lumi71 a scris:
Contract de vanzare-cumparare intre persoana fizica si juridica, iar firma completeaza "Borderou de achizitii". Plata se va face cu DP prin casierie, sau se poate si prin virament bancar, dar va trebui sa duceti o copie dupa contract la banca in momentul in care intentionati sa platiti prin banca.
De aceea se sperie oamenii cand aud de contabili ca astia te ingroapa in hartii.
Pentru cine nu a vazut un borderou de achizitie, acesta are rubrici specifice in care apar partile, cea care vinde si cea care cumpara, obiectul si conditiile tranzactiei, ceea ce face inutil sau mai bine zis, borderoul de achizitie inlocuieste cu succes si contractul de vanzare cumparare. De asemenea, borderoul de achizitii are o rubrica unde vanzatorul semneaza daca a primit, partial sau in totalitate, suma tranzactiei, ceea ce face inutila sau mai bine zis, borderoul de achizitie inlocuieste cu succes dispozitia de plata (eventual, aceasta ar fi necesara daca suma nu a fost achitata integral si se intocmeste la data cand se face plata).
De aceea, la achizitia unui bun de la o persoana fizica, persoana juridica intocmeste borderoul de achizitie in care se completeaza datele persoanei juridice emitente care cumpara, cat mai multe date de identificare ale persoanei fizice care vinde, denumire, caracteristici, cantitati, preturi, etc. ale obiectelor tranzactiei si suma partiala sau totala, care a fost platita. Partile semneaza pentru tranzactie in general si separat persoana fizica semneaza pentru suma primita. (Toate acestea se fac cu un singur document: borderoul de achizitie.) Acesta se intocmeste in maximum trei exemplare: unul la vanzator (originalul), unul la gestionar (o copie) si unul la cotor (a doua copie).
Si nu trebuie sa duc nici o copie la banca daca vreau sa platesc prin virament bancar.