MIRELAIONICA a scris:
Buna ziua,
Va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea problema: Am o firma cu 25 de salariati dintre care unul este inspector SSM (cim cu 8 h/zi), a afectuat cursuri de SSM cu durata de 40 ore si in urma unui control de la ITM am avut probleme deoarece el nu ar avea voie sa semneze fisele de protectia muncii doar sa instruiasca personalul. Trebuie sa externalizez acest serviciu? Va rog frumos sa ma lamuriti in aceasta problema.
Dupa cum s-a aratat mai sus lucratorul poate urma un curs de cel putin 80 de ore ori faceti contract cu un serviciu extern de prevenire si protectie sau mai aveti o varianta ca angajatorul sa-si asume desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie, normal daca se indeplinesc conditiile prevazute de art. 17 din NM de aaplicare a L 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare.
ART. 17
(1) In cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt respectate prevederile art. 16 alin. (1) lit. a)-c);
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie si/sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
ART. 16
(1)
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
Lucratorul care detine acel curs de 40 de ore poate indeplini rolul de
reprezentant al lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca daca este ales de catre acestia (probabil asta a fost si scopul atunci cand a urmat acest curs in domeniul SSM de doar 40 de ore)