avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 451 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Diminuare Fond de Rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Diminuare Fond de Rulment

Buna ziua! As vrea sa ma ajutati in urmatoarea problema referitoare la fondul de rulment al unei Asociatii de proprietari. Astfel, am constatat ca la toti proprietarii valoarea fondului depaseste cu mult valoarea prevazuta de lege. De exemplu la doua camere acesta este de peste 700 de lei desi in iarna nu s-a platit la intretinere mai mult de 400 de lei, sau la patru camere sunt sume de 1200 de lei, 1300 de lei desi nu se plateste mai mult de 800 de lei. Se pare ca a fost o greseala a fostului administrator pe care l-am schimbat acum 3 ani care folosea fondul de rulment si ca fond de reparatii. Noi dorim ca din fondul actual de rulment sa luam ceea ce se depaseste si sa-i trecem in fondul de reparatii. Problema este ca firma care ne administreaza contabil spune ca nu poate face asa ceva deoarece se incalca legea. deoarece art.72 nu prevede diminuarea lui decat cand se v=schimba proprietarul si ca el nu poate fi folosit pentru plata unor lucrari de reparatii. Ce este de facut? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: adimanea , utilizator 20:00, 18 Septembrie 2020
Pai faceti o AG in care veti stabili noile cote pentru fondul de rulment si atunci, in baza art. 72 aliniatul 3:

(3)Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata.

administratorul va stabili alte cote de reintregire, dar pentru noul fond.

Fondul de reparatii este o alta "gîscă" si-l constituiti in baza art.71 :

Articolul 71
(1)Anul fiscal si exercitiul financiar al asociatiei de proprietari este anul calendaristic. Excedentele anuale rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
(2)Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
(3)Sumele incasate pentru constituirea fondului de reparatii se depun, in conformitate cu prevederile prezentei legi, in contul asociatiei de proprietari prevazut la art. 20 alin. (1).
(4)Pentru incasarea fondului de reparatii, administratorul elibereaza chitanta nominala separata.
(5)In termen de 5 zile de la incetarea contractului de administrare, administratorul este obligat sa prezinte, in conditiile prevazute la art. 69 alin. (1), presedintelui asociatiei de proprietari si cenzorului/comisiei de cenzori contabilitatea fondului de reparatii, a fondului de rulment si sa o transfere noului administrator.
[ link extern ]
Ultima modificare: Joi, 17 Septembrie 2020
latka, moderator
Va mai puteti baza* si pe alin. 1 de la art. 72, articol care spune cat de mare trebuie sa fie acest fond...
ART. 72
(1) In scopul asigurarii sumelor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari este obligata sa stabileasca cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabileste astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociatii de proprietari echivalente ca marime.

Si nu va poate impiedica nimeni sa cereti administratorului ca o luna sa platiti intretinerea din acel fond, mai ales daca depaseste valoarea stabilita de lege.
Nu puteti transfera banii din acel fond dar ii puteti folosi pentru plata intretinerii, mai ales ca pentru asta a fost constituit...
Ca motiv, daca va intreaba de ce le cerei sa faceti plata din acel fond, le puteti spune ca multi proprietari au ceva probleme financiare in aceasta perioada si acestia au cerut sa apelati la aceasta varianta, pentru ajutorul lor.
Puteti stabili asta si intr-o A.G.
Ultima modificare: Joi, 17 Septembrie 2020
Ionut.ion, utilizator
Multumesc pentru raspuns! Cred ca este o idee buna sa se plateasca o intretinere din acest fond, iar daca se micsoreaza cunatumul legal al fondului de rulment sa-l reintregim. Credeti ca este corecta aceasta solutie?
Eu zic ca da... Sau cel putin luna aceasta o parte de intretinere, luna viitoare alta... pana ajungeti sa aveti cuantumul prevazut in lege.
Si nu ar strica sa faceti o A.G. in care sa stabiliti cuantumul acestuia in conformitate cu legea, urmand a decide tot atunci ca diferenta deja existenta sa mearga catre plata intretinerii.


Ionut.ion a scris:



Si nu va poate impiedica nimeni sa cereti administratorului ca o luna sa platiti intretinerea din acel fond, mai ales daca depaseste valoarea stabilita de lege.

Articolul 49
(1)Hotararile asociatiei de proprietari sunt luate in adunarea generala a proprietarilor, iar executarea lor este incredintata comitetului executiv si administratorului.
(2)In vederea punerii in practica a hotararilor adunarii generale a asociatiei de proprietari, comitetul executiv al asociatiei de proprietari emite decizii in conformitate cu prevederile legii.

Articolul 66
(1)Administratorul are, in principal, urmatoarele atributii:
...................................................
e)executa dispozitiile prevazute in hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu prezenta lege, regulamentul condominiului si conform contractului de administrare;

Nu merge cu "sa cerem administratorului sa plateasca intretinerea din fondul de rulment"

Alte discuții în legătură

Buna ziua, fondul de rulment este obligatoriu? daca da, de ce ... Paul2017 Paul2017 Buna ziua, Fondul de rulment este obligatoriu? Daca da, de ce difera ca valoare, eu fiind cu toate platile la zi? Acesta se recupereaza ... (vezi toată discuția)
Reparatie terasa blocului Doroteea Dinescu Doroteea Dinescu Buna seara Am reparat anul trecut ,mai exact in luna octombrie 2018 terasa blocului deoarece cand ploua patrundea apa pe tavanul de la ultimul etaj .Deoarece ... (vezi toată discuția)
Unde reclam asociația de locatari? Acustic Acustic In cursul lunilor trecute nici o dată nu a corespuns suma de bani de pe vizier cu cea cerută de asociație. Mereu mi s-a spus că este vorba despre un fond ... (vezi toată discuția)