avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Cât timp se pot invoca viciile ascunse, la obiectele ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Cât timp se pot invoca viciile ascunse, la obiectele de uz personal? ...

Cât timp se pot invoca viciile ascunse, la obiectele de uz personal?

Speţa: am cumpărat un laptop nou, din magazin, fără soft.
Am cumpărat o licenţă şi, pe el, a lucrat numai un adult, numai într-un mediu de birou, fără a-l deplasa. Deci, nu au fost situaţii de mediu de lucru, de utilizator, sau de rău comportament, aplicat bunului cumpărat.
După trecerea perioadei de garanţie, la una dintre balamale, - cea apropiată locului de alimentare cu energie electrică, am observat că, s-a produs o desprindere a părţilor componente, care împiedică închiderea şi deschiderea manuală, a laptopului, făcând practic, inutilizabil bunul cumpărat.
La o privire mai atentă, am observat faptul că, orificiul de pătrundere al dispozitivului de alimentare cu electricitate, este amplasat - evident, din proiectare-realizare, mai aproape de partea inferioară a plăcii cu tastatură.
Prin solicitarea balamalei, la deschidere şi la închidere, s-a produs o desprindere a părţilor componente, din partea de sprijin, cu taste, numai în zona balamalei din partea stângă, din zona de alimentare.

Consider că, nu este relevantă calitatea vânzătorului - de care nu am a mă plânge ci, numai a producătorului bunului cumpărat.

Consider că, este vorba despre un viciu de fabricaţie şi, vreau să ştiu dacă mă pot îndrepta împotriva producătorului pe cale legală, pentru schimbarea produsului sau pentru rambursarea preţului.
Mulţumesc.
Ultima modificare: Vineri, 15 Octombrie 2021
Ioan Victor, utilizator
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 14:42, 22 Noiembrie 2021
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentru schimbarea produsului sau pentru rambursarea preţului va puteti adresa comerciantului doar in perioada de garantie.
Pentru vicii ascunse va puteti adresa producatorului (doar sa-l sesizati) fara a cere despagubiri. Va poate multumi pentru sesizare si/ sau oferi o promotie (mai greu de crezut).
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am trei colegi care au patit la fel, cu balamaua, din cauza ca la inchiderea/deschiderea capacului (ecran), apasa pe un colt si nu pe mijocul lui cum ar trebui, deci o folosire improprie. (desi sunt unici utilizatori, in conditii de birou si mai au si scoala facuta)
Pentru comparatie, imaginati-va o usa care ar avea clanta jos la podea, sau sus langa tocul usii de sus. Din acest motiv clanta se pune pe undeva pe la jumatatea usii. In fine, la laptop e mai greu sa pui un maner, dar ati inteles ideea.
Si nu am inteles treaba cu licenta, adica ce relevanta are in reclamatia cu balamaua.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantia produsului final si a componentelor Andrei_78 Andrei_78 Buna ziua. Acuma 4 ani am cumparat un laptop si evident i s-a dus acea garantia de 2 ani. Problema este ca deja mi s-a stricat placutele RAM, iar firma ... (vezi toată discuția)
Returnare produs cumparat din magazin zoltar zoltar Am cumparat o pereche de ochelari de soare de la o firma de renume care au vicii de refractie. Mentionez ca am cumparat produsul din magazin si nu ... (vezi toată discuția)
O părere privind inducerea în eroare (sau chiar înșelătorie din punctul meu de vedere) la achiziționarea unui autoturism: mai poate fi considerat nou dacă a stat 4-5 luni în showroom? utilizator-1 utilizator-1 am achizitionat un autoturism de la o reprezentanta auto si mi s a parut suspect din start cand am fost sa l ridic; am cerut un autorism nou din fabrica si ... (vezi toată discuția)