avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Problema cu operator telefonie mobila
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Problema cu operator telefonie mobila

In urma cu un an si doua luni am incheiat un contract cu Orange. De cateva luni mi-am activat optiunea wap unlimited pe telefon, iar in urma cu aproximativ 20 zile am facut prostia sa conectez telefonul la un laptop. Nestiind ca nu se conecteaza prin wap unlimited ci prin alt serviciu Orange (acces mobile internet), am folosit internetul pe laptop in decursul a doua zile, timp cumulat 7h, intrand pe diferite site-uri ca: youtube.com etc., pana cand am fost sunat de catre un operator Orange care mi-a spus ca am un cost suplimentar de 280Euro.Din acel moment nu am mai folosit telefonul conectat la laptop, iar a doua zi am fost resunat de un operator Orange care mi-a spus ca dupa reactualizare am un cost de 460Euro si mi-a suspendat automat abonamentul.
Vazand situatia in care ma aflu am facut o cerere de anulare a costului suplimentar din urmatoarele motive:
"- serviciul acces mobil internet nu mi-a fost prezentat corespunzător în momentul întocmirii contractului
- având activă obţiunea wap unlimited, pe care o folosesc de mai mult timp, nu am fost informat că la conectarea telefonul la un PC, conectarea nu se face prin wap unlimited, ci se conectează automat la acces mobil internet. Acest lucru alături de faptul că o să fiu taxată, sau tariful perceput pentru acest serviciu, nu au fost specificate.
- fiind un serviciu activat automat, ar fi trebuit să fie restricţionat de o parolă la fel ca și alte servicii oferite de Orange.
- nu am fost informat și nu am știut că sunt taxată decât în momentul în care am fost sunată de către un operator Orange, care m-a informat despre situaţie și din acel moment nu am mai utilizat acest serviciu. Precizez că până când am fost informată de operatorul Orange am folosit acest serviciu în data de 18/08/2009 și 19/08/2009, timp total cumulate 7ore 46minute, timp în care, ulterior am aflat că acumulasem un cost suplimentar de 464,84 euro, fiind taxată cu 0.90 euro pe MB.
Acest cost suplimentar de 464.84 euro, extrem de mare pentru mine, nu am posibilitatea să-l plătesc și consider că nu este normal și corect să-l plătesc pentru că nu am fost informată despre acest serviciu, fiind activat automat, nu la cererea mea. În plus nu sunt prevederi legate de taxare în broșura cu informaţii și servicii *100#, nu am știut că l-am accesat, nu este restricţionat de o parolă.
În cazul în care soluţia va fi nefavorabilă mă voi adresa unui jurist pentru a putea rezilia contractul, iar recuperarea creanţei faţă de mine va fi o procedură destul de grea și anevoioasă, timp în care va fi adoptată legea insolvenţei persoanelor fizice, unde mă încadrez și eu.
Totuși am speranţa că o să-mi înţelegeţi situaţia creată și o să-mi soluţionaţi favorabil această cerere, pentru a-mi putea respecta obligaţiile contractului, iar după terminarea lui să închei un nou contract sperând să fie o colaborare cât mai bună."
Aceasta cerere am formulat-o eu fara sa ma consult cu cineva, iar raspunsul a fost unul negativ, ca nu o sa-mi anuleze costul suplimentar. De asemenea am fost si la Protectia consumatorului unde am depus o reclamatie, de unde astept un raspuns.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat pentru ca nu mai stiu ce sa fac.
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: daniel1979 , utilizator 03:27, 1 Decembrie 2009
tot nu mi se pare normal, fiind un serviciu activat automat, ar fi trebuit să fie restricţionat de o parolă un username:((
Daca nu veti fi multumita de raspunsul celor de la firma de telefonie mobila, puteti sa va judecati cu ei pe motivul ca acea clauza (care exista si presupune activarea automata la serviciile internet) este abuziva.
Mai mult, in situatia expusa anterior, activarea automata a serviciului a produs pentru dvs. un prejudiciu deoarece tariful nu este/nu era prevazut in contractul semnat de dvs. deci "neacceptat".Nu se poate spune ca este o inselatorie, deoarece ati semnat contractul si implicit ati acceptat continutul acestuia.
Asteptati si raspunsul de la OPC.
Incercati sa negociati c/v serviciului pe care l-ati folosit astfel incat tariful sa fie "rezonabil", poate evitati un litigiu care va costa mult mai mult pentru dvs.
Bafta!

