Buna ziua,
Va adresez urmatoarele intrebari la care va rog respectuos sa imi raspundeti:
1) O asociatie de proprietari este OBLIGATA sa detina cel putin un cont bancar?( sau este la cheremul administratorului/presedintelui daca doreste sa faca sau nu cont?)
2) Daca da, as dori sa stiu daca aceste date bancare este obligatoriu a fi comunicate celor ce-l solicita?
3) Plata intretinerii lunare in acest cont(in ipoteza in care exista) se poate efectua de catre orice proprietar ce face parte din asociatia de proprietari?
Va rog sa imi comunicati daca este posibil si articolele din legile care fac referire la aceste aspecte.
Va multumesc in avans!
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Atat timp cat legiutorul nu a dispus dispozitie imperativa in sarcina asociatiei de proprietari sa deschida cont bancar nu este vorna despre ilegalitate
Faceti vorbire despre legialtia care guverneaza infiintarea ,organizarea si functionarea a sociatiilor de proprietari dar precizati ca discutati cu administratorul de imobil
Ar trebui sa cunoasteti ca reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie
Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie
Fondul de rulment este utilizat lunar deoarece acesta este folosit pentru plata facturilor furnizorilor /prestatorilor de servicii pana la recuperarea cotelor individuale de intretinere de la locatari
Sunt multe asociatii de proprietari care nu detin cont bancar pe considerentul a nu achita c/v operatii cont
BEN46
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
O lege să fie aplicabilă are nevoie și de normele de aplicare astfel fiecare o va intrerpreta in folosul lui .Părerea mea este că inadmisibil ca un bloc cu patru scări unde se rulează sume mari de bani să nu aibă un cont bancar sau să nu faciliteze plata cheltuielilor prin cont bancar sau alte mijloace de plată . Este un abuz să ingrădești dreptul de plată să direcționezi banii numai intr-o direție .
Faceți o sesizare la președinte pt. a vă pune la dispoziție contul bancar iar dacă vă refuză adresațivă Primăriei unde există un departament pt. Asociațiile de proprietari .
Legea nr. 196 din 2018, ART. 20 prevede :
" (1) Fiecare asociație de proprietari este obligată să dețină un singur cont bancar.
(2) În vederea plății cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, datele de
identificare ale contului bancar prevăzut la alin. (1) se comunică tuturor proprietarilor prin afișare
la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari.
(3) Prin datele de identificare ale contului bancar menționate la alin. (2) se înțelege numele
titularului contului, banca la care este deschis contul, sucursala și codul IBAN."
CipM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Legea 196/2018 nu exista la vremea intrebarii intiatorului si raspunsurilor date. V-ati propus sa dezgropati toate intrebarile din sectiune de dinainte de 28 sept 2018 si sa le aduceti la zi?:)
O observatie de logica - legea actuala spune ca fiecare asociatie este obligata sa detina un singur cont bancar, deci nu doua sau mai multe. Dar asta nu e totuna cu faptul ca o asociatie e obligata sa deschida neaparat un cont bancar. Asdar, nu rezulta de aici obligativitatea de a deschide cont. iar daca nu deschizi, ce sanctiuni ar fi ? Precizez ca eu nu pledez pentru ca asociatia sa nu deschida, din contra sunt elemente de civilizatie si modernitate care fac necesara deschiderea unui cont bancar. Propun doar o analiza logica pe textul de lege.