avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 663 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Excrocherie pe SMS
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Excrocherie pe SMS

In cursul lunii ianuarie 2012 cand lucram la calculatorul personal am fost ispitit de o reclama cu calculul IQ-ului. Am completat fugitiv reaspunsurile dupa care pt aflarea IQ-ului a trebuit sa trimit un SMS la un anume nr. (fara sa fiu informat ca valoarea acestui SMS este de 1EUR+TVA). In perioada urmatoare am primit diverse SMS-uri de la 1232 carora nu le-am acordat importanta. Mai tarziu cand am primit factura de la Orange am constatat ca acele SMS-uri primite erau taxate pe factura mea cu 1Eur +TVA fiecare. Am citit un SMS primit si mi se spunea ca trebuie sa trimit un SMS la 1808 cu continutul STOP IQ (tot pe cheltuiala mea) pt stoparea calvarului, ceea ce am si facut dar ei nu s-au oprit. Am cautat pe internet date despre expeditor si am gasit o adresa e-mail. m trimis un e-mail acolo dar fara nici-un rezultat. Am fost la magazinul Orange Pantelimon de unde angajatul de acolo a trimis la fel SMS de pe tel meu la 1808 cu STOP IQ, explicandu-mi ca eu sunt vinovat pt toata tevatura asta (desi nu era asa). Am primit in continuare SMS-uri de la 1232. Am dat tel la Serv clienti Orange pt stoparea calvarului dar mi s-a spus sa fac o reclamatie scrisa. Am facut o reclamatie scrisa si am trimis-o pe fax primind ulterior si un nr. de inregistrare. dar primeam in continuare SMS-uri de la 1232. Dupa o perioada am trimis o noua reclamatie la Orange pt. ca in final sa primesc un raspuns pe e-mail de la Orange in care mi se spune ca au verificat si ca tehnic era corect ca am primit acele SMS-uri si deci trebuie sa platesc tot. Mi s-a spus ca expeditorul sMS-urilor este firma Voxline care poate fi contactat doar prin SMS 1808.
In reclamatiile mele le-am spus ca:
1.Eu am contract cu Orange pentru serviciile de telefonie mobila utilizate de mine (apeluri si SMS-uri trimise de mine). Eu nu am contract cu Orange sa platesc serviciile unui alt partener oricare ar fi el. Ar trebui un contract in trei pentru aceasta. Daca partenerul respectiv invoca servicii pe care eu ar trebui sa i le platesc sa ma contacteze si sa-mi factureze direct aceste servicii si nu prin Orange altfel deveniti complice la excrocherie obligandu-ma sa platesc asa ceva. Telefonu meu mobil nu are posibilitatea de acces la internet si eu nu am contract cu Orange pt asa ceva. Nu aveam cum sa beneficiez de serviciile lor in cazul ca au pretentii ca mi le-ar fi oferit. Nici nu le-am solicitat!!!
2. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc servicii pe care nu le-am solicitat si de care nu am beneficiat. De ce Orange ma obliga sa platesc SMS-urile primite de mine. Daca Orange are contract de parteneriat cu o alta persoana (juridica) ar trebui sa-mi ceara si mie acceptul daca acel parteneriat ma implica si pe mine altfel sa plateasca Orange contractual respectiv pentru ca eu aici am doar calitatea de victima.
Am fost din nou la magazinul Orange Pantelimon (care a fost inchis o perioada pt reorganizare) sa cer anularea platii acelor SMS-uri dar respectivii ma scot tot pe mine vinovat. Le-am spus ca as dori sa inchid contractul cu Orange si sa ma transfer la alt furnizor de tel mobila. Mi s-a spus ca am contract pt inca 15 luni si trebuie sa-l platesc (desi eu nu am profitat ca drept client Orange de vre-un mare avantaj pt acest nou contract; mi-am luat un tel. de doi bani circa 70RON fara internet la prelungire contractului). I-am spus angajatului Orange ca sunt de acord sa platasc reducerea care mi-a fost facuta la achizitionarea telefonului mobil (ceva pana in 50RON) dar nu are rost sa platesc inn avans niste servicii care nu imi vor fi acordate din moment ce eu voi fi la alt furnizor. Ei insista ca juridic nu am dreptate (contractul este semnat de mine) si voi fi obligat sa platesc.
Ce pot sa fac in aceasta situatie? Stiam ca s-a dat o lege sau ceva de genula acesta ca putem sa ne mutam la alt furnizor de tel. mobila pastrandu-ne nr. de tel. si fara sa fim obligati la plata in avans a contractului.
Cum pot sa rezolv problema cu excrocheria de pe internet?
Va multumesc pt. eventualele raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: kres , utilizator 12:36, 29 Februarie 2012
dinumarcel a scris:

Contractul de telefonie mobila este inregistrat pe un PFA pe care-l am (sa-mi mai decontez din cheltuieli) asa ca nu pot sa apelez la Protectia Consumatorilor.