:offtopic: user daniel1979
Va rugam sa nu mai folositi in titlul/textul mesajelor dvs. denumiri/identitati de persoane fizice/juridice, deoarece in acest forum se discuta ideea si nu persoana, conform Regulamentului de postare.
Va multumim anticipat pentru intelegere.
Ultima modificare: Joi, 3 Decembrie 2009
Iuliana Cermak, Avocat
=D>multumesc mult pt sfat! o sa incerc o negociere,sper sa o rezolv cumva:)
Sincer, negocierea este, din ce vad eu, singura sansa... Ce v-au spus in acel prim rezfuz de a va elimina costul suplimentar?
Din pacate, stiati ca serviciul e disponibil si activat automat, din ce mi-ati spus din contract... iar toata eroarea de cost suplimentar se datoreaza lipsei unor cunostinte tehnice.
(Sigur ca puteti naviga pe laptop cu wap, dar trebuie sa faceti niste setari de proxy, el nu functioneaza ca orice alt furnizor de net. Netul e net, wapul e un net mai slabut, mai simplut, cu un transfer mai mic de date.)
Verificati daca in contractul dv. se detaliaza aceste sevicii: ce inseamna etc. La fel, daca va precizeaza ca va instruiesc ei modurile de folosire a optiunilor sau cine si ce-si asuma.

Din nefericire, legea insolventei persoanei fizice e departe si ma indoiesc sa ajute cumva persoanele falimentare. Ba chiar poate fi mai dificil pentru ele.
INcercati o negociere directa, sa va intalniti cu cineva in masura sa negocieze daca puteti.
:offtopic: Va rog sa nu redactati mesaje consecutive si nici sa folositi injurii, expresii indecente si indemnuri la nerespectarea legii (ca neplata creantelor).
Consultati Regulamentul de postare in acest sens.
Va multumesc pentru intelegere.
Multumesc mult pentru sfaturi:) sunt mai nou aici,omul suparat vorbeste multe,o sa consult regulamentul de postare, imi cer scuze daca am deranjat pe cineva!
Referitor la refuzul de a-mi anula costul: "va aducem la cunostinta ca oricare cartela sim (reincarcabila sau abonament) activata in reteaua orange are active toate serviciile de retea (sms,mms,dial-up,apel international, GPRS, Mesagerie Vocala etc.).
Suntem in masura sa va informam ca apelurile de date GPRS au fost corect inregistrate si tarifate in conformitate cu tarifele serviciului de date ale societatii noastre 0.9Euro/MB. Ca urmare nu este posibila compensarea apelurilor. Aceste informatii referitoare la descrierea tarifelor sunt publice si le puteti afla fie accesand pag. noastra de internet, fie apeland gratuit 411/408- Serviciul Relatii Clienti Orange."
In contract,referitor la servicii scrie: -servicii incluse:Orange Thank You,Apeluri de urgenta-Politie..etc
-servicii suplimentare activate automat:E-mail&Internet Start si Mobile Internet Dial-up(wap,acces mobil internet)
Utilizarea lor presupune costuri suplimentare.
Servicii suplimentare solicitate de client:acces international
La serviciile suplimentare nu se aplica optiunile alese de client,avand tarife diferite prezentate in brosura de servicii si tarife inmanata clientului.
Atat scrie in contract referitor la servicii.
Cu insolventa,am zis si eu,nu e chiar asa:)

Alte discuții în legătură

Problema cu orange daniel1979 daniel1979 In urma cu un an si doua luni am incheiat un contract cu Orange. De cateva luni mi-am activat optiunea wap unlimited pe telefon, iar in urma cu aproximativ 20 ... (vezi toată discuția)
Factura uriasa la tel mobil datorita traficului de date EIA EIA Sunt titularul unui abonament de telefonie la O*****. Telefonul a fost folosit de fica mea in varsta de 10 ani (am si declarat-o pe situl lor ca ... (vezi toată discuția)
Factura orange contine cost suplimentar de trafic date, fara a avea acest serviciu in abonament Ruxandra Urzica Ruxandra Urzica De indata ce am primit factura, am contactat telefonic un consultant \"tel mobila\", deoarece in abonamentul meu cu tel mobila nu este incus serviciul ... (vezi toată discuția)