Buna dimineata . O intrebare simpla si atat de stufoasa ! Bani din reparatii (lucrari de materiale asa cum se spune la noi mai nou ) ,fondul de rulment si orice venit incasat pt. activitatea si bunul mers al asociatiei ,se taie chitante separate da sau nu ? ! Poate avem si un articol din lege ?!. Multumesc frumos pt. ajutor .
Pentru verificare gestiune ,chirii, lucrări de materiale si reparati nu taie chitanța separată de intretinere asta v-am întrebat dacă este normal ! Patraslacurile sunt nimicuri pt ei si bani pt noi ! Fiindcă le-am făcut dosar pt camerele de luat vederi au contramandat ei cu un dosar de amenințare și șantaj care nici nu exista ,de s-au facut de ras in fata poliției.. Acum imi puteti răspunde domnule Adam Grecu, multumesc ! Acum pe 18 sunt nevoit sa depun un dosar penal împotriva lor pt delapidare ,abuz în serviciu, calomnie si defăimare . ! Ăștia sunt de 25,30 ani neclintiti si li se cuvine totul ,dar nu toti fac asa ceva !
Adam Grecu
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Pai ce ziceti dvs.:
- de ex. verificari gestiune, aceasta este o lucrare pe care o face o firma specializata sau o persoana fizica autorizata, la care se recurge, se incheie un contract de prestari de servicii, firma emita factura si apoi chitanta de primirea prestatiei; acum, poate interveni urmatoarea situatie - cheltuiala prestarii poate fi dirijata / repartizata pe lista de plata, unuia sau mai multor proprietari, insa atunci, DA administratorul trebuie sa va emita chitanta separata;
- daca aveti spatii inchiriate - daca aceste spatii sunt inchiriate unor proprietari (sa zicem niste boxe), de obicei aceste cheltuieli sunt incluse pe lista de plata si repartizate acelor proprietari; sumele obtinute din chirii, asa cum zice legislatia , alimenteaza fondul de reparatii si imbunatatiri a proprioetatii comune; dat fiind aceasta destinatie a banilor, normal ar fi ca administratorul sa emita chitanta separata, insa de cele mai multe ori nu se intampla acest lucru deoarece sumele sunt foarte mici si parca nu s-ar merita "stricarea" unei chitante - va dau exemplul unei asociatii care a inchiriat unor proprietari cate o boxa de 1,5 mp, iar lunar, acestora li se repartizeaza cate 5 lei (hot. AG.); pe fisa de cont a fiecarui proprietar, adminul inregistreaZ intretinerea si separat, pe alta rubrica, acel fond de 5 lei (lunar); ei, adminul incaseaza toata suma, adica intretinere + chiria, apoi are grija sa faca "miscarile" si in fisa de cont; stiu sigur ca sumele adunate sunt bine contabilizate si verificate de cenzor;
- pentru lucrari de reparatii, pentru care s-a creat un fond de reparatii, este necesar ca adminul sa elibereze chitante separate, iar scaderile se fac in baza referatelor si a documentelor de plata - chiatante, bonuri fiscale;
Cam atat as putea eu sa va spun acum. Pentru ceea ce intentionati sa faceti, aveti toata admiratia mea. Sfatul meu este sa nu "luptati" singur pentru ca, sunt convins ca procesul va fi de durata, se vor consuma bani si resurse nervoase...
Mult succes!
codrutz2007
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Sa stiti domnule Adam Grecu ca imi este foarte utila informația pt faptul că stiu ca nu taie chitanțe separate ! Eu unul le plătesc prim internet banking .Sa va de-a dumnezeu sănătate .Incă o dată va mulțumesc frumos !