Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 965 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Model de reclamație către Comisariatul pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Model de reclamație către Comisariatul pentru Protecția Consumatorului

Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar de consumatorii persoane fizice.

Reclamatiile se pot depune numai dupa ce se incearca rezolvarea amiabila a problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
Doar daca nu ajungeti la o înţelegere cu vanzatorul / administratorul unitatii aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

Reclamatiile / sesizarile se fac in format scris sau in format electronic; se transmit prin posta clasica sau electronica la sediile comisariatelor judeţene sau se depun personal.

Reclamatia in format electronic se completeaza la acest link:
[ link extern ] /
Documentele probatorii (factura / bon fiscal / contract / certificat de garantie / corespondenta purtata in scopul intelegerii pe cale amiabila cu comerciantul etc.) se scaneaza si se ataseaza reclamatiei.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastra se rezolva in termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002) de maximum 45 de zile, cu conditia ca aceasta sa fie insotita de copii dupa toate documentele probatorii: factura fiscala, bon fiscal / chitanta, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz,
si datele dvs.: nume si prenume, adresa si numar de telefon.

In principiu reclamatia ar trebui sa fie redactata cat mai concis, nu sunt recomandate ''romanele'' si nici jignirile sau consideratiile personale asupra calitatii produsului/serviciului. Limitati-va la a expune faptele si a da cat mai multe amanunte despre produs / serviciu, nu despre vanzatori / firme.

Pastrati originalele documentelor probatorii.

RECLAMATIE

1.Numele şi prenumele ______________________________________

Adresa __________________________________________________

Nr. telefon _______________________

2. Denumirea şi adresa agentului economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul __________________________________________________________

3) Produsul sau serviciul reclamat (elemente de identificare şi caracterizare)
__________________________________________________________

4. Data achizitionarii produsului / serviciului_________________________

5. Detalii cu privire la deficientele reclamate:________________________

6. Pretentiile reclamantului:______________________________________

7. Documente probatorii anexate:_________________________________

si, daca este cazul - de exemplu atunci cand duceti la sediul comisariatului produse alimentare stricate

8. Produse predate pentru efectuarea cercetarii şi starea calitativa a acestora:
___________________________________________________________

Data si semnatura dvs.


Lista Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor si datele de contact (inclusiv adresa de mail pe care puteti trimite reclamatia):

[ link extern ]

Daca nu sunteti multumit de modul în care a fost rezolvata reclamatia va puteti adresa în scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, B-dul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti cod 011865.

Ultima modificare: Luni, 21 August 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:21, 23 Decembrie 2017
Stie cineva cui este subordonata ANPC? Unde te poti adresa in cazul in care cei de la ANPC nu iti raspund in termen?
Multumesc
Trimiteti un e-mail la adresa office@anpc.ro:

Pe adresa de e-mail a ANPC office@anpc.ro ne puteţi scrie numai în situaţia în care nu sunteţi multumit de modul în care a fost rezolvată petiţia dumneavoastră de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor la care a fost depusă sau Comisariatul nu a răspuns în termenul prevăzut de lege.

[ link extern ]
In cazul meu, adresa, comerciantul, si celalalte detalii, sunt trecute in fisierele atasate, la e-mail. Este vorba despre contracte de telefonie, avand acele clauze abuzive, publicate chiar de ANPC. Mai mult de atat, ce le mai trebuie? Dar, observ ca, au trecut 4 zile, si nu au trimis, nici macar acel nr. de inregistrare.
Expediati-le prin posta cu confirmare de primire.
Din 7 iunie noul numar al Telefonului Consumatorului va fi 021 9414.
La acest numar de telefon nu se preiau sesizari sau reclamatii ci se ofera informatii despre cum se intocmesc acestea.

Detalii despre Ordinul ANPC nr. 163/2014 puteti citi aici:
www.avocatnet.ro/content/art...

Alte discuții în legătură

Obligatia de afisare a nr tel al opc-ului !!! DAYANA_Only DAYANA_Only Afisarea telefonului pentru oficiul de protectie a consumatorului si a condicii privind reclamatiile consumatorilor incumba numai comerciantilor care [b]vand ... (vezi toată discuția)
Inselat - montaj neterminat usa vulpitzarea vulpitzarea Buna seara, Va rog sa-mi dati un sfat in urmatoarea problema: Anul trecut, pe la jumatatea lunii decembrie, am cumparat o usa metalica exterior in valoare ... (vezi toată discuția)
Anpc are obligatia sa-mi comunice sanctiunea impusa operatorului economic? morty morty Buna ziua, Am cumparat un produs expirat de o saptamana dintr-un hypermarket, am facut sesizare a 2 zi la Anpc si am primit solutionare de la ei ca s-a ... (vezi toată discuția)

Black week la avocatnet.ro
Ultima zi în care ai - 70% la avocatnet.ro Premium

Vei avea acces la:

Vezi mai multe detalii →

(x) Închide