In primul rand vreau sa specific ca regret fapta enorm si ca a fost prima si ultima oara cand fac asa ceva. Am 23 de ani, sunt student. Nu am antecedente penale, nici macar o amenda.
In luna noiembrie am urcat in stare de ebrietate la volan, urmat de un accident minor cu o masina parcata (am platit toate daunele). Rezultatul etilotestului a fost 0.66 iar in sange 0.90 prima proba si 0.75 a doua proba.
Am fost chemat la politie dupa care am mers impreuna cu avocatul pentru a da declaratiile (calitate de suspect si inculpat).
Stiu ca acum urmeaza ca dosarul sa fie trimis la procuror.
Ce urmeaza mai departe? Avocatul mi-a zis ca cel mai bine se incheie un acord de vinovatie cu procurorul. Daca acel acord nu ma favorizeaza?
Mi-a spus ca are el grija de toata situatia si nu stiu ce sa cred... sunt curios cand voi afla ca dosarul meu e in mana procurorului si se ocupa de caz.
Acordul nu a fost acceptat de catre procuror (defapt nu a dat un raspuns la initiativa mea). Saptamana trecuta am primit rechizitoriul acasa, am fost dat in judecata, am initiat memoriul pentru o data cat mai rapida de judecata. Termenul de judecata este in data de 24, luna aceasta.
Din cate am observat, in orasul meu, pentru situatiile de alcool la volan s-a folosit condamnarea de 1 an inchisoare + amanarea aplicarii pedepsei pe o perioada de 2 ani de supraveghere + interzicerea condusului pe durata supravegherii.
Nu stiu cum o sa fie, nu am fost niciodata intr-o sala de judecata, sper doar la o pedeapsa mai usoara decat cea de sus mentionata.. mai bine ar fi cu suspendare, putand da examen dupa 1 an...
Ce parere aveti domnule avocat, imi recomandati ceva? :)
Daca obtineti o solutie de amanarea aplicarii pedepsei este convenabil pentru dvs, este posibil intr-adevar sa va interzica condusul pe o anumita perioada.