Mai multi locatari dorim sa preluam copii de pe facturile folosite pentru calculul intretinerii si sa le ducem la o firma autorizata pentru un control. Suntem de acord sa platim copierea sau chiar sa o efectuam noi. Administratorul refuza, a spus doar ca ne permite sa vedem facturile, dar fara anexe.
Ce legislatie il obliga pe administrator sa faca publice aceste documente? Lege si articol daca e posibil. Multumesc.
Da, administratorul are obligatia sa va comunice contul bancar al asociatiei si are si obligatia sa va confirme si sa opereze aceasta depunere in contabilitate.
Daca va refuza accesul la contul bancar, puteti sa-l intrebati pe presedinte, totodata sugerandu-le sa puna o notita vizibila la avizier cu contul bancar al asociatiei, astfel incat oricui nu are timp sa ajunga la casierie sau nu vrea sa-l vada pe administrator la fata, oricui este plecat pentru mai mult timp din localitate sau din tara sa i se asigure posibilitatea de a achita la timp intretinerea si a fi ferit de penalizari.
Asociatia trebuie sa aibe si sa lucreze cu cont bancar pentru ca atat proprietarii (chiriasii) si-au schimbat viata si din ce in ce mai multi circula mai mult, lipsesc mai mult de-acasa, dar si pentru faptul ca s-au inasprit conditiile de plati cash catre furnizori.
Contul bancar nu este secret, daca cumva ii da prin cap sa va argumenteze ca ar fi.
Toti furnizorii isi afiseaza conturile bancare pe facturi.
Presedintele este un fel de lacheu al administratorului; daca nu rezolv cu administratorul, cu presedintele nici atat. Am citit legea 230 din 2007 si nu vad vreun articol care sa-i oblige sa afiseze contul bancar.
Ce sa va zic?
Incercati si contactati compartimentul de Relatii cu asociatiile de proprietari din primarie si reclamati aceasta situatie.
Nu are niciun motiv sa nu va spuna contul.
Shareban,
Nu stiu care este motivul pentru care doriti copii ale facturilor si a altor documente - nici nu are importanta, insa, daca nu cunoasteti ai alte informatii care nu se gasec pe documentele solicitate, o sa va incurcati mai rau.
De exemplu - aveti in fata factura de apa rece si sa zicem ca va intereseaza sa verificati repartizarea pe proprietari la un bloc, sau o scara anume. Mai aveti la dispozitie si declaratia cantitatilor de apa ale proprietarilor si constatati ca intrarea din factura este mai mare decat suma cantitatlor de apa declarate de catre proprietari (situatia clasica cea mai frecvent intalnita). Ce faceti? Puneti alte intrebari, cereti alte documente, procese verbale ale AG unde s-a stabilit/hotarat modul de repartizare a neinchiderilor...
Acesta este doar un exemplu. Nu ar fi mai bine, daca tot vreti sa faceti ceva util, de a incerca sa intrati ca membru in com. ex. al asociatiei respective? Ati fi in mijlocul sistemului ceea ce v-ar permite sa participati nemijlocit la intocmirea listelor de plata.
Este o metoda pe care v-as sugera sa o urmati - sfat dat de altfel si altor utilizatori care au postat topicuri asemanatoare.
Succes!