In opinia mea are o relevanta minimala acest fapt. Dumneavoastra in calitate de persoana fizica ati subscris, sau mai bine zis ati fost subscris la acel serviciu, prin intermediul unei practici comerciale agresive. Sunteti victima unui abuz. Faceti reclamatia la ANPC in aceasta calitate. Chiar daca presupuneti ca ANPC si-ar declina competenta in acest caz, nu aveti nimic de pierdut.

In secundar, daca disjungeti complet intre Dvs ca persoana fizica pe de o parte, si statutul juridic al PFA-ului pe care il detineti pe de alta parte, va rog sa observati ca in calitate de PFA nu ati solicitat nici macar "din greseala" sau "din neatentie" serviciul respectiv. In acest context, ce anume considerati ca poate constitui o "obligatie de plata"?

Imaginati-va ca va este furat / clonat cardul si ulterior din contul Dvs sunt retrase niste sume de bani. Veti inchide ochii si veti lasa banca in pace? Operatorul mentionat mai sus este in situatia Dvs "banca".


dinumarcel a scris:

7. Nu am achitat pe ultima factura aceste cheltuieli suplimentare de la Orange si acum sunt somat prin SMS-uri de la Orange ca voi plati penalitati.


Furnizorul mizeaza pe o vasta experienta anterioara atunci cand adreseaza astfel de "somatii". Teama Dvs ca ati putea plati "penalitati" ilustreaza un adevar statistic: oamenii in general evita conflictul deschis si prefera sa plateasca, daca suma nu este foarte mare. Dar asta nu inseamna ca furnizorul de servicii este indreptatit sa solicite aceste sume.
Va multumesc pt tot ajutorul.
Am trimis o reclamatie catre Protectia Consumatorilor (desi nu imi pun mari sperante datorita PFA) si alta Reclamatie la ANCOM.
Am revazut Contrcatul cu Orange mai exact cu Dialog (Mobil Rom) pt ca asa se numea in anul 2000 cand mi-am facut abonamentul. La Cap. 5.3 Asigurarea confidentialitatii: pct 3.3.1 ,,.....Clientul permite Mobil Rom (adica Dialog) - in situatia in care nu-si va indeplini obligatiile asumate prin prezentul contract - sa introduca informatiile furnizate de el intr-o baza de date speciala care poate fi utilizata de Mobil Rom in relatiile comerciale cu ceilalti operatori de telefonie mobila celulara sau fixa"
La Cap. 3.4 Responsabilitatea Mobil Rom: pct 3.4.3. ,,Mobil Rom nu este raspunzatoare pentru continutul apelurilor si nici a mesajelor, nici pentru daunele pe care acestea le-ar putea provoca. Mobil Rom nu este raspunzatoare pentru servicii nici pentru facturarea acestora, atunci cand acestea, accesibile prin Serviciul Dialog, snt oferite de terte parti"
N-as vrea sa va descurajez, dar singura chestie de reclamat / investigat in acest caz ar fi daca ati trimis corect acel SMS de renuntare la concurs (la numarul indicat si cu mesajul indicat) si daca operatorul a suspendat sau nu concursul dupa ce dvs. ati facut acest lucru (repet, in mod corect, ca daca ati trimis alt mesaj sau la alt numar, e explicabil de ce ati primit in continuare mesaje de concurs).

In rest, operatorul e simplu intermediar in prestarea unui serviciu (de catre o firma obscura) si prea multe responsabilitati (cum ati constatat si dvs.) nu isi asuma.

Inarmati-va cu rabdare in relatia cu ANPC.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu reteaua rds digi mobil ionutadriandragut ionutadriandragut Buna ziua, am si eu o problema cu Digi Mobil, m-am portat la ei de 1 an, si am probleme cu semnalul nu am semnal peste tot unde ajung cu serviciu, am facut ... (vezi toată discuția)
Facturare telekom. buna ziua, la inceputul lunii august am fost ... zsoli71 zsoli71 Facturare Telekom. Buna ziua, La inceputul lunii august am fost in Clisura Dunarii, mai precis la Dubova si la Orsova. Nu am trecut granita, dar nici nu am ... (vezi toată discuția)
Orange - numãrul cu suprataxã 1280 Istvan73 Istvan73 Buna ziua! In urma cu cateva luni, fiul meu a trimis un SMS la numarul 1280 ca sa descarce un joc de pe internet, costul acestei SMS fiind de 1,5 euro. Dar ... (vezi toată discuția)