avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Cultură generală Inconjurul pamantului in opinci, a fost un record ...
Discuție deschisă în Cultură generală

Inconjurul pamantului in opinci, a fost un record romanesc?

1.Cunoaste cineva detalii despre acest subiect?
2.Este cineva interesat acum , dupa 101 ani sa afle periplul tragic al grupului de foarte tineri romani, castigatori ai selectiei si modul in care s-a desfasurat evenimentul pe parcursul celor 6 ani cat a durat "marsul"?
Eu abia am descoperit cateva informatii interesante:ok:
Cel mai recent răspuns: trope_doi , utilizator 15:31, 29 Februarie 2012
Episodul VII -Final:((
Gazduiti la Casa Alba
Ultimul spectacol al celor doi în Marea Britanie se tine la Edinburgh, de unde afla ca o companie de transport, Allen Line, ofera 100 de locuri gratuite pentru cursa transatlantica: era semnul ca scufundarea Titanicului, în aprilie 1912, înca zguduia oamenii. Timp de 10 zile, Pârvu si Dan navigheaza de la Glasgow la Quebec, stîrnind hazul marinarilor cu cele 10-12 ore de mers pe puntea vasului.
Din zona Marilor Lacuri, prin Cleveland, Toledo si pîna la Detroit trec alte 20 de zile, iar vizitarea uzinelor Ford e umbrita de vestile din tara.
Pe 30 iulie 1914, "titlul din ziarul Românul te lasa fara grai: Europa sub arme". Pe 5 august, titlul avea sa devina "Europa în flacari".
Românii sînt primiti de guvernatorii statelor Delaware si Maryland,
apoi sînt invitati sa petreaca o zi chiar la Casa Alba, pe 24 decembrie 1914! Renumele lor era în crestere, iar spectacolele si conferintele lor sînt chiar asteptate în Virginia, Kentucky, Tennessee si Alabama.

Ultimul blestem, al singuratatii
Ajuns în Jacksonville, Florida, Pârvu se prabuseste: "Era la capatul
puterilor, picioarele aveau rani groaznice, iar cei patru medici care l-au consultat mi-au spus ca e grav si trebuie sa se opreasca", noteaza Dan. Doua saptamîni petrec împreuna cei doi prieteni, fara sa stie ca nu se vor mai vedea niciodata.

Pârvu îl roaga pe Dan sa i-l lase alaturi pe Harap, credinciosul cîine care îi urmase înca din prima zi de drum, pe 1 aprilie 1910, si îi transmite un mesaj rascolitor camaradului: "Mai fratioare, am facut mai bine de 90.000 de km. Am fost patru, apoi trei si, iata, doi. Acum ma pierd si eu. Nu trebuie sa se spuna ca românii au abandonat, coplesiti de greutati! Stiam ca vor fi, dar nu le-am prevazut asa de groaznice. Speram sa revedem cu totii pamîntul patriei, dar n-a fost cu putinta. Trebuie sa lupti singur, sa mergi nesovaielnic mai departe!".

Dumitru Dan îsi continua drumul, singur si zguduit. Peste cîteva luni, în mai 1915, Pârvu avea sa moara cu ambele picioare amputate.

Primit de presedintele Cubei
Ajuns singur în Havana, la 18 ianuarie 1915, dupa sase luni de
periplu american, Dan e primit cu mare fast, întîlnind cea mai
calduroasa atmosfera: "Sute de oameni ma asteptau, multi sportivi si
jurnalisti care aveau sa ma urmeze pe toata perioada sederii". O luna de zile i-a trebuit calatorului sa se refaca dupa ultimul soc, cel al singuratatii.
Nici conferintele pe care le-a sustinut aici, nici faptul ca a fost invitat de presedintele cubanez Mario Menocal la o întîlnire privata nu l-au entuziasmat prea mult: "Am daruit un costum popular muzeului din Santiago de Cuba, am plîns si am mers mai departe". Traseul
continua prin Haiti, Jamaica, Puerto Rico, Barbados si Venezuela,
pentru ca în aprilie 1915 Dan sa se afle la bordul transatlanticului
"Buenos Aires", cu care ajunge la Lisabona.

