1. Asociatia de proprietari este o organizatie de drept privat, deci proprietarii pot decide ei insisi daca mai au incredere in persoanele respective sa ii mai reprezinte (presedintele asociatiei) si sa-i mai gestioneze banii (administratora) si in aceasta privinta ii mentin in functii sau....se debaraseaza de ei.
2. Nu va poate conditiona nicicum achitarea oricarei sume puteti, doriti sa achitati. Legile contabilitatii. Sa le citeasca si apoi sa refuze, daca ii mai da mana....
3. Penalizari, actionarea in judecata a dv. de catre asociatie. :)
4. Articolul din lege pe care il listez mai jos si la care faceti timitere se refera la activitatea de
intermediere a unor servicii din partea asociatiei in contul unor proprietari care au contract direct cu furnizorul.
Art. 28. - (1) Asociatia de proprietari poate intermedia servicii intre furnizori si proprietarii consumatori, in special cu privire la serviciile publice de utilitati, pe baza unor contracte de prestari de servicii sau de furnizare cu caracter individual. Pentru contractele de furnizare cu caracter individual, drepturile si obligatiile cu privire la serviciul furnizat apartin, pe de o parte, furnizorului si de cealalta parte, proprietarului.
(2) Pentru recuperarea debitelor cu privire la serviciile publice de utilitati, furnizorul serviciului va actiona impotriva proprietarilor restantieri.
(3) Serviciul de intermediere din partea asociatiei de proprietari consta in: repartizarea facturilor catre proprietari prin lista de plata lunara, incasarea si plata sumelor reprezentand contravaloarea consumului facturat, instiintarea furnizorului cu privire la debitori.
Pentru exemplificare sa zicem ca un proprietar are CT si face o conventie cu asociatia ca aceasta sa primeasca factura lui de gaze, sa i-o puna pe liste, sa i-o incaseze in cadrul cotei lunare de intretinere si in urma achitarii cotei sa-i si plateasca aceasta factura la furnizor. In conventie se poate preciza ca daca proprietarul sau un reprezentant al acestuia nu vine sa achite cota, acea factura nu va fi platita la furnizor si acesta din urma poate veni sa-i taie gazele proprietarului cu CT. Se poate face o asemenea intelegere cand proprietarul este mai mult plecat din apartament decat locuieste acolo, nu are timp sa se ocupe sa alerge pe la furnizori si atunci apeleaza la asociatie sa-i intermedieze acest serviciu.
In privinta furnizorilor de apa, gaze, electrica etc. pentru asociatiile de proprietari
contractele sunt semnate intre furnizor si asociatie si atunci furnizorul inchide robinetul de la intrarea in condominiu. Pe acesta nu-l intereseaza cum se descurca administratorul cu impartirea consumului, cu incasarea banilor de la proprietarii din aval de contorul de bransament.
Poate deconecta un proprietar, da, numai daca are hotarare presedintiala, altfel....nu se baga.....