avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 625 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Limita de viteza pe niste sectoare de drum
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Limita de viteza pe niste sectoare de drum

Buna ziua.
Am o intrebare cu privire la codul rutier intr-o anumita situatie.
Se da o localitate la intrarea in localitate pe panoul de anunta intrarea in localitate avem desenat semnul de restrictie de viteza 60 km/h. la 200 de metri avem un semn obisnuit de restrictie a vitezei 50 km/h si la 10 metri de semnul cu 50 avem o intersectie. Intrebare dupa acea intersectie mergand pe acelasi drum ca si pana la intersectie ce limita de viteza se aplica?


ART. 66
(6) Semnificatia indicatoarelor de interzicere sau de restrictie incepe din dreptul acestora. In lipsa unei semnalizari care sa precizeze lungimea sectorului pe care se aplica reglementarea ori a unor indicatoare care sa anunte sfarsitul interdictiei sau al restrictiei, semnificatia acestor indicatoare inceteaza in intersectia cea mai apropiata. Cand indicatoarele de interzicere sau restrictie sunt instalate impreuna cu indicatorul ce anunta intrarea intr-o localitate, semnificatia lor este valabila pe drumul respectiv pana la intalnirea indicatorului "Iesire din localitate", cu exceptia locurilor unde alte indicatoare dispun altfel.
Cel mai recent răspuns: kir , utilizator 11:53, 4 Aprilie 2013
Deci ai un indicator exact cum e la intrarea in Otopeni "70 km/h Otopeni" care zice ca sectorul de drum din A (de la intrare) pana in E (la iesire) viteza maxima poate fi 70 km/h.
la 200 de metri de intrare in punctul B ai restrictia de 50 km/h pana la prima intersectie care o numim C.

art.66/6:
Cand indicatoarele de interzicere sau restrictie sunt instalate impreuna cu indicatorul ce anunta intrarea intr-o localitate, semnificatia lor este valabila pe drumul respectiv pana la intalnirea indicatorului "Iesire din localitate", cu exceptia locurilor unde alte indicatoare dispun altfel.
Pana acum avem indicatorul impreuna cu restrictia de viteza pe semnul de intrare in localitate 70 km/h care zice clar A - - - - E, apoi ajungem in C unde avem exteptia, mergand mai departe ajungem in D (D-ul anuleaza restrictia din B), iar in punctul A am avut definit clar sectorul de drum, respectiv pe portiunea din D se circula cum a fost definit sectorul din punctul A.
Iar ca sa cuprindem toate situatiile din articolul 66/6 si sa il "unim" cu art.49 zicem asa:
avem punctul B o intersectie si daca facem dreapta (adica parasim sectorul de drum dintre A-E) atunci intra regulile de 50 km/h despre care se vorbeste in art.49.

Prin urmate art 66 se refera la un drum dintre 2 semne de intrare si iesire din localitate si nu se refera la toata localitatea, daca faci stanga sau dreapta si parasesti drumul cu pricina limita aia de 70 nu mai este valabila.
Si asa am cuprins tot art. 66/6 unde avem sectorul definit cu 70 din A in E, avem exceptia care incepe in C si se termina in D, iar din punctul D pana in E se aplica regula de viteza de la intrarea in localitate care ne-a zis 70....

Acum sper ca m-am exprimat mai corect decat in primul post.
Am semnul acesta la intrare in localitate "Cand indicatoarele de interzicere sau restrictie sunt instalate impreuna cu indicatorul ce anunta intrarea intr-o localitate" (70 Otopeni)


referitor la;
"daca intri intr-o curba periculoasa cu restrictie de viteza la 30-40-50 km/h pe un drum european si nu este semnalizata lungimea sectorului sau sfarsitul restrictiei/restrictiilor, nu exista nicio intersectie cale de 100 km ce faci, astepti sa apara intersectia?" daca ar fi fost in Anglia trebuia sa astepti pana era anulat 50-ul sau cat era sa fie acolo.
Daca ai indicator de curba deosebit de periculoasa nu mai trebuie sa ai si restrictia de viteza, caci semnul de curba deosebit de periculoasa in afara localitatii zice viteza maxima de 50 km/h. Iar in cazul in care autoritatile au facut exces de semne de restrictie ar trebui sa monteze si semnul de anulare sau pe primul semn sa indica distanta. In 99 % din cazuri intalnite de mine la existenta semnului in zona extraurbana exista specificata distanta sau exista semnul de anulare al restrictieie, iar in cazul in care lipseste avem 3 variante posibile:
1.incompetenta autoritatilor. (avem o multime de localitati care nu au semn de intrare sau de iesire din localitate)
2.a fost furat de cineva.(furate pentru fier vechi)
3.au facut o zona speciala pentru veioza.
Ultima modificare: Joi, 4 Aprilie 2013
kir, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Viteza in ghicesti Tonyde Tonyde Localitatea Ghicesti e strabatuta pe o dstanta de 3-4km de un drum national. La intrarea in localitate este o trecere de pietoni. Aceasta e presemnalizata cu ... (vezi toată discuția)
Limitare viteza sat cu case doar pe o parte a drumului Oxigen Oxigen Imi poate spune cineva care este normativul/legea romaneasca sau europeana care prevede ca semnul de intrare in sat(si limitarea la 50km/h aferenta) se pune ... (vezi toată discuția)
Respectare indicatoare rutiere dietmarkrutsch dietmarkrutsch daca la intrare in tara prin punctele de frontiera exista indicator care reglementeaza vitezele maxime general admisibile in Romania si ele nu sint conforme cu ... (vezi toată discuția)