Victoria de dupa razboi
Dupa o escala în Malta, Dumitru Dan e arestat la Salonic de un ofiter britanic care îl considera spion, dupa ce i-a gasit în bagaje reviste din toate colturile lumii. Europa se afla în plin razboi, iar românul este expediat la Londra, pentru ancheta, unde ministrul plenipotentiar al României si cluburile sportive britanice fac presiuni si e, în cele din urma, eliberat si retrimis la Salonic. De aici însa, Dan e obligat de mersul razboiului sa întrerupa traseul stabilit si se întoarce în tara,
cînd mai avea doar 4.000 de km de parcurs din cei 100.000!
Abia în vara lui 1923, cînd Touring Club de France îi stabileste un
itinerariu pentru parcurgerea distantei ramase, Dan pleaca din
Bucuresti, pe ruta Belgrad-Skopje-Tirana-Zagreb, traversînd nordul
Italiei si Elvetia. Soseste la Paris pe 14 iulie 1923, ziua nationala a Frantei si cea în care calatorul temerar împlineste 34 de ani. Afla ca fusese monitorizat în permanenta de diplomatii ambasadelor franceze si de organizatii sportive din toata lumea. Dupa ce prezinta raportul calatoriei, e primit cu fast si i se înmîneaza cei 100.000 de franci devalorizati, împreuna cu titlul de campion mondial.
40.000 euro însemnau în 1923 cei 100.000 de franci primiti de
Dumitru Dan pentru parcurgerea pe jos a celor 100.000 de km

500.000 euro ar fi fost astazi valoarea premiului în 1908, cînd Touring Club de France a lansat concursul

Lumea în 1923
- din cauza inflatiei, 1 dolar se schimba cu 4.200.000.000.000 marci
germane
- în Suedia se comercializeaza primul frigider pentru uz casnic
- se inaugureaza prima linie de cale ferata construita de români în
Transilvania, pe ruta Salonta - Chisineu-Cris
- se înfiinteaza clubul Rapid Bucuresti, iar "nationala" disputa partida cu numarul 5 din istorie.

NOTA: Intreaga poveste in minunata carte a lui Val Tebeica -
Strabatand lumea, daca o mai gasiti in anticariate
Daca n-am reusit cu recordul anterior, sa va informez asupra unuia mai "modern" B-)

Se organizeaza un concurs:"Cine face cel mai mare avion din lume"

Pe pista imensa a unui aeroport din Nevada aterizeaza primul concurent: un
avion american Coboara echipajul si vin imediat linga ei: juriul, autoritatile
locale, ziaristii, televiziunea, public (citeva sute de curiosi) Prima intrebare:
-Cit de mare este?
Seful de echipaj: - Pai are cam 500 de metri lungi....
-Nu! nu! nu ne intereseaza masuratori! spuneti-ne ce aveti inauntru ca sa va
jurizam
- Aa! pai avem 1.000 locuri pe scaune clasa economic, 200 clasa business, 50 cusete pt VIP-uri, 5 baruri, 1 restaurant, mall, sala de gimnastica aerobica, salon de coafura, biliard, bowling... etc...
-Uauu! nu se poate! Sa nu spuneti ca aveti si piscina!
- Ba da! Piscina cu valuri, sus, pe terasa...
-Nemaipomenit!Si incep aia din juriu sa dea notele: 10, 9, 10, 9...Aterizeaza al
doilea concurent: un avion rusesc (imens) Coboara echipajul si incep iarasi
intrebarile:
- Cit de mare este? Seful de echipaj raspunde:
- Pai are cam 800 de metri lungime pe 750 metri latime....
- Nu! nu! nu ne intereseaza masuratori! spuneti-ne ce aveti inauntru ca sa va
dam notele
- Aa! pai avem asa: 1 batalion de infanterie...cam 1500 locuri pe scaune, 1
pluton de cercetasi, 1 pluton de genisti, 1 pluton de mitraliori...astia au 500
locuri in picioare, mai avem parasutisti, bineinteles...Aaa... 3 tancuri, 5 TAB-
uri, 10 tunuri + obuziere, plus intendenta, infirmeria, cantina, depozitul de
munitie
-Uau! nu se poate! altceva?
- Aa! sa nu uit: unitate de rachete si unitate de protectie chimica, radiologica
si bacteriologica
- Nemaipomenit!
-Si incep aia din juriu sa dea notele: 10, 9, 9, 10... La un moment dat apare un
echipaj fara avion Reporterii intreba:
- Voi cine sinteti si de unde veniti?
- Echipajul roman si venim din Romania . Eu sint copilotul Vasile, purtatorul
de cuvint...
- Si unde e avionul? ce s-a intimplat?
- Nu l-am adus ca nu aveam unde ateriza...v-am verificat cu Google
Earth...nu merge...e locul strimt aici in Nevada...dar am adus schitele...
- Nu! nu! nu ne intereseaza dimensiunile! spuneti-ne ce aveti inauntru? Cit e
de spatios?
- E imens!
- Cit de imens?! Americanii au amenajari sportive...rusii au tancuri...voi ce aveti
inauntru???
- Pai sa va dau un exemplu: La primul zbor...am decolat...am luat altitudine...si a inceput sa vibreze aripa stinga. Am verificat instrumentele de bord... nimic... totul era Ok...conditiile meteo excelente...ce putea fi?!
-Si zice domnu' comandant: "Vasile! ia scoate tu Loganu' din garaj si mergi in
aripa stinga si vezi ce-i acolo."Si scot Loganu', merg in aripa stinga (ca doar nu
era sa merg pe jos) si acolo ce sa vezi? pe stadion, ca avem stadion acolo, era
meci Romania - Spania, si sareau aia ca dementii in tribune, faceau "valuri"...
aruncau petarde, intr-un cuvint era balamuc...pe terenul de golf, alea de tenis sau ala de atletism nu era nimeni.Era clar, se miscase centrul de greutate....a trebuit sa intrerupem meciul...le-am dat la megafon sa stea linistiti ca am decolat! au mai fluierat ei...pina s-au linistit...a disparut vibratia...si am plecat inapoi spre cabina...Nici n-am ajuns bine in cabina ca zice iar domnu' comandant: "Vasile! ia Loganu' din garaj si mergi in aripa dreapta ca a inceput acuma asta sa vibreze."
Buun...merg iar in garaj...scot Loganu' si merg in aripa dreapta. Acolo, ce sa
vezi?! In cadrul parteneriatului NATO, o unitate romana si una germana (ambele
de tancuri) faceau trageri in poligon Unii trageau din mers , altii din opriri
scurte... viraje strinse... motoare ambalate...normal ca vibra aripa...nu?! Ne-am
chinuit ceva sa-i oprim si pe astia, le-am dat prin radio...am pus citiva soldati sa
traga rachete de semnalizare...Doamne Fereste! trageau cu proiectile
adevarate...daca sarea o schija unde nu trebuie???
AIA DIN JURIU AU RAMAS CU GURILE CASCATE:
- Uaaauuuuu!
-Si copilotul Vasile continua:
-Stati ca asta nu-i nimic! Am rezolvat aripa dreapta, ma intorc in cabina...si
zice domnu' comandant: "Vasile! ma trage curentul de vreo jumate de ora, ia
vezi ca in coada avionului, mai mult ca sigur, femeia de serviciu a uitat si usa
si gemuletul de la baie deschise"Am luat Loganu'...am trecut pe la statia
PECO...ca nu mai aveam benzina... si am plecat spre coada avionului Cind
am ajuns...se inserase... si asta era! avea dreptate domnu' comandant: baia
avea si usa si gemuletul deschise...lumina era uitata aprinsa.... si in jurul
becului se invirteau avionul american si cu ala rusesc!!!





