Reclamatie impotriva firmei puteti face la :
[ link extern ]
Cu asociatia nu prea am inteles care e problema. Daca apometrele functionau defectuos, ar fi reiesit de la inceput o neinchidere a sumei contorilor din apartament fata de valoarea indicata de cel de bransament. Astfel, luna de luna ar fi trebuit sa apara o repartitie a acestei diferente in listele de cheltuieli lunare, iar asociatia trebuia sa cerceteze "cazul", sa descopere unde e problema. Daca asta s-a sesizat abia dupa un an, vina apartine asociatiei. Exista vreun proces verbal prin care s-a cercetat acest eveniment si s-a constatat defectiunea ?
Va puteti indrepta asupra asociatie pe 3 cai, prima fiind contestarea in 10 zile de la afisare a sumei pe care o datorati la intretinere (trebuie sa primiti un raspuns scris de la presedintele de asociatie), cea a reclamatiei la compartimentul specializat din primarie, sau cea a judecatii in instanta, contestind acea cheltuiala.
Art. 28 din legea 196/2018
(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia.
Reclamatie la primarie puteti depune in baza art. 102 din legea 196/2018 :
Articolul 102 (1)Urmatoarele fapte constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa constituie, potrivit legii penale, infractiuni:
..................
e)nerespectarea statutului, a acordului de asociere,
precum si neindeplinirea sau depasirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de catre administrator;
Amenda e de minim 2500 RON.