Acum asa este dar prin programul rabla 2009 nu se solicita certificatul de atestare fiscala:
art 12 si art 13 din INSTRUCŢIUNI din 10 februarie 2009 privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional( M.Of.90/16.02.2009).
Art. 12: Înscrierea proprietarului
(1)Proprietarul unui autoturism uzat având o vechime de cel puţin 10 ani de la anul fabricaţiei, aflat în stare de funcţionare şi a cărui primă înmatriculare în România a avut loc până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, se înscrie în Program la un singur producător validat, după publicarea pe site-ul Autorităţii a listei producătorilor validaţi.
(2)Producătorul validat care a încheiat contract pentru finanţare nerambursabilă cu Autoritatea înscrie proprietarul în Program, în baza actului de identitate al acestuia şi a certificatului de înmatriculare al autoturismului uzat.
(3)La înscriere, producătorul validat eliberează proprietarului nota de acceptare în Program, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.
(4)Nota de acceptare are o valabilitate de 30 de zile calendaristice de la eliberare, fără ca valabilitatea acesteia să depăşească data care precede datei programate pentru depunerea ultimei cereri de tragere din etapă. La expirarea valabilităţii notei de acceptare, producătorul validat poate scoate din evidenţele sale proprietarul înscris.
(5)Înscrierea se face în limita sumei contractate de producătorul validat cu Autoritatea şi asigură proprietarului accesul la Program.
(6)În termenul prevăzut la alin. (4), proprietarul înscris în Program predă spre casare autoturismul uzat, îl radiază din evidenţa circulaţiei şi pune la dispoziţia producătorului validat următoarele documente:
a)actul de identitate, în copie;
b)certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în copie legalizată;
c)certificatul de distrugere a autoturismului uzat, eliberat de un operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizată;
d)certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat, în original;
e)certificatul de moştenitor, în copie legalizată, pentru situaţia în care persoana fizică înscrisă este moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestă existenţa mai multor moştenitori, este necesară procura notarială prin care unul dintre aceştia este împuternicit să acţioneze şi să încheie acte juridice în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionării unui autoturism nou în cadrul Programului;
f)documentul care atestă o situaţie particulară, dacă este cazul: căsătorie, schimbarea numelui şi/sau a prenumelui etc., în copie legalizată;
g)nota de acceptare eliberată de producătorul validat, în original.
(7)Producătorul validat garantează accesul la Program al proprietarului care depune, în termenul prevăzut la alin. (4), toate documentele prevăzute la alin. (6). În cazul în care accesul proprietarului la Program nu se realizează din culpa exclusivă a producătorului validat, acesta are obligaţia de a oferi proprietarului respectiv, în maximum 90 de zile după data de 11 decembrie 2009, posibilitatea achiziţionării unui autoturism nou, din al cărui preţ se va scădea valoarea primei de casare.
(8)Responsabilitatea înscrierii proprietarului în Program revine în exclusivitate producătorului validat.
(9)Autoritatea nu emite proprietarilor aprobări, adeverinţe, certificate sau alte documente în vederea înscrierii în Program.
Art. 13: Casarea autoturismului uzat
(1)Proprietarul predă autoturismul uzat unui operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Operatorul economic prevăzut la alin. (1), după verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare al autoturismului şi a actului de identitate a proprietarului, eliberează certificatul de distrugere a autoturismului uzat, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3)Lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz se publică pe site-ul Autorităţii, odată cu publicarea listei producătorilor validaţi.
Art. 14: Radierea autoturismului uzat
(1)Anterior prezentării la Serviciul Comunitar Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor competent teritorial, proprietarul trebuie să obţină copii legalizate de pe certificatul de înmatriculare şi de pe certificatul de distrugere a autoturismului uzat.
(2)Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat se eliberează la cererea proprietarului, în baza predării certificatului de înmatriculare şi a certificatului de distrugere a autoturismului uzat, ambele documente în original.
Ar trebui sa le aratati actul normativ de atunci :
[ link extern ]
Pe de alta parte, cei de la primarie ar trebui sa inteleaga ca si in cazul in care achitati tot ce aveti de plata (restante), impozit pentru masina casata tot nu datorati din 2009 de cand ati predat-o la Remat. Faceti cum v-a sfatuit @gmancila, mergeti in audienta.