Clasica gargara a ANRSC&comp.
APC, ca si ANPC, nu au habar de legislatia in constructii, de problemele reale in domeniul contorizarii.
Din pacate dl ing. Sandulescu, nu are nici el habar de legislatia in constructii si de problemele reale ale contorizarii.
Comisia Europeana a raspuns la o argumentare proasta, deficitara dpdv legislativ si stiintific, in problema repartitoarelor.
Eu am citit argumentele folosite de dl. Sandulescu, pe site ul APC si nu am vazut invocarea conditiilor de utilzare corecta a repartitoarelor: standarde, normative in domeniul instalatiilor de incalzire ce trateaza problema, studiile numeroase ale somitatilor in domeniu, aparute in rev Instalatorul, Tehnica instalatiilor, programe de cercetare pe tema impactului modernizarii instalatiilor de incalzire. Nu vorbeste de principala problema: dezechilibul hidraulic, si altele.
O argumentare slaba va da un rezultat pe masura.
Ista nu spune nimic de Protocolul incheiat de ANRSC cu AIIR in care recunoaste dezastrul de reglementare in domeniul repartitoarelor.
Tot pe pagina ANRSC este si un raspuns, plin de tampenii, la plangerea prealabila a FAPR.
[ link extern ]
Puteti constata cum se schimba cu 180 grade pozitia ANRSC. In raspuns spune de ex ca nu se poate modifica temperatura minima pt robinetele termostatate, in Protocol se angajeaza sa o modifice.
Conformitatea 100% a Legii 121/2014 cu Directiva 2012/27/UE este o alta
MINCIUNA ORDINARA.
Directiva 2012/27/UE are drept scop eficienţa energetică, nu montarea de repartitoare. Repartitoarele reprezintă doar unul din mijloacele de realizare a scopului Directivei (dacă se montează şi utilizează corect, ca şi în Europa de Vest).
Art. 9, al. 3 din directivă prevede un termen de 31 decembrie 2016 pentru montarea de contoare. În cazul în care utilizarea de contoare individuale nu este fezabilă dpdv tehnic sau nu este eficientă dpdv al costurilor, se utilizează repartitoare individuale de costuri …,
cu excepția cazului în care statul membru în cauză arată că instalarea unor astfel de repartitoare nu ar fi eficientă dpdv al costurilor. În aceste cazuri, pot fi avute în vedere
METODE ALTERNATIVE eficiente din punct de vedere al costurilor privind măsurarea consumului de energie termică.
În Legea 121/2014 nu apare posibilitatea utilizării unor metode alternative la repartitoare, fără a exista nicio justificare în acest sens. Excepţia din directivă se adresează tocmai statelor mai sărace ale Uniunii, unde starea materială a populaţiei este precară.
Costurile instalarii repartitoarelor includ si echilibrarea hidraulica a instalatiei.
Şi în studiul „Performanta Energetică a Cladirilor existente -
aspecte tehnice şi economice ale modernizării instalaţiilor interioare de încălzire centrală (II)” – prof.dr.ing. D. Constantinescu - INCERC Bucuresti, Rev Instalatorul, nr. 2-3/2005, se prevede în concluzii, pct. 9: “Încurajarea principiului “plăteşti atât cât consumi”, în condiţiile de realizare constructivă a clădirilor existente şi de educaţie civică a populaţiei, constituie
o eroare atât tehnică, cât şi economică şi
contravine flagrant principiului general al Dezvoltării Durabile. Sistemul tehnic al repartitoarelor de cost aplicat în prezent este
departe de a genera echitate şi corectitudine şi în opinia autorilor,
trebuie regândit în totalitate. În raport cu soluţiile de realizare a clădirilor şi a instalaţiilor de încălzire se pot elabora
soluţii cu diverse grade de complexitate,
fără a fi impusă soluţia unică a repartitoarelor de cost”.
Contorul de apa calda/rece este mijloc de masurare conf Directivei 22/2004, anexa MI 001. Asa ca necesita verificare metrologica. Repartitorul nu e mijloc de masurare.