avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale NEPLATA IMPOZITULUI LA CASA CU TEREN 1300 MP
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

NEPLATA IMPOZITULUI LA CASA CU TEREN 1300 MP

TATAL MEU NU A MAI PLATIT IMPOZITUL DE 6 ANI LA CASA SI CURTE 1300 MP,ACUM EU FIICA LUI VREAU SA VAND ACEA CASA CU TEREN SI M-AM TREZIT CU UN IMPOZIT DE 36 MIL VECHI.DUPA CAT TIMP SE PRESCRIE ACEASTA SUMA DACA SE PRESCRIE SI CE TREBUIE SA FAC SA NU PLATESC ACEASTA SUMA FABULOASA.
Cel mai recent răspuns: GABYBABY , utilizator 00:13, 27 Aprilie 2012
Hai ca am devenit curios si pare interesant:
In ce lege scrie negru pe alb ca impozitul la casa se prescrie dupa 3 sau 5 sau n ani ? (ca doar statul traieste din taxe si impozite la fel si primariile).
P.S. Nu vorbim de amenzi ci impozit pe bun imobil la care se adauga si penalitati (la ce sa adauge penalitati daca tot se prescrie dupa 5 ani,ce merge statul sau primaria la intimidare?:D)
Era sa uit de ANAF...care si astia mananca bani degeaba..nici nu ne vaneaza..nici nu ne cere Certificat de Atestare Fiscala pentru mizilicuri...:D

Obtinerea certificatului de atestare fiscala incepand cu 01.07.2011 – info procedura
Incepând cu 1 iulie 2011, se modifică procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, precum şi modelul şi conţinutul acestuia. Iata in continuare un info util pe acest subiect.
Generalităţi, eliberare
Certificatul de atestare fiscală este documentul care reflectă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri datorate bugetului general consolidat al statului.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează la solicitarea contribuabililor, la solicitarea altor autorităţi publice sau din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a creanţelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situaţii prevăzute de lege.
Eliberarea certificatului de atestare fiscală la solicitarea contribuabililor sau la solicitarea unor autorităţi publice se face pe bază de cerere/adresă de eliberare care se depune la organul fiscal competent.
Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune la registratura organului fiscal competent, se comunică prin poştă cu confirmare de primire sau se poate transmite prin mijloace de transmitere la distanţă.
În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, cererea se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal, respectiv unde îşi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu.
În cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere trebuie să menţioneze şi sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.
Atenţie! Eliberarea certificatului de atestare fiscală este supusă taxelor extrajudiciare de timbru. Fac excepţie certificatele de atestare fiscală eliberate la solicitarea autorităţilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.
Verificarea documentelor
Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală organul fiscal competent verifică: dosarul fiscal al contribuabilului, fişa pentru evidenţa analitică pe plătitori a contribuabilului, existenţa sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare până la data depunerii cererii de eliberare a certificatului, precum şi existenţa deciziilor de rambursare sau a documentaţiei aprobate pentru soluţionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise şi înregistrate în evidenţa fiscală note de compensare/restituire.
În situaţia în care organul fiscal constată că nu au fost depuse de către contribuabil declaraţiile fiscale, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscală se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data transmiterii înştiinţării şi data depunerii declaraţiilor fiscale sau data comunicării deciziei de impunere din oficiu.
Important! Certificatul de atestare fiscală cuprinde, obligatoriu, numărul de înregistrare, data eliberării, perioada de utilizare, numele şi prenumele şi semnătura conducătorului organului fiscal emitent.
Alte precizări
Certificatul de atestare fiscală se întocmeşte în două exemplare originale, din care:
- un exemplar se comunică solicitantului sau noului organ fiscal competent;
- un exemplar se păstrează la organul fiscal emitent şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
În situaţia în care contribuabilul doreşte să obţină mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscală trebuie să menţioneze în cerere numărul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciară de timbru se plăteşte o singură dată, indiferent de numărul de exemplare solicitate.
În cazul contribuabililor mari şi mijlocii care solicită eliberarea certificatului de atestare fiscală prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, organul fiscal competent emite certificatul şi îl comunică contribuabilului în aceeaşi modalitate. În acest caz, contribuabilul imprimă certificatul de atestare fiscală pe hârtie şi îl prezintă administraţiei finanţelor publice în a cărei rază teritorială acesta îşi are domiciliul fiscal, în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, prin semnarea de către conducătorul administraţiei finanţelor publice şi aplicarea ştampilei.
Baza legală: Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 2.014/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396/06.06.2011.
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
suspectu, utilizator
Va satisfac curiozitatea, avand in vedere ca am primit si doua M.P. de la Dvs.

In Codul de procedura fiscala este prevazut ceea ce am scris mai sus @suspectu.

Art. 131 Începerea termenului de prescripţie

(1) Dreptul de a cere executarea silită a creanţelor fiscale se prescrie în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a luat naştere acest drept.

(2) Termenul de prescripţie prevăzut la alin. (1) se aplică şi creanţelor provenind din amenzi contravenţionale.



[ link extern ]

Si ca sa va citez, Dvs. sunteti eronat informat, asa ca va rog nu mai postati astfel de mesaje care induc utilizatorii in eroare, pentru ca le voi sterge.

Va multumesc pentru intelegere.


Edit later:

@GABYGABY

Va rog sa cititi si acest articol publicat de redactia Avocatnet.
www.avocatnet.ro/content/art...

Aceatea sunt prevederile legale, insa noi nu avem de unde sa stim daca termenul de prescriptie a fost intrerupt in situatia expusa de Dvs.
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
va multumesc din suflet pentru raspunsuri ,si vreau sa precizez ca nu vreau sa ma sustrag acestei plati dar de la un impozit de max 1 mil vechi pe an sa se faca 36 mil vachi in 5 ani mi se pare enorm.S Iam uitat sa precizez ca in tot acesti ani tatal meu nici macar nu a avut rol la aceea adresa .deci nu a primit nici un fel de instiintare,si sa nu mai vb ca el are C.I LA ACEA ADRESA .DOAR ACUM O LUNA I-A VENIT PRIMUL PLIC LA ACEA ADRESA DAR CU ALT DESTINATAR DECEDAT ACUM 9 ANI,RUDA CU TATA

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulie 2011 Valentin_buzau Valentin_buzau Pe cine intereseaza o sa dau cateva detalii despre Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulie 2011 . link: ... (vezi toată discuția)
Instrainare drept de proprietate tonibal tonibal rugaminte > sechestrul anaf asupra unei cladiri presupune instrainarea dreptului de proprietate asupra acelei cladiri ? (vezi toată discuția)
Datoriile la fisc excelenta32 excelenta32 buna ziua! am o societate la care am suspendat activitatea la 31 decembrie 2010 pe o perioada de 3 ani. Am ramas insa cu niste datorii la fisc (forfetarul pe ... (vezi toată discuția)