Pentru ca e stricata cutia de viteze pentru tastare / dactilografiere postez ce am gasit pe net, folosind minunatul ”copiati - inserati” :)

Cel mai lung poem de dragoste
„Luceafărul”, de Mihai Eminescu, a fost omologat de World Records Academy drept „cel mai lung poem de dragoste din lume”, în februarie 2009. Toate cele 98 de strofe ale creaţiei eminesciene, traduse în limba engleză. Totodată, un copac bătrând de peste 100 de ani din Parcul Copou din Iaşi este cunoscut drept “Copacul îndrăgostiţilor”, pentru că se spune că acolo venea poetul pentru a-şi găsi inspiraţia. Din acest motiv, copacul a devenit detinaţia turistică a romanticilor din lumea întreagă, “Turişti din Japonia şi Brazilia vin aici să sărute copacul despre care se zice că aduce noroc în dragoste”, scrie World Records Academy. Reputaţia poetului român a depăşit chiar şi limitele Terrei, NASA punând numele “Eminescu” unuia dintre craterele identificate pe planeta Mercur
Sursa: adevarul.es

Pe pagina oficială a Academiei Recordurilor Mondiale (World Records Academy) se precizează că poezia lui Eminescu “poate fi descrisa simplu (ca pentru generaţia You Tube de astăzi) ca o combinaţie între “Pe aripile vântului”, datorită caracterului romantic, “Star Trek”, pentru elementele de science fiction, şi “Love Story”". În baza acestor argumente, cei de la spun despre “Luceafărul” că poate fi considerat atât un poem romantic, cât şi unul modern, al mileniului trei.
Sursa: bookiseala.ro

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Circula pe internet. fiecare cititor isi poate forma o parere proprie. POPA GHEORGHE POPA GHEORGHE Pro european .... pro adevar. Adevaruri istorice. Chiar daca e adevarat ce se spune aici asta nu face sa dispara coruptia galopanta, minciuna si lipsa de ... (vezi toată discuția)
Romanii au ajuns bataia de joc a europei IONITAGRIGORELUCIAN IONITAGRIGORELUCIAN Austriecii ne faceau la inceputul anilor 90 \"mancatori de lebede\". Acum francezii ne iau peste picior de cate ori au prilejul. Romanii au ajuns in ultimii ... (vezi toată discuția)
Români premiați - valori românești Laura Ciobeica Laura Ciobeica Buna ziua dragi colegi si stimati utilizatori, De ceva vreme sunt in cautarea stirilor pozitive, povesti frumoase despre romani frumosi, romani premianti ... (vezi toată discuția)