Cum spuneam si in alt topic, doresc sa imi deschid un SRL in care sunt unic asociat, pe care sa il declar microintreprindere.
Una din conditii este sa am minim un angajat. Am inteles din alte topicuri ca eu pot fi si administrator si angajat al firmei mele. Problema intervine acum:
Eu sunt deja angajat la o alta firma cu carte de munca si as dori deocamdata sa ramana situatia asa cum este. Ca atare nu ma pot angaja cu carte de munca la firma mea. In cazul in care fac un contract de colaborare (sau conventie civila de prestari servicii cum au denumit-o contabilul si cu fata de la HR de la firma la care lucrez in prezent) mai pot declara firma microintreprindere? Sau este obligatoriu sa ma angajez cu carte de munca la propria firma?
Intr-o soscietate puteti dobandi calitatea de salariat, supunandu-va astfel legislatiei muncii -caz in care puteti incheia un contract colectiv de munca cu fractiune de norma, si astfel puteti sa stabiliti incadrarea in functie, conform COR, si nivelul salarizarii. Altfel spus, puteti sa va angajati in functia de administrator, cu conditia sa respectati prevederile COR privind pregatirea profesionala.
Sau puteti primi mandat de adminstrator -in baza unui contract de administrare pe care il incheiati intre societate in calitate de persoana juridica, pentru care va semna asociatul, si Dvs. in calitate de persoana fizica, pentru care veti semna personal. In acest contract stabiliti si nivelul remuneratiei sau il dati cu titlul gratuit.
Hop si eu in discutiile voastre!
Pai daca este asociat unic cum sa se angajeze pe sine? Nu asta a fost cearta si discutia de nu stiu cata vreme, ca o societate in care asociatul este unic nu se poate angaja pe sine ?
A aparut o reglementare noua?:sorry:#-o