avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Cum aș putea să înregistrez plățile unor ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Cum aș putea să înregistrez plățile unor facturi/bonuri care se văd în extrasul bancar, dar la care nu am și nu voi avea documente justificative?

Buna ziua,

Cum credeti ca ar trebui sa inregistrez plata unor facturi/bonuri care se vede in extrasul bancar fara sa am documentele si fara sa le mai primesc vreodata. (colegii nu le mai au, le-au pierdut, etc..)

Daca inregistrez 473=5121 cum inchid soldul care se aduna in 473?

Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 28 Februarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: contabdodo , utilizator 16:26, 18 Februarie 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Documentele se reconstituie conform procedurii prevazute de Ordin 2634/2015:

B. Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse :

32. În cazul în care documentul dispărut a fost emis de altă entitate, reconstituirea se va face de entitatea emitentă, prin realizarea unei copii de pe documentul existent la entitatea emitentă. În acest caz, entitatea emitentă va trimite entităţii solicitante, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Norme Cod Fiscal:

(4) În cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, beneficiarul trebuie să solicite emitentului un duplicat al facturii, pe care se menționează că înlocuiește factura inițială. În cazul facturilor emise pe suport hârtie, duplicatul poate fi o factură nouă emisă de furnizor/prestator, care să cuprindă aceleași date ca factura inițială și pe care să se menționeze că este duplicat și că înlocuiește factura inițială sau, o fotocopie a facturii inițiale, pe care furnizorul/prestatorul menționează că este duplicat și că înlocuiește factura inițială. În cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al declarației vamale pentru import ori al documentului pentru regularizarea situației, persoana impozabilă trebuie să solicite un duplicat certificat de organele vamale.

Totusi Ordinul 2634/2015 precizeaza si ca: Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de călătorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în contabilitate.

Ar trebui sa incercati sa luati legatura cu cine a emis facturile. Daca nu reusiti sa obtineti duplicate, il inchideti prin 6588.
Ultima modificare: Luni, 18 Februarie 2019
Ioan Petru Butariu, Contabil
Va multumesc pentru ajutor!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Malpraxis suprosimoa suprosimoa Am facut o operatie estetica, si doctorita ma desfigurat la sani. Am dat-o in judecata dar mi sa cerut factura/chitanta ca am platit. E insa nu o mai pot ... (vezi toată discuția)
Acte distruse emma08 emma08 daca din motive independente de mine actele contabile ale unei firme au fost distruse , cui trebuie sa anunt acest lucru si ce pot face ? nu am nici o ... (vezi toată discuția)
Cum pot inregistra niste facturi pierdute? yleana madalina yleana madalina buna dimineata!doresc sa stiu cum pot centraliza niste facturi pierdute care urmau a fi inregistrate in contabilitate.problema este ca in urma cu 2 zile mi-a ... (vezi toată discuția)