avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... regulament intern
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

regulament intern

Buna seara,

as dori sa va cer sfatul in urmatoarea situatie: o societate isi revizuieste regulamentul intern.

Versiunea noua este destul de stufoasa, cuprinde reguli clare si ia ceva timp pentru parcurgerea lui. In avansul aprobarii lui, reprezentantii salariatilor au fost consultati - au avut 6 luni la dispozitie, insa li s-a pus in vedere ca ceea ce citesc sa nu fie discutat cu angajatii din motive lesne de inteles (daca este ceva ce ar putea duce la dezacordul angajatilor, pentru a nu crea discutii si indisciplina in avansul aprobarii lui). In schimb, la cererea reprezentantilor, li s-a acordat posibilitatea ca acesta sa poata fi discutat cu anumiti angajati, alesi de ei. Ulterior, primirii in 2 randuri a cererilor reprezentantilor referitoare la continutul documentului, acesta a fost modificat conform cererii acestora. Avand in vedere ca, desi nu este un document care se negociaza, dupa "tratativele " purtate, documentul se aproba si angajatorul aduce scurt la cunsotinta angajatilor, intr-o sedinta, existenta acestuia si posibilitatea ca el sa fie consultat si luat la cunostinta in decurs de 1 luna de toti angajatii.
Timp de 2 saptamani in afara de 1 angajat care il citeste cap coada, niciun angajat nu il cere, nu intreaba de el, nimic sub pretextul ca este doar 1 exemplar si nu poate fi citit de toti odata. La cererea lor, se fac copii care sa se citeasca in paralel cu originalul. Nici de aceatsa data, nu se da dovada de interes, ca atare, angajatorul solicita unui angajat, la cererea reprezentantilor salariatilor, ca un angajat ales de angajator sa prezinte un extras tuturor angajatilor, pentru a scurta timpul lecturarii regulamentului.

Va intreb:
1. este legala conditia confidentialitatii consultarii documentului de catre reprezentanti si este corect ca ei au ales anumiti angajati care sa citeasca ?
2. cat de mult de "negociaza" regulamentul intern?
3. Cum trebuie adus la cunostinta angajatilor acest document sid e catre cine - de angajator sau de catre reprezentanti? Avand in vedere ca angajatorul are obligatia informarii despre el, cat trebuie sa faca el si cat angajatii? In situatia data rolul reprezentantilor inceteaza odata cu consultarea documentului?
4. Cat de corecta este ideea extrasului?
5. Pot angajatii sa fie sanctionati ca urmare a neluarii lui la cunostinta timp de 3 saptamani?

Cel mai recent răspuns: suciu_diana , utilizator 12:37, 17 Decembrie 2011
Din moment ce reprezentantii salariatilor au un anumit mandat , acetia il pot studia inainte de adoptarea lui ... de regula, in conditiile in care nu ar fi de acord cu anumite prevederi acestia se pot consulta cu toti salariatii pe care ii reprezinta in vederea sustinerii punctelor lor de vedere asupra acelor nelamuriri ..

De asemenea, dupa adoptarea lui si aducerea la cunostinta, orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
Am inteles. Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Regulament intern Vioreld Vioreld buna ziua. am niste salariati care nu vor sa semneze regulamentul intern ( prefer sa-i pun sa semneze pt. ca e o dovada buna pt. cei de la ITM cand vin in ... (vezi toată discuția)
Regulament intern - luare la cunostinta hajnyci hajnyci Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti daca exista o prevedere legala conform careia Regulamentul Intern trebuie sa fie luat la cunostinta prin semnatura de catre ... (vezi toată discuția)
Sanctiune disciplinara ginnyy ginnyy cum pot face dovada ca un salariat a luat la cunostinta de Regulamentul intern afisat la avizier? va multumesc! (vezi toată discuția)