plus taxe) și câți bani ajung la angajați, pentru a face bugetele corect, a calcula taxele și contribuțiile și a gestiona financiar cheltuielile cu personalul.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să arate că firma are banii necesari pentru un contract public, chiar și atunci când se bazează pe sprijin financiar de la alte companii sau bănci.
Instructiunea presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 1/2015 emisa in aplicarea prevederilor art. 186 si 190 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 675 din 4 septembrie 2015. Citește articolul