avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1499 soluții astăzi
Forum Activitate LaurT

Activitate LaurT

Bună ziua,
Am o întrebare referitoare la criteriile legale privind acordarea burselor sociale pentru studenţii orfani de unul sau ambii părinţi, în cadrul facultăţilor de stat din România.

Sunt student la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC), Facultatea de Informatică, și am solicitat o bursă socială, invocând faptul că sunt orfan de un părinte.
În calculul venitului mediu pe membru de familie, facultatea a inclus pensia de urmaş (aproximativ 1.200 lei/lună) primită de la Casa Judeţeană de Pensii.

Mi s-a comunicat că, deşi pensia de urmaş este neimpozabilă, totuşi „intră în calculul venitului” pentru bursă.
În regulament scrie că în declarația de venit se menționează doar veniturile supuse impozitului pe venit, iar când am întrebat de ce ar trebui totuși să declar pensia, răspunsul primit a fost o explicație vagă urmată de expresia „așa e la noi”, lucru care mi s-a părut destul de neclar și arbitrar.

În paralel, sora mea este studentă la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” Iaşi (UMF Iaşi), Facultatea de Medicină Generală, aflată în aceeaşi situaţie familială și cu aceleaşi venituri din pensia de urmaş.
La facultatea ei, însă, i s-a spus că pensia de urmaş nu se include în calculul venitului, iar cererea de bursă socială i-a fost aprobată.

Prin urmare, suntem doi studenţi la universităţi de stat din acelaşi oraş, în situaţii identice, dar trataţi diferit în privinţa acordării bursei sociale.

Întrebările mele sunt:
Există un document oficial (lege, ordin de ministru, metodologie-cadru) pe care toate universităţile de stat sunt obligate să îl respecte atunci când stabilesc criteriile pentru bursele sociale, în special pentru studenţii orfani?
Este legal ca o universitate de stat să includă pensia de urmaş în calculul venitului, iar alta să o excludă, pentru situaţii identice?