Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe parcursul executării contractului , când investiția era terminată în proporție de 98 % ,statul român a introdus un act normativ–restrictiv care a transformat o investiție viabilă cu posibilități reale de implementare și funcționare,(proiectată special pentru ce a fost aprobată),așa cum a fost aprobată de specialiștii Băncii BRD departamentul Investiții Fonduri Europene, FNGCIMM , Guvernul României prin organismul desemnat Agenția pentru Finanțare Investițiilor Rurale (AFIR) fostă Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP) și Comisia Europeană prin FEADR, înt-un proiect INUTIL, INEFICIENT-NERENTABIL economic (NAȚIONALIZARE – CONFISCARE –EXPROPRIERE ) (SPOLIERE)! Este normal că până la intrarea în insolvență- faliment nu a fost decât problema de timp.Mai mult,nu putem propune nici un plan de reorganizare ,întrucât actul normativ restrictiv introdus de statul român ,are caracter permanent . Am garantat creditele cu bunurile persoanei juridice dar și-a persoanei fizice (fideiusor) pentru cofinanțarea acestui proiect ! Într-un caz ca acesta pot invoca forța majoră ,imposibilitatea fortuită față de cei înscriși la masa credală ?
Procesul a fost deschis în anul 2005 la Centrul International de Reglementare a Disputelor Relative la Investitii (ICSID) de pe langa Banca Mondială, cea mai înaltă instanţă judecătorească pentru litigiile economice, şi viza decizia autoritatilor române privind eliminarea unor facilităţi fiscale acordate grupului European Drinks pentru investiţiile în zonele defavorizate Acesta este primul proces pe care statul român îl pierde la ICSID.
În ultimii ani ai arbitrajului, Viorel Micula a fost reprezentat de Shearman & Sterling (Londra şi Paris) şi firma locală de avocatură Dragne & Asociaţii, ceilalţi reclamanţi fiind reprezentaţi de King & Spalding (Londra, Washington şi Houston).
România a fost reprezentată de firma internaţională Freshfields Bruckhaus Deringer (birourile din New York, Frankfurt şi Paris) şi firma locală de avocatură Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP).Casa de avocatură NNDKP nu comentat informaţia din raţiuni de confidenţialitate iar reprezentanţi ai ministerului de Finanţe nu au furnizat până la publicarea acestei ştiri niciun punct de vedere.