avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Alpinisti pe-acoperis?!
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Alpinisti pe-acoperis?!

Buna ziua,

am o problema si sper ca imi poate oferi cineva o informatie edificatoare. Sunt student si fac naveta o data la doua saptamani (nu mai locuiesc decat eu la mine acasa, o data la 2 weekend-uri). Ultima oara cand am venit am aflat ca au dat voie la niste alpinisti pe acoperis pentru a face izolatie termica pt. cineva (eu nu am fost intrebat, anuntat, etc.) Din ce se aude nu au fost si pe partea mea, dar nu am de unde sa stiu asta cu siguranta. Problema e ca am mai auzit de astfel 'idei' care s-au terminat prost pentru acoperis, si eu nu mai am de unde da bani pentru INCA o refacere a acoperisului, oricum numai eu mi l-am platit pana acum si numai eu stiu cum am stat cu ligheanele prin casa, dragii vecini nu au contribuit. Acum ei imi cer mie sa-i las pe partea mea de acoperis dar eu nu vreau sa-i las. Pur si simplu mi se pare aiurea ideea asta (inteleg ca poate-i mai ieftin pt. ei, dar exista si schele, alte alternative). La mine ploua-n casa si eu incasez tot stresul, chiar daca-si asuma ei intr-un proces verbal plata eventualelor stricaciuni si bla-bla-uri din astea. Exista vreo lege care ma protejeaza in acest sens? Pot sa le zic ca legal n-au voie sa faca acest lucru daca eu nu le dau aprobarea?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ana Anane , utilizator 08:27, 23 Martie 2009
teominator a scris:

Buna ziua,

am o problema si sper ca imi poate oferi cineva o informatie edificatoare. Sunt student si fac naveta o data la doua saptamani (nu mai locuiesc decat eu la mine acasa, o data la 2 weekend-uri). Ultima oara cand am venit am aflat ca au dat voie la niste alpinisti pe acoperis pentru a face izolatie termica pt. cineva (eu nu am fost intrebat, anuntat, etc.) Din ce se aude nu au fost si pe partea mea, dar nu am de unde sa stiu asta cu siguranta. Problema e ca am mai auzit de astfel 'idei' care s-au terminat prost pentru acoperis, si eu nu mai am de unde da bani pentru INCA o refacere a acoperisului, oricum numai eu mi l-am platit pana acum si numai eu stiu cum am stat cu ligheanele prin casa, dragii vecini nu au contribuit. Acum ei imi cer mie sa-i las pe partea mea de acoperis dar eu nu vreau sa-i las. Pur si simplu mi se pare aiurea ideea asta (inteleg ca poate-i mai ieftin pt. ei, dar exista si schele, alte alternative). La mine ploua-n casa si eu incasez tot stresul, chiar daca-si asuma ei intr-un proces verbal plata eventualelor stricaciuni si bla-bla-uri din astea. Exista vreo lege care ma protejeaza in acest sens? Pot sa le zic ca legal n-au voie sa faca acest lucru daca eu nu le dau aprobarea?

Multumesc.
[/quot

Sunteti proprietarul acelui apartament unde locuiti si nu ati fost consultat in legatura cu o reparatie ?
Daca nu sunteti,discutati aceasta problema cu proprietarul cu care probabil aveti un contract.Mai mult decat atat,persoanele care au facut sau au incercat sa faca respectiva reparatie nu aveau,in aceasta ultima situatie,nicio obligatie sa va anunte
Sunt proprietarul.
teominator a scris:

Sunt proprietarul.


Atunci ce calitate au cei cu care aveti discutii despre oportunitatea sa inoportunitatea interventiei alpinistilor? Cine sunt cei care au solicitat interventia alpinistilor si ce raport aveti cu acestia? Sunt chiriasi?Aveti contract cu acestia ?In ce masura sunt afectati de defectiunile acoperisului ? Care sunt aceste defectiuni ?: Sunt tot proprietari ?Dati explicatii mai multe pentru a putea deslusi care este situatia reala si pentru a fi sfatuit corespunzator cu aceasta:(
Scuze ca nu am fost clar in legatura cu partea aceea. Alpinistii fac izolatie termica pt. o vecina de la un etaj inferior (cu 2 etaje sub mine), pt. peretii exteriori (verticali). Vecina a venit acum cu cererea aceasta si problema este de a-i lasa sau nu sa-si dea drumul agatati de acoperisul meu (si in general de a-i lasa sa umble pe acolo, habar n-am ce idei le pot veni sau ce metode folosesc ca sa faca activitatea asta). Ca informatie in plus, nici vecinii de langa mine nu au mai fost de acord in privinta folosirii portiunii lor de acoperis dupa ce au auzit zgomotele care au fost si au rugat-o sa expedieze activitatea. Vecina de mai jos spune ca s-ar putea duce la Politie si la Primarie ca sa-i puna pe ei sa ma oblige sa le dau voie. Eu cred ca vecina n-are ce face cat e ziua de lunga, dar, totusi, pot sa-i spun ca exista o lege X care ma protejeaza si sa termin toata polemica?
@ teominator - este o chestiune de intelegere intre proprietari. Trebuie sa retineti ca:
- reparatia terasei este obligatia tuturor proprietarilor din bloc sau daca reparatia se poate delimita pe tronsoane, atunci obligatia revine numai celor de pe tronsonul respectiv; insa eu personal agreez repararea intregii terase, altfel apa, stie ea pe unde sa se infiltreze in apartamente... deci nu numai dvs. trebuia sa contribuiti la repararea terasei;
- chiar daca dvs. ati reparat singur acea portiune din terasa, acest lucru nu va confera dreptul de unic proprietar al portiunii din terasa (doar asa moral, dar acest lucru nu tine de cald); v-am spus, este o chestiune de buna intelegere intre vecini;
- sigur ca alpinistii despre care vorbiti, nu sunt chiar niste vandali, sunt oameni foarte bine pregatiti, au ceva "sange in instalatie" daca au curajul sa lucreze agatati la 20-30 m inaltime, de e ploaie, de e vant si cunosc respectul pentru munca lor si a altora; ei vor doar sa se agate cu acele corzi de ceva care sa le asigure suspendarea fara riscuri, nu sa va stice terasa...
- dvs. aveti ce aveti cu vecina care nu a vrut sa contribuie la repararea terasei si va dau dreptate; eu cred ca aici pe forum au mai fost explicat modul corect de abordare a chestiunii repararii terasei si a modului de plata;
- in final, intrebati vecina daca are autorizatiile si avizele necesare din partea primariei; daca nu are spuneti-i ca mergeti dvs. la primarie sa-i informati pe cei in cauza de "necazul doamnei".
Succes!

Alte discuții în legătură

Reparatie terasa bloc Cristina_Silivestru Cristina_Silivestru Buna ziua, de curand mi-am luat un apartament la etajul 4 dintr-un bloc cu 4 etaje, cu acoperis facut de fostii proprietari. In primul an n-am avut nicio ... (vezi toată discuția)
Abuz administrator!! albertos0103 albertos0103 Am un apartament situat la etajul 4(utimul) am avut probleme cu infiltrarea apei prin tavan,am reparat pe cheltuiala mea izolatia blocului (pe portiunea mea de ... (vezi toată discuția)
Presedintele de scara nu permite accesul pe terasa blocului ContSters241638 ContSters241638 Am un prieten care doreste sa termo-izoleze exteriorul aparartamentului insa presedintele blocului nu ii permite accesul pe terasa blocului pentru a ancora ... (vezi toată discuția)