avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general procura pentru semnatura electronica
Discuție deschisă în Contabilitate în general

procura pentru semnatura electronica

Buna ziua,

daca a depus cineva la ANAF declaratia 150 si documentele solicitate pentru semnatura electronica, poate ne ajuta spunandu-ne ce trebuie sa contina procura notariala . Mai exact care este, textual, continutul acesteia ( ma rog in afara de datele de identificare ). Pun acesta intrebare deoarece si cu alte ocazii, cand am avut nevoie de o procura, cei care mi-o faceau ma sunau de la notar sa ma intrebe ce anume sa scrie in acesta in ea. In Ordinele ANAF nr. 2520/1 Octombrie 2010 si 2568/10 Octombrie 2010 scrie asa :
Documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului de certificat calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. ACEST DOCUMENT SE DEPUNE IN CAZUL IN CARE TITULARUL CERTIFICATULUI NU ARE CALITATEA DE REPREZENTANT LEGAL AL CONTRIBUABILULUI REPREZENTAT.
Mi se pare ca ar fi destul de clar textul, dar poate cei care au prezentat deja procurile la ANAF au intampinat vreo problema si atunci mai bine sa stim ce e de facut sa nu punem oamenii pe drumuri si sa plateasca si autentificari degeaba.
Ma duce gandul la inregistrarea in Rgistrul Operatorilor Intracomunitari, la cati asociati au facut cale intoarsa de la ANAF la Politie pt ca in cazierul judiciar nu scria clar ca este pentru inrgistrarea in ROI.

Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 22:34, 3 Aprilie 2012
Si analizand in continuare am gasit si H.G. 1397/2010 care la Anexa 7

INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
a formularului "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"

prevede:

I. Depunerea declaraţiei:
Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se completează şi se depune de plătitorii de impozite şi contribuţii cărora le revin, potrivit legislaţiei în vigoare, obligaţiile de plată cuprinse în Nomenclatorul "Creanţe fiscale".

Termenul de depunere a declaraţiei:
Lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitul pe venit şi contribuţiile sociale.

Organul fiscal competent:
Organul fiscal în a cărui evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.

Modul de depunere:
Declaraţia se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF, conform anexei nr. 1 la hotărâre, care are ataşat fişierul XML descris în anexa nr. 8 la hotărâre.
1. Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.
Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. 2. Până la data de 1 iulie 2011, declaraţia se poate depune şi în format electronic, pe suport electronic, însoţit de formularul prevăzut în anexa nr. 1 la hotărâre - "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii.
Declaraţia în format electronic, însoţită de formularul listat, semnat şi ştampilat, conform alineatului precedent, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire.
Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistenţă.
Programele de asistenţă sunt puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro

Analizand cele de mai sus constat ca la art. 9 prevede:

Dispoziţii finale

ART. 9
(1) Dispoziţiile cap. II "Solicitarea certificatelor digitale emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală" îşi încetează aplicabilitatea începând cu data de 1 mai 2008. Începând cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001.
(2) Dispoziţiile cap. III "Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică" se aplică începând cu data de 1 aprilie 2008.
(3) La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.
ART. 10
Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor şi Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 11
Anexele nr. 1 - 4*) fac parte integrantă din prezentul ordin.

Cu alte cuvinte, din punctul meu de vedere:

1. Se prezinta posibilitatea utilizarii unui certificat gratuit la punctul art. 4 pentru declaratiile nominalizate la punctul 1.
2. Art. 9 din acelasi ordin (858/2008) abroga posibilitatea folosirii celui gratuit emis in conditiile art. 4 si se instituie folosirea exclusiv a unui certificat calificat incepand cu data de 1 mai 2008.
3. La fel prevede si H.G. 1397/2010 la anexa 7 pentru D112.
4. Despre imputernicirea autentificata la notar nu se specifica decat pe site anaf.ro sectiunea Informaţii depunere declaraţii la punctul 5, iar eu , personal, nu am gasit si in legislatie.
Ultima modificare: Luni, 21 Februarie 2011
giv, utilizator
rog o informatie. semnatura electronica este pentru fiecare societate in parte si poate fi semnata de un contabil? ma intereseaza cum este mai ieftin sa obtin o semnatura electronica. daca este imputernicit contabilul se plateste si la notar. se suporta an de an aceste cheltuieli? multumesc.
NICULIN a scris:

semnatura electronica este pentru fiecare societate in parte si poate fi semnata de un contabil?

Semnatura electronica este atributul titularului.
Adica persoana fizica.
Daca sunteti contabil la 15 societati si aveti procura la toate puteti semna cu o singura semnatura la toate.


ma intereseaza cum este mai ieftin sa obtin o semnatura electronica.


E la fel peste tot. sunt doar trei furnizori agreati. Preturile sunt asemanatoare.


Daca este imputernicit contabilul se plateste si la notar. se suporta an de an aceste cheltuieli?


O singura data daca nu este limitata in timp perioada imputernicita.
Dreptul de a semna declaratiile i se poate acorda si contabilului, dar cu imputernicire notariala. Sunt deja explicate toate acestea mai sus. Daca sunt mai multe societati, pentru fiecare titularul acesteia acorda dreptul ca semantura electronica sa fie utilizata de catre acestea.

Certificat digital de calitate are valabilitate pentru o perioada de un an, dupa care este necesara reinnoirea acestuia. Reinnoirea costa 30 de euro anual. Certificatul digital calificat suporta doua reinnoiri, adica doi ani, dupa care se va relua procesul de achizitionare.
achizitionarea unui certificat costa 47 euro, procura notar 10 euro , si reinoirea ei 30 euro cu 10 euro notar. este corect?

Alte discuții în legătură

Nu pot depune online declarația 390 fără semnătură digitală. există posibilitatea să o pot depune la ghișeu? doblor doblor Buna ziua! In urma cu 2 luni am infiintat un PFA cu activitatea principala de Consultanta in IT (CAEN 6202). Luna trecuta m-am inregistrat in ROI pentru ca ... (vezi toată discuția)
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Semnatura electronica LIVIU NISTEA LIVIU NISTEA Daca o societate poate avea doua semnaturi electronice, pe doua calculatoare, pentru depunerea declaratiilor la ANAF. (vezi toată discuția)