avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi
Forum Activitate aleph

Activitate aleph

Răspuns la discuția probleme cu furnizorul de gaze
Veti constata in timp, cat de 'operativi' si responsabili sunt furnizorii(distribuitorii) de gaze. Eu port cu ei tratative de 1an fara nici un rezultat, desi problema relatata de mine este cunoscuta de firma mea de gaz cu sediul in tg.mures, problema care ii afecteaza abuziv, fraudulos pe toti beneficiarii OUG 70/2011 (ajutor caldura). In Sibiu la centrul de relatii cu clientii esti tratat cu indiferenta, aroganta iar problemele relatate de consumatorii din Sibiu nu sunt transmise mai departe la Tg. mures. Abia la Botosani am gasit o solutie care m-ar fi putut ajuta si pe care cei de la Botosani o aplica, dar la Sibiu NU SE POATE, pentru ca directoarea de la centrul de relatii Sibiu este foarte comoda si nu se complica, de asta Exx va pierde multi clienti odata cu liberalizarea preturilor. Si eu voi fi unul dintre ei. Sfatul meu este ca, daca aveti sobe pe gaz sa scoateti arzatorul si sa treceti soba pe lemne, este mai ieftin si scapati de ...belele. Pentru mancare eu imi voi cumpara plita electrica cu inductie, care are aceleasi costuri ca si aragazul cu gaz. Pentru baie inca mai caut o solutie, in orice caz vreau sa scap cat mai repede de furnizorul de gaz.
Răspuns la discuția facturare ajutor de caldura !
Desi mi-au dat dreptate, cei de la CJPC Sibiu au spus ca nu pot face nimic intrucat eu nu am contract cu furnizorul de gaz, contractul cu furnizorul fiind facut de proprietara, eu fiind chirias. Iata raspunsul: 'urmare reclamatiei dumneavoastra, inregistrata la CJPC Sibiu sub nr. xx din xx.xx.xxx, va precizam urmatoarele: D-na Y nu are contract incheiat cu operatorul economic reclamat, fapt pentru care nu va putem ajuta. Va recomandam sa va adresati unei instante de judecata' evident fara indicarea vreunui temei legal cfm. ORDONANŢA GUVERNULUI nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr.233/2002 art. 13 'Semnarea răspunsului se face de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice ori de persoana împuternicită de acesta, precum şi de şeful compartimentului care a soluţionat petiţia. În răspuns se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al soluţiei adoptate.' Si totusi ca beneficiar al OUG 70/2011, ca si chirias (exista un contract de inchiriere in care este specificat neplata la zi a utilitatilor [electrica, apa, gaz etc], a chiriei [neplata chiriei in termen de 5 zile de la data stabilita] sau folosirea necorespunzatoare [stricaciuni, tulburarea linistii publice etc], poate duce la rezilierea inainte de termen a prezentului contract) care nu are un contract direct cu furnizorul de gaz, ce drepturi am? pe chiriasii care au probleme cu furnizorii de gaz si care nu au un contract cu ei direct cine ii apara?

Ordonanţă nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Statul, prin mijloacele prevăzute de lege, protejează cetăţenii în calitatea lor de consumatori, asigurând cadrul necesar accesului neîngrădit la produse şi servicii, informării lor complete despre caracteristicile esenţiale ale acestora, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale persoanelor fizice împotriva unor practici incorecte, participării acestora la fundamentarea şi luarea deciziilor ce îi interesează în calitate de consumatori.

Art. 2. - În sensul prezentei ordonanţe, se înţelege prin:
2. consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;


