avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general amortizare laptop
Discuție deschisă în Contabilitate în general

amortizare laptop

Ca titular al unei Intrepr.Individ. am achizitionat un laptop in sept.2010 (mijloc fix). Am intocmit fisa mijlocului fix in care am precizat durata de amortizare de 2 ani (amortizare liniara). Laptopul este amortizat complet din sept.2012. Pot sa-l scot din registrul de inventar in oct.2012 (valoare de iesire 0) si sa-l cedez unui copil? Daca DA, ce documente trebuie sa intocmesc?
Cel mai recent răspuns: cristian_conea , utilizator 16:49, 14 Noiembrie 2012
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente:

- data intocmirii;
- numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere;
- numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere;
- gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate;
- data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere;
- rezultatele inventarierii;
- concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic;
- propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale;
-propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate (art. 42).

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43).

Prin urmare, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta se poate efectua in urma operatiunii de inventariere pe baza propunerii exprimata de catre comisia de inventariere si aprobata de catre managerul, directorul sau administratorul persoanei juridice. Comisia de inventariere va propune de asemenea si modalitatea de distrugere/valorificare a bunurilor.

Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


[ link extern ]

Ce spune legea, stimate coleg George :)?

Ca societatea trebuie sa faca dovada ca bunurile au fost distruse prin proces verbal de distrugere sau contractele incheiate cu unitati specializate in colectarea/valorificarea deseurilor.


De aceea am intrebat daca doneaza bunul respectiv. Trebuie totusi indeplinite conditiile minime enumerate mai sus. :bow:.
am control de la Fisc sapt.viitoare si nu stiu daca pot sa le pun in fata un PV de casare (distrugere) pt.un laptop cu o vechime de 2 ani... Iar adevarul este ca l-am dat fiicei mele (de aceea discutam de donatie). Deci ce este aplicabil pt.situatia mea?
Inteleg toate discutiile legate de comisie de inventariere, administrator, etc., dar eu sunt SINGUR, adica ar trebui sa am toate acele functii ...
Casarea ar fi cam fortata in cazul de fata. Daca nu aveti un act care sa dovedeasca ca laptopul nu mai era functional dupa trecerea celor doi ani in care a fost amortizat, nu se justifica aceasta casare.
Pentru ca sunt bunuri care pot functiona ani de zile dupa ce acestea au fost amortizate.

Chiar daca este nedeductibila din punct de vedere fiscal, incheiati act de donatie catre fiica Dvs.. Parerea mea.

Parerea Dvs., stimati colegi :rolleyes: ?

Gabrielle Monique a scris:



Chiar daca este nedeductibila din punct de vedere fiscal, incheiati act de donatie catre fiica Dvs.. Parerea mea.






Nu inteleg aceasta neductibilitate de care vorbiti. Este vorba de actul de donatie? In acest caz nici nu ma intereseaza pt.ca nu am ce sa mai deduc devreme ce laptopul a fost trecut la cheltuieli prin amortizare.
Si inca o intrebare: daca eu functionez din 2009, de cate ori (cand) trebuia sa efectuez inventarierea mijloacelor de inventar?
Nu numai mijloacele fixe, ci intregul patrimoniu trebuiau inventariate cel putin o data pe an, incepand cu 2009. Inventarierea patrimoniului se face la sfarsitul fiecarui an, conform O.M.F.P. nr. 2861 din 9 octombrie 2009 privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.

www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Marți, 13 Noiembrie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal

Alte discuții în legătură

Cum se caseaza obiecte de inventar cmi Amitrica Amitrica Buna ziua, Ma intereseaza cum procedez ca sa casez obiecte de inventar din cadrul unui cabinet de medicina de familie (imprimanta, monitor etc) (vezi toată discuția)
Nota de rebut/pv casare teiu teiu situatie: in cazul in care un container prezinta defecte majore sau se distruge ca urmare a manevrarii sau a transportarii dintr-un loc de depozitare in altul ... (vezi toată discuția)
Stampila de certific regularitatea, legalitate si oportunitatea operatiunilor croberta croberta Intr.o institutie publica persoana care aplica ştampila de certific regularitatea, legalitate si oportunitatea operatiunilor poate presedinte in comisia de ... (vezi toată discuția)