avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 817 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Taxă de reziliere contract celule stem. Este legală? ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Taxă de reziliere contract celule stem. Este legală? Nu mi se pare corect, nu au prestat niciun serviciu și au vrut să mă înșele neprezentându-mi toate costurile înainte de semnare

Buna ziua. Acum un an am semnat un contract de recoltare celule stem cu o firma. Toate bune si frumoase pana cand dupa aproximativ 2 saptamani am fost la un târg de bebe la baby boom si am aflat de la un stand de prezentare ca pentru recoltare celule stam intr o clinică privată avem o taxă de recoltare de 2000 de ron taxă de care cea care ne prezentase contractul nu pomrnise nimic. Am sunat la firma sa fim siguri că asa e si s a confirmat că asa este. Am rezolvat contractul iar dupa un an imi vine un plic acasă ca trebuie sa plătesc o taxă de reziliere de 450 de ron. Nu mi se pare corect pentru ca nu au prestat niciun serviciu si au vrut să mă înșele si cu acea taxă de 2000 ron. Ce este de facut?
Ultima modificare: Marți, 11 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Raluca Dudescu , Consultant managementul calitatii 00:48, 14 Septembrie 2018
cristianrazvan88 a scris:

După cate stiu eu aceste taxe de reziliere sunt ilegale. Mai ales că nu au prestat nimic.

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

E dificila situatia.
Practic contractul conteaza...




Ca nu au prestat nimic nu inseamna ca este ilegala...in sine clauza...
Trebuie analizat cu atentie contractul si natura juridica.
Este un proces complicat.
Un avocat atent ar putea castiga procesul daca gaseste o hiba dar trebuie gasita hiba...
Ultima modificare: Duminică, 9 Septembrie 2018
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
In prezent exista metode mai simple si mai ieftine de a obtine celule stem chiar atunci cand ai nevoie de ele. din 50 ml de sange in cca. 30 de minute .
Buna ziua,

Pt a putea emite o opinie corecta si completa este obligatoriu a se vedea contractul, clauza respectiva DAR MAI ALES justificarea financiara a cheltuielilor efectuate de comerciantul respectiv pentru care a inserat in contract clauza privitoare la costurile pe care vi le imputa dansii la renuntarea unilaterala la contract, in conf. cu cerintele L. 193/2000 - inserarea unor clauze abuzive în contractele dintre comercianţi şi consumatori este interzisă în mod expres de Legea nr. 193/ 2000.

Acum, desi nu am la dispozitie aceste informatii, o sa va ofer cateva detalii, cu mentiunea ca ele reprezinta doar informatii generale, nu specific aplicate spetei dvs.

Cf. L. 193/2000, poate fi considerata clauză abuzivă o clauză contractuală care NU a fost negociată direct cu consumatorul, dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.

Se consideră că o clauză NU a fost negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitatea consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi
CONTRACTELE-STANDARD sau conditiile generale de vînzare practicate de comercianţi pe
piaţa produsului sau serviciului respectiv.

Lista clauzelor considerate a fi abuzive este cuprinsă în anexa care face parte integrantă din Legea nr.193/2000. Aceasta redă, CU TITLU DE EXEMPLU, clauzele CONSIDERATE A FI ABUZIVE. Astfel, sunt considerate a fi abuzive inclusiv acele prevederi contractuale care OBLIGĂ CONSUMATORUL LA PLATA UNOR SUME DISPROPORŢIONAT DE MARI ÎN CAZUL NEÎNDEPLINIRII OBLIGAŢIILOR CONTRACTUALE DE CĂTRE ACESTA, COMPARATIV CU PAGUBELE SUFERITE DE COMERCIANT (pct 1 litera "i" din Anexa la legea mai sus amintita).

Controlul respectării dispoziţiilor Legii nr.193/2000 se face de către reprezentanţii
împuterniciţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. ANPC, in urma SESIZARII DVS SCRISE, va face o verificare a faptelor si va intocmi un proces-verbal de constatare, iar daca constata ca aceasta clauza contractuala este abuziva poate solicita comerciantului renuntarea la clauzele abuzive sau poate transmite procesul verbal instantei de judecata competente.

De mentionat de asemenea ca pe langa autoritate, legea confera si asociatilor de protectie a consumatorilor dreptul de a actiona in instanta comerciantul de servicii ce are clauze abuzive intr-un contract comercial, cf. art. 12 pct 3: " Asociaţiile pentru protecţia consumatorului care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 30 şi 32 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, îl pot chema în judecată pe profesionistul care utilizează contracte de adeziune care conţin clauze abuzive, la instanţa prevăzută la alin. (1), pentru ca aceasta să dispună încetarea folosirii acestora, precum şi modificarea contractelor aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive. Dispoziţiile art. 13 alin. (1) şi (4) sunt aplicabile." Pt acest articol 12 a existat o actiune privitoare la neconstitutionalitate, dar a fost respinsa, iar in Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 835 din 21 octombrie 2016 a fost publicată Decizia nr. 353/2016 referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 şi 13 din Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori.