Sunt o multime de chiriasi care nu au incheiate contracte cu furnizorii de servicii, si totusi pe ei cine ii apara de posibile abuzuri din partea acestor comercianti?
Va rog, ce act normativ sustine ca eu ca si beneficiar indirect al unui serviciu sunt obligat sa inchei un contract direct cu furnizorul, si, in consecinta, sa pot beneficia de protectia statului cand mi se incalca un drept? Sau cum poate fi interpretat corect termenul de consumator in contextul ordonantei 21/1992? As dori sa demarez un proces cu firma de gaz , dar mi-e frica, in cazul ca am necastig de cauza, ca nu voi putea plati cheltuielile de judecata ale furnizorului. Ce se intampla daca pierd procesul si nu am de unde plati chletuielile de judecata ale celeilalte parti? Va multumesc. Astept cu interes un raspuns!
Răspuns la discuția facturare ajutor de caldura !
am sunat la [editat] de 2 ori si cand i-am intrebat in baza carui act normativ aplica respectivul mod de calcul s-a facut pauza ....lunga, intr-un final mi-au spus de 'Art. 5. ? Regularizarea contravalorii serviciului de furnizare reglementată, facturate lunar, se face pe baza indexului echipamentului de măsurare, citit odată la 3 luni'. Le-am replicat ca din articolul respectiv nu reiese modul de calcul, si le-am cerut alt articol: mi-au raspuns ca nu stiu momentan, ca trebuie sa caute si ca sa le scriu pe mail :rtfm: . Asta este raspunsul profesional al celor de la SC [editat] SA tg.mures. M-am dus la OPC si cei de acolo mi-au dat dreptate, bucurandu-se ca pot sa-i prinda cu ceva pe cei de la [editat]. Raman consternata de cat si cum poate fura o ditamai firma de la consumatorii vulnerabili, cu venituri intr-adevar reduse. Cei cu ajutor de caldura si care folosesc gaze, cititi-va facturile de regularizare si indignati-va. Pt informatii, detalii lasati mesaj si promit sa va raspund.

[Editat: Este interzisa identificarea persoanelor fizice sau juridice pe forum. Multumesc pentru intelegere]
Răspuns la discuția facturare ajutor de caldura !
buna ziua! nu utilizez energie termica in sistem centralizat, iar modalitatea de plata este pe baza consumului efectiv. problema este ca mi se factureaza consumul aferent primei luni, a2-a luni, iar consumul aferent celei de-a 3 luni se regaseste in toata perioada de regularizat, nu este evidentiata distinct in factura de regularizare. Ori conform actelor normative consumul trebuie facturat lunar. Consumul aferent lunii a 3-a este simplu de stabilit in factura de regularizare: ori prin estimare (pe baza programului de consum din contractul cadru), ori pe baza autocitirii, de care ar trebui sa se tina cont lunar. Ori consumul aferent lunii a3-a este distribuit uniform pe cele 3 luni ( perioada de regularizare). consumul aferent lunii a3-a nu inseamna consumul aferent perioadei de regularizare (adica pe 3 luni). E normal sa se faca o regularizare la 3 luni , dar numai dupa ce ai facturat consumul aferent celor 3 luni: adica factura 1+factura 2+factura de regularizare: in care trebuie evidentiat separat consumul lunii 3+diferenta de regularizat.
Răspuns la discuția facturare ajutor de caldura !
as dori sa stiu ce fel de avocat imi trebuie, in eventualitatea demararii unui proces, avocatii se pricep si la calcule ...contabile, la facturi de regularizare? multumesc!
Buna ziua! As dori sa cunosc modul corect de facturare, de calcul al ajutorului de caldura:

Eu am contract de gaz cu autocitire si beneficiez de ajutor de caldura=262 ron/luna.
facturile sunt: autocitire 16.09.2011-14.10.2011 index vechi 98-index nou 123 = 25 mc
___________autocitire 15.10.2011-14.11.2011 index vechi 123-index nou 163 = 40 mc.
___________citirea companiei 15.12.2011 index nou (citit de ei) 369 = deci am consumat in perioada 15.11.2011-15.12.2011 = 206 mc. In ajutorul de caldura 262 ron intra consumul a 210 mc, deci factura trebuia sa fie 0.00, dar am de plata 111 ron.
:hm: Nu inteleg de ce, pentru stabilirea ajutorului de caldura, se face urmatorul calcul: 25+40+206=271 mc( consumul aferent celor 3 luni=16.09.2011-15.12.2011), 271:90 zile (cate zile sunt in perioada 16.09.2011-15.12.2011)=3.01 mc/zi, 3.01x1.26 (pret mc+tva)=3.79 ron/zi, 3.79x45 zile (aferente perioadei 1.11.2011-15.12.2011)=170 ron ajutor de caldura.
As dori sa cunosc in baza carui act normativ furnizorul calculeaza ajutorul de caldura. Daca ne luam dupa acest mod de calcul eu am consumat in perioada 16.09.2011-14.11.2011=180 mc, eu consumand doar 65 mc conform autocitirii, si in perioada 15.11.2011-15.12.2011= 90mc, ori eu am consumat 206 mc :((. Cui ma pot adresa pentru reclamatie: la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale sau OPC? Multumesc!