avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Ajutor de șomaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Ajutor de șomaj

Buna ! Am și eu o întrebare , am un loc de munca dar vreau sa renunț la el și sa intru in șomaj un timp . Am mici probleme de sănătate și nu mai pot lucra in acel loc din cauza zgomotului și a stresului . Momentan sunt in concediu medical din cauza acestei probleme . Cum pot intra in șomaj după ultimul salar care îl voi primi ? Încă mai înregistrez venituri din acel loc . Cât trebuie așteptat după demisie ? Trebuie sa fie cu motive imputabile mie pentru a fi admis la șomaj ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:18, 13 Martie 2020
Buna ziua,
Nu va puteti da demisia ca nu mai primiti somaj.
Trebuie sa va concedieze dumnealor ( restructurare post...).
Asta nu pot sa le spun lor . Doar ca îmi prezint intenția de a nu mai lucra . Se poate concedia pe motivul restructurare post ?
Ultima modificare: Vineri, 13 Martie 2020
Cornel Vasile, Consilier juridic
Legea 76/2002
art. 17
(1) În vederea stabilirii dreptului de indemnizaţie de şomaj, şomerii prevăzuţi la art. 16 lit. a) sunt persoanele care se pot găsi în una dintre următoarele situaţii:
a) le-au încetat raporturile de muncă din motive neimputabile lor;
....

Art. 5 din Normele de aplicare a Legii nr.76/2002 prevede:
Prin motive neimputabile, în sensul art. 17 alin. (1) din lege, se intelege:
a)încetarea raportului de muncă în temeiul art. 56 alin. (1) lit. a), b), d), e), g) şi i), art. 61 lit. c) şi d), art. 65 alin. (1), art. 95 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b)încetarea raportului de muncă la iniţiativa angajatorului, prin notificare scrisă, în temeiul art. 31 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
......