Masina este reparata, iar service-ul asteapta acceptul asiguratorului cu privire la plata. In cat timp este obligat asiguratorul sa dea acest raspuns ?
v-am scris mai sus, dar n-ati raspuns: ce termen aveti in contract???
In cazurile in care, cu ocazia efectuarii lucrarilor de reparatie, se constata si alte pagube, produse ca urmare a riscului asigurat, ce nu au putut fi constatate initial, reconstatarea se va face numai la cererea scrisa a Asiguratului, in lipsa reconstatarii, se vor despagubi numai daunele consemnate in procesul verbal de constatare.
In cazul avariilor autovehiculului, despagubirile se acorda intr-un termen stabilit prin contract (de exemplu 15 zile lucratoare, de la data cand Asiguratul a depus la Asigurator toate documentele solicitate de acesta).
In situatia existentei contractului intre cele doua parti, dv. ca detinator asigurat/pagubit (nu stiu ce fel de polita folositi) nu aveti nicio implicatie si trebuie sa vi-se elibereze masina retinuta fara o motivatie legala.Procedati conform sfatului primit si solicitati cu fermitate eliberarea masinii reparate.
In cadrul conventiilor de acest fel, se obisnuieste ca reconstatarile sa fie in sarcina reparatorului, care primeste aceasta delegatie.Cu atat mai mult nu ar exista motivatia reparatorului sa invoce lipsa aprobarii/platii reparatiei.
Dv ati primit de la asigurator un act de constatare si nu un deviz de reparatie. Daca ati mers la un service agreat de asigurator care avea contract de decontare directa cu asiguratorul acesta era obligat sa ceara asiguratorului sa vina la reconstatare anuntandu-va si pe dv. Oricum nu aveau voie sa va retina masina in service. Chemati la conciliere service-ul si puneti-i in vedere ca ii veti actiona in instanta pentru abuz. Ei vor trebui sa actioneze pe caile cunoscute impotriva asiguratorului. Termenul de emitere a acceptului de plata in general este de la cateva ore la trei zile, in functie de cum are trecut in conditiile de despagubire fiecare firma de asigurare.