Patronul meu doreste sa semnam un act aditional la contractul individual de munca in care se specifica:
..... angajatul nu are voie sa se angajeze, timp de 2 ani de la incheierea contractului de munca, la orice firma concurenta sau care are un obiect de activitate similar sau asemanator........
.... deasemenea mi se interzice si infiintarea unei firme proprii sau orice afiliere cu o firma cu obiect de activitate similar sau asemanator pe perioada de 2 ani
Daca eu sunt programator ca ce sa ma angajez ?
Mi se pare mie sau aceste clauze sunt abuzive?
Mentionez ca nu am beneficiat de cursuri de formare profesionala pe perioada angajarii.
Mi s-a explicat clar ca daca nu semnez acest act aditional voi fi dat afara.
Asta inseamna ca eu pot semna linistit clauza de neconcurenta pentru ca ea este nula?
Faptul ca eu stiu ca e nula si totusi o semnez, ma poate afecta intr-un fel?
Daca in cuprinsul clauzei nu este prevazuta si cuantumul indemnizatiei de neconcurenta, atunci clauza nu-si va produce efectele ....
Angajatorul care, din vină sa, a înserat o clauză de neconcurenţă lovită de nulitate într-un contract individual de muncă poate fi obligat la repararea prejudiciului suferit de salariat ca urmare a incertitudinii acestuia din urmă cu privire la posibilitatea de a se încadra la un alt angajator (incertitudine existentă în timp până la momentul constatării nulităţii clauzei).
Am si eu o problema similara, in contractul individual de munca se specifica la obligatia de a respecta clauza de confidentialitate urmatorul punct:
"pe o perioada de 2 ani de la incetarea contractului de munca, angajatul nu are voie sa desfasoare idividual sau prin interpusi orice activitate care fac obiectului de activitate a lui ..... sau sa divulge informatii de care a luat cunostinta in timpul desfasurarii activitatii la ....."
Este acest lucru legal?