avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1298 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Ajutor material acordat conform CCM
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Ajutor material acordat conform CCM

Va rog din sufletel sa ma ajutati!!!!
Ce obligatii se retin in cazul in care societatea acorda ajutor material ptr deces, boala, nastere etc conform CCM?
Se cumuleaza cu salariul si se retin toate obligatiile - impoz. venit, sanatate, pensie, etc.?
Puteti sa imi spuneti si temeiul legal?

Va multumesc.

Gabitu
Cel mai recent răspuns: irina_gentimir , utilizator 17:03, 5 Martie 2009
In plus, e posibil ca eu sa fi intele gresit si sa se acorde de fapt aceste doua salarii medii pe unitate care sa includa acei 1702 sau sa reprezinte chiar 1702 lei???
e posibil ca firma sa nu fie obligata sa plateasca cele 2 salarii conf. CCM 2007-2010?
OF!
in ceea ce priveste ajutorul de deces, familia decedatului are dreptul la:
1. Ajutorul de deces acordat din bugetul CAS
a) se acorda de catre angajatorul decedatului si se deduce din contributia acestuia la BAS trecandu-se in declaratia lunara - in acest caz se face mentiune pe certificatul de deces in original pe verso
b) se solicita la Casa judeteana de pensii

2. Ajutorul de deces prevazut in CCM se plateste de catre angajator din fondul de 2% aplicat fondului de salarii

In ambele situatii nu se retin nici un fel de obligatii pt ca nu sunt venituri salariale.
mihai_u a scris:

in ceea ce priveste ajutorul de deces, familia decedatului are dreptul la:
1. Ajutorul de deces acordat din bugetul CAS
a) se acorda de catre angajatorul decedatului si se deduce din contributia acestuia la BAS trecandu-se in declaratia lunara - in acest caz se face mentiune pe certificatul de deces in original pe verso
b) se solicita la Casa judeteana de pensii

2. Ajutorul de deces prevazut in CCM se plateste de catre angajator din fondul de 2% aplicat fondului de salarii

In ambele situatii nu se retin nici un fel de obligatii pt ca nu sunt venituri salariale.



Tatal meu a fost angajat al firmei in momentul decesului. Prin urmare, conf legii 19/2000 art 135 lit. a), ajutorul de deces trebuie platit in termen de 24 de ore de catre angajator. Deci, m-am adresat corect angajatorului. Aceasta suma se va deduce din totalul CAS datorat de angajator.
In legatura cu retinerile din ajutorul de inmormantare acordat conf CCMUN nu sunt foarte sigura. In afara de faptul ca nu se impoziteaza, CAS stiu ca se retine. E adevarat?Care ar fi baza legala?
Conform art. 55 alin 4 din Codul fiscal, ajutoarele de inmormantare nu sunt venituri salariale si nu se platesc din fondul de salarii deci nu se retin nici un fel de obligatii.
Va multumesc mult pentru raspunsuri.

Alte discuții în legătură

Ajutoare- pentru aceste sume se retine cas ? mmanuela mmanuela pentru ajutorul de deces, ajutorul de nastere, si prima de instalare se retine cumva CAS 10.5% angajat si CAS angajator? (vezi toată discuția)
Ajutorul de inmormantare alexa0515 alexa0515 buna ziua! unei angajate la o firma i-a murit mama.patronul vrea sa acorde ajutor de inmormantare care reprezinta cf legii 2% din fondul de salarii anual. as ... (vezi toată discuția)
Ccm la nivel de ramura vs ccm la nivel national miruna.c miruna.c in cazul in care exista CCM la nivel de ramura se aplica prevederile acestuia fata de cele ale CCM la niv national? este vorba de cuantumul unor ajutoare. (vezi toată discuția)