avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 596 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cheltuieli naștere studentă
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cheltuieli naștere studentă

Sunt studenta in cluj cu domiciliul in vatra dornei. As dori sa stiu ce cheltuieli implica o nastere prin cezariana la o maternitate de stat. Sau beneficiez de asigurare medicala? V multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:30, 31 Decembrie 2018
Sunteti asigurata ... Tinerii care își continuă studiile, gravidele sunt printre categoriile care beneficiază de asigurare automată la sănătate, deși nu plătesc contribuție în acest sens (CASS).

Potrivit art.224 alin.1 lit.f din Legea nr.95/2006, femeile însărcinate şi lăuzele, dacă nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe ţară, beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei.

NORME METODOLOGICE din 8 septembrie 2014pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat, aprobate prin Ordinul 581/2014
art.12
(1) Dovada calităţii de asigurat se realizează prin modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, iar în situaţia în care, în urma interogării, persoana nu apare în aplicaţia menţionată la art. 11 alin. (1), se realizează printr-un document justificativ - adeverinţă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice, eliberată de casa de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana, potrivit fiecărei categorii de persoane, pe baza următoarelor documente:
........