CE TREBUIE SA FACETI DVS:

1. Adresati-va pentru un sfat privind aplicarea legislatiei in vigoare asupra clauzei din contractul dvs, ajutor in redactarea corecta a reclamatiei catre ANPC si o discutie privind eventuala inaintare in instanta a unei plangeri impotriva comerciantului Asociatiei pt protectia consumatorilor – link [ link extern ]

Stabiliti contactul cu dansii atat in scris, la sectiunea de sesizari prin linkul de mai sus, cat si telefonic.

2. Notificati comeciantul IN SCRIS, CU CONFIRMARE DE PRIMIRE, invocand nulitatea clauzei IN CONDITILE LEGII (mentionati punctual de ce clauza se incadreaza la clauze abuzive, precum si articolele de lege). Specificati si faptul ca, daca nu va comunica renuntarea la clauza abuziva si pretentile financiare intr-un termen de X zile (dvs decideti cate anume), va veti adresa atat asociatiei – cu solicitarea ca aceasta sa ii actioneze in instanta, cf. art. 12 pct 3 – cat si autoritatii ANPC, cu solicitarea constatarii clauzei abuzive si luarii tuturor masurilor legale.

3. Daca NU primiti raspuns de la ei, adresati-va atat autoritatii prin sesizare, cat si asociatiei, cu cerintele mentionate mai sus.

Va doresc mult succes si va incurajez sa NU RENUNTATI la lupta pt respectarea drepturilor dvs de consumator roman si european!
Ultima modificare: Joi, 13 Septembrie 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii
Buna ziua,

Imi cer scuze, dar am uitat sa va mentionez informatia legata de drepturile de informare a consumatorilor in relatile cu comerciantii, drepturi care v-au fost incalcate, din ce spuneti dvs (nu vi s-a mentionat faptul ca sunteti obligat sa platiti o taxa de recoltare catre comerciant pt prelevare celule stem sau ca, pentru a beneficia de serv. de pastrare a celulelor stem este necesar sa apelati la un tert pt servicii de prelevare, serviciu obligatoriu si absolut necesar a fi efectuat anterior celui de pastrare a celulelor stem, si care nu era inclus in oferta parafata contractual.)

Informarea incorecta a consumatorului, legata de costurile servicilor pe perioada contractuala, sau informarea partiala, prin excluderea unor cheltuieli cu servicii absolut necesare, realizate de comerciant, sau invers, ce nu pot fi realizate de comerciant dar de care depinde prestarea servicilor contractuale realizata de comerciant, se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:

"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:"
"b) PREŢUL SAU MODUL DE CALCUL AL PREŢULUI ŞI CONDIŢIILE ÎN CARE SE DISTRIBUIE BUNURILE ORI SE PRESTEAZĂ SERVICIILE"
si
Art 8 pct 4 care solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să LE STOCHEZE ȘI SĂ LE REPRODUCĂ."
Prin urmare este interzisa aparitia informatiei incorecte, incomplete, in cadrul contractului intre dvs si comerciantul de servicii, iar TOATE serv. ce urmeaza a fi prestate, costurile, precum si perioadele de plata, trebuie sa fie comunicate IN SCRIS, pe suport electronic sau de hartie, ce permite stocarea si reproducerea. Desigur, fiind vorba de clauze contractuale, trebuie si agreate de AMBELE PARTI, comerciant si consumator.

Dvs, in calitate de consumator, ati informat asupra renuntarii unilaterale la contract acum un an. Aveti dreptul oricand sa informati comerciantul (atentie, cu confirmare de primire), legat de faptul ca anularea acestui contract comercial s-a facut datorita incalcarii prevederilor legale din legislatia de protectie a consumatorilor - mentionate in cele doua postari, deoarece orice contract comercial are rang juridic inferior legislatiei si se supune acesteia.

Eu va sfatuiesc sa mergeti cu incredere la Asociata pt protectia consumatorilor, care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatia la ANPC. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor.

Mult succes! Asteptam vesti de la dvs pe acest site.
Ultima modificare: Vineri, 14 Septembrie 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Caluze abuzive in contracte Enescu Raluca Enescu Raluca Va rog ajutati-ma si pe mine cu un raspuns clar (indicand si articolul din lege) referitor la clauzele abuzive din contractele de servicii si nu numai. Sunt ... (vezi toată discuția)
Comisioane bancare ada2014 ada2014 Buna ziua, sotul meu are un credit bancar si cred ca are comisioane abuzive.(a fost un comision de risc care a fost doar redenumit cand a fost scos inafara ... (vezi toată discuția)
Clauze reziliere contract internet bobeicaalin bobeicaalin Buna ziua, Am un abonament de internet mobil de la vodafone(cea mai proasta alegere) si nu il mai vreau,mentionez ca mai am vreo 6 luni de contract.Conform ... (vezi toată discuția)