avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... O scoala gimnaziala, poate angaja cu Contract un ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

O scoala gimnaziala, poate angaja cu Contract un avocat?

Buna ziua!
Va necăjesc cu rugămintea,de a-mi oferi răspuns la următoare 2 întrebări:
-O scoala gimnaziala, poate angaja cu Contract un avocat,pentru un litigiu de munca ,creat de un fost cadru didactic,ce a fost nominalizat prin restrangere de activitate,deoarece,avea mai putin de jumatate de norma ore in specialitate, si i-a incetat contractul de munca prin acordul partilor,dar acestuia nu i s-a dat sub semnatura decizia de incetare a contractului de munca?
-are dreptul acest angajat la plata concediului de odihna neefectuat pe 12 ani (,intr-adevar,din motive obiective,independente de vointa sa)?.Nu se prescrie, acest termen?
Vă mulțumesc pentru sprijinul oferit!
Spor în toate,tuturor!
Cel mai recent răspuns: ella m , utilizator 12:19, 1 Decembrie 2020
Orice persoană fizică și juridica are dreptul de a angaja avocat.
In cazul.scolii vor trebui insa respectate condițiile legale.
Numai in anumite conditii se poate apela la asa ceva ..
Va multumesc, pentru promtitudinea raspunsului oferit!
Imi puteti comunica,va rog unde gasesc conditiile,la care făceați referire?
OUG nr. 26 din 6 iunie 2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative
Art. I
(1) Autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome care au în structura organizatorică personal propriu de specialitate juridică nu pot achiziționa servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare.
(2) În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare, necesare autorităților și instituțiilor publice prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea:
a) ordonatorilor principali de credite pentru autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale;
b) consiliilor locale, consiliilor județene sau Consiliului General al Municipiului București, după caz, pentru autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice locale.
(3) În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare, necesare societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale, precum și regiilor autonome prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea și mandatarea reprezentanților statului sau unităților administrativ-teritoriale în organele de conducere ale acestora:
a) de către ordonatorul principal de credite coordonator, în cazul celor la care statul este acționar integral sau majoritar;
b) de către consiliile locale, consiliile județene sau Consiliul General al Municipiului București, după caz, pentru cele la care unitățile administrativ-teritoriale dețin integral sau majoritar capitalul social.
Vă mulțumesc pentru răspuns și disponibilitate!
Am observat că ați ajutat f.multe persoane cu răspunsurile profesioniste oferite,de-a lungul anilor.
Vă felicit !
Îndrăznesc să vă rog,când timpul,vă permite să-mi oferiți răspuns și pentru ...
1.Școala prin angajatorul, de la acea vreme i-a incetat contractul de munca doamnei prof menționand în REVISAL că se realizează prin acordul partilor,dar acesteia nu i s-a dat sub semnatura decizia de incetare a contractului de munca,ba mai mult această decizie,ar fi trebuit emisă,în data de 31.08.2017 și nu a fost emisă, nu este înregistrată în registrul de decizii…
2.Totodată acest cadru didactic conform, art. 12 c) din Ordinul Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 4619 din 22 septembrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie( din unităţile de învăţământ preuniversitar în care este stipulat că afişarea hotărârilor adoptate de către consiliul de administraţie la sediul unităţii de învăţământ, se realizează,la loc vizibil. ) susține în instanță că nu a găsit nici o hotărâre afișată care viza modul/ procedurile pentru restrângerea ei de activitate, luată,prin vot secret,nefindu-i adusă la cunoștiință,sub semnătura. Precizez,că și această hotărâre din păcate,nu a fost concepută și înaintată,de angajatorul,din 2017.
În fapt, această hotărâre, nu există în dosarul hotărârilor adoptate, semnate de preşedinte, și nu a fost consemnată conform art. 13 e) în registrul de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie;
Cadrul didactic s-a adresat instanței și invocă că angajatorul i-a luat dreptul de a se prevala de Art. 14. (4) Hotărârile consiliului de administraţie pot fi contestate la instanţa de contencios administrativ, cu respectarea procedurii prealabile reglementate prin Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
În aceste condiții:
3,are dreptul această angajată la plata concediului de odihna neefectuat pe 12 ani (într-adevar, din motive obiective, independente de vointa sa)?
Nu se prescrie, acest termen?
Precizez,că doamna are alte contracte de muncă,începând cu 1.09.2017,cu alte unități școlare,deoarece, la școala despre care facem vorbire,a fost băgată,în restrângere de activitate.
Vă mulțumesc pentru promtitudine și profesionalism!

Ultima modificare: Luni, 30 Noiembrie 2020
Cornel Vasile, Consilier juridic

Alte discuții în legătură

Acordarea restantei concediului de odihna in invatamant ionut_darius ionut_darius Sunt secretar al unei scoli si ma confrunt cu urmatoarea situatie: - la 01.09.2010 s-a transferat la unitatea noastra scolara, prin restrangere de activitate, ... (vezi toată discuția)
Continuare activitate dupa pensionare nicolaelena08 nicolaelena08 In 8 ianuarie 2015 , implinesc 60 ani, ma pensionez(femeie).,in invatamant , cadru auxiliar(laborant).Pot ramane sa lucrez in continuare ?pe mine m-au pus ... (vezi toată discuția)