avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1275 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit Bon fiscal nestampilat
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

Bon fiscal nestampilat

Buna seara!

Daca am bonuri fiscale, altele decat cele de combustibil, cu produse protocol, papetarie, etc, si nu sunt stampilate, cu valoare de pana la 100 ron, pot sa le inreg in contabilitate ca si chelt deductibile la calc impozitului pe profit?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Iael , utilizator 11:04, 15 Iunie 2011
raspunsul e valabil si pentru deconturi de deplasare?
trebuie sa cer pentru 15 lei factura sa o atasez la ordinul de deplasare pentru decontare?
Indiferent de valoarea bonului fiscal dupa cum s-a precizat mai sus acestea nu sunt documente justificative pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, in ghidul practic ANAF din iunie 2009 se da solutia rezolvarii acestei probleme si anume:

2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicată, cu modificările si completările ulterioare, sunt documente care atestă efectuarea plătii si se anexează la Registrul de casă.
(2) Înregistrarea în contabilitate a bunurilor achizitionate sau a
serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe bază de bon fiscal, se poate efectua în următoarele conditii:
(i) entitatea solicită furnizorului factura aferentă bunurilor livrate sau
serviciilor prestate, având ca anexă bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifică cheltuielile efectuate fie prin documente care atestă
intrarea în gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt:
ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexează bonul fiscal,documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizează efectuarea acestor cheltuieli. În cazul utilizării decontului de cheltuieli,documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5” aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finanÑelor nr 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, care va fi adaptat în mod corespunzător pentru decontări interne
katica a scris:

Indiferent de valoarea bonului fiscal dupa cum s-a precizat mai sus acestea nu sunt documente justificative pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, in ghidul practic ANAF din iunie 2009 se da solutia rezolvarii acestei probleme si anume:

2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicată, cu modificările si completările ulterioare, sunt documente care atestă efectuarea plătii si se anexează la Registrul de casă.
(2) Înregistrarea în contabilitate a bunurilor achizitionate sau a
serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe bază de bon fiscal, se poate efectua în următoarele conditii:
(i) entitatea solicită furnizorului factura aferentă bunurilor livrate sau
serviciilor prestate, având ca anexă bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifică cheltuielile efectuate fie prin documente care atestă
intrarea în gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt:
ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexează bonul fiscal,documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizează efectuarea acestor cheltuieli. În cazul utilizării decontului de cheltuieli,documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5” aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finanÑelor nr 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, care va fi adaptat în mod corespunzător pentru decontări interne


Va multumesc!
Asa spune ANAF, dar as vrea sa-l vad si eu pe furnizorul care taie factura pentru 2 lei. Sunt multe cheltuieli care se fac cu sume mici de pana in 100 lei, iar dupa ANAF asta inseamna ca trebuie sa renuntam sa le mai scadem in contabilitate. Asta inseamna ca de cate ori avem de cumparat, imprimate de exemplu, sa cumparam de o suma rezonabila pentru care ne permitem sa cerem factura, ca altfel ne ia vanzatoarea pe sus.
Din cate contabile cunosc eu, experte, autorizate, economiste, nu am vazut pe una sa nu accepte bonuri fiscale de pana la 100 lei fara factura. Inteleg ca la un control, toate aceste cheltuieli vor fi retrase din contabilitate. E bine de stiut.
Deci, sa inteleg ca daca bonurile fiscale fie ele si stampilate si nestampilate le anexez la un decont de cheltueli, ordin de deplasare le pot scadea din casierie si le inreg pe chelt nedeductibile?

Alte discuții în legătură

Bon fiscal - pfa Gabisc Gabisc Bonurile fiscale pot fi inregistrate ca documente fiscale pt inregistrarea in contabilitatea PFA-ului. Ma refer la cazurile in care nu primesti factura ... (vezi toată discuția)
Deductibilitate tva si cheltuiala la bonuri fiscale?! mercur_ro mercur_ro HG 831/1997 a fost abrogata prin HG 105/18.02.2009. HG 831/1997 a fost modificat prin ordinul 293/2006 (care modifica OMFP 1714/2005)... Intrebarea mea ... (vezi toată discuția)
Limita valorica a bonurilor fiscale,deductibilitate ContSters176126 ContSters176126 am tot vazut fel de fel de pareri,dar stie cineva cu ce s-a abrogat OMFP 293/2006,care stabileste deductibilitatea bonurilor fiscale la suma de 100 lei;nu ... (vezi toată discuția)