Am o nelamurire. Vreau sa deschid un SRL in care eu sunt asociat cu alta persoana si vom mai angaja un administrator si 2 tehnicieni.
Eu ma voi ocupa de intocmirea de proiecte tehnice, iar asociatul meu de vanzari.
Daca realizam aceste actiuni, trebuie sa ne trecem ca angajati? Daca este obligatoriu sa fim si angajati, putem sa fim angajati fara salariu? Adica sa ne facem fiecare treaba si sa ne luam banii doar din profit.
In plus, persoana cu care am vorbit pentru postul de administrator nu doreste salariu, cel putin la inceput, pana punem firma pe picioare. Pot sa angajez administrator fara salariu?
In concluzie, vreau sa platesc salariile doar pentru cei 2 tehnicieni (cel putin in primele luni)
Dumneavoastra faceti niste confuzii.
Nicaieri in lege nu spune ca doar administratorul care este si asociat poate fii neremunerat. Administratorul, indiferent de calitatea sa de asociat, poate fii sau nu remunerat. Daca este remunerat i se acorda o indemnizatie si se poate incheia contract de mandat.
Asociatii sunt obligati sa plateasca contributiile doar daca nu sunt angajati in alta parte si daca realizeaza venituri peste un anumit plafon.
Veniturile asociatilor le reprezinta de fapt dividendele.
Asociatii se pot asigura si voluntar, chiar daca nu sunt indeplinite conditiile de mai sus.
Plata contributiilor de catre asociati se face in baza unor contracte incheiate cu Casa de Asigurari de Sanatate si Casa de Pensii, nu in baza unui contract de munca.