avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi ...

Buna ziua,
Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul deoarece chiar in acea perioada aveam aplicatia Smart Token blocata. Am sunat la banca dar in 3 minute toti banii din cont mi-au fost transferati. Stiu ca este vina mea, dar banca nu are nici o responsabilitate? Am primit un mail cum ca nu ar avea. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: cflorin39 , utilizator 10:35, 7 Septembrie 2023
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Procesul poate fi câștigat 99% numai împotriva hackerului, adică a hoțului, nu împotriva băncii. Dacă deschideți proces împotriva băncii 99% e pierdut din start.
Hackerul va escrocat, nu banca, deci faceți plângere penală împotriva hoțului.

Daca deschideți prematur proces civil împotriva băncii, îl pierdeți din start.
Ultima modificare: Marți, 9 Mai 2023
Dapix, utilizator
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sa stiti ca si in vest tot singuri ne aparam. In Germania nici macar nu exista protectia consumatorului. Judecand dupa stirile din Romania pe care le vad, ex femeia de abia 30 ani care a fost inselata cu fals sms imitand posta, fiindu-i furati astfel bani din cont, in Romania naivitatea e imensa la varste la care nu ar trebui. Imi pare rau dar asta e. Din pacate romanii sunt tampiti cu televizorul, cum se zice. Li se spune ca banca are resposabilitate in alte tari, jurnalistii respectivi habar neavand ce zic. Problema cu Raifassen e alta. Am avut si eu cont la ei si l-am inchis. Definitiv. E una din bancile din Romania in care nu am incredere deloc, pentru ca securitate nix, fairness nix, taxe mari pentru orice, angajati grosolani si fara training. De aceea nu mi se pare acceptabil sa fie blocat tokenul, si ma gandesc ca s-ar putea merge pe asta, in fond e circumstanta atenuanta.
NB: am primit si eu un astfel de sms acum o luna. Imita DHL (posta germana). Am suspectat imediat ceva, desi germana era perfecta, pentru ca nr era francez si linkul mi s-a parut ciudat. Eu am peste 50 si nu le-a mers.

ibn a scris:

In Romania postdecembrista este necesar sa va aparati singur. Si eu sunt client Raiff de peste 20 ani si pot spune ca nu mi s-a luat o centima din cont fara aprobarea mea. Cu multi ani in urma primeam si eu asa ceva si dupa ce ii dopam cu date fake, trimiteam e-mail-ul la banca pentru informare. Aplicatia Smart token trebuie sa fie actualizata caci altfel nu functioneaza smart mobile. Autentificarea cu amprenta nu trebuie sa lipseasca. Apoi plecand de la adevarul ca nimeni nu poate lua mai mult decat am, mi-am facut un cont cu care ies pe net si plati online, si care costa 5lei/luna, o suma modica pentru siguranta mea. Astfel expunerea este minima, fiindca nici nu dau nimanui datele cardului. Contul cu card in care primesc veniturile si are si descoperit ramane intact, doar pentru numerar de la bancomatele din interiorul bancii. Si nu uitati ca din smart mobile se poate dezactiva cardul. Sigur la dumneavoastra plata s-a facut dupa ce ati tastat datele cardului cu pricina. Cel mai bine este sa nu salvati datele cardului in aplicatii de shopping. Succes!

Ultima modificare: Marți, 9 Mai 2023
adriamia, utilizator
da, am depus plangere penala a doua zi.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Responsabilitatea băncii este cea care recurge din contractul pe care l-ați semnat cu ea. Este trecut acolo că vă returnează banii în caz de fraudă când dvs. dați altcuiva datele de logare?? Dacă nu, ce să căutați în instanță? Să risipiți banii pe avocați?
Aici nu este vorba de un "hacker", ci un simplu escroc. Deci faceți mai întâi o sesizare la bancă; banca deși nu are aici nicio vină, are totuși interes să evite acest gen de neplăceri pentru clienții ei, și va face investigațiile necesare. De asemenea, puteți face plângere la poliție, banii au fost livrați într-un cont, care este deținut de cineva, bancomatele au toate camere de supraveghere, deci au multe posibilități.
Pe viitor, dacă nu sunteți capabil să gestionați mijloacele moderne de lucru cu banii, renunțați la internet banking, reveniți la cash. O bancă americană, recent, cu un capital mai mare decât tot sistemul bancar din România, a dat faliment fiindcă clienții au făcut retrageri de zeci de miliarde, miliarde nu milioane, de dolari, prin internet banking, în câteva ore.

theo jean a scris:

Buna ziua,
Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul deoarece chiar in acea perioada aveam aplicatia Smart Token blocata. Am sunat la banca dar in 3 minute toti banii din cont mi-au fost transferati. Stiu ca este vina mea, dar banca nu are nici o responsabilitate? Am primit un mail cum ca nu ar avea. Multumesc!

Ultima modificare: Marți, 9 Mai 2023
hotumattua, utilizator
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, stiu de care banca portocalie e vorba... Le-am sesizat de "N" ori sa faca "opt in" nu "opt out", adica sa nu memoreze datele in telefon - de fapt devise-ul, adica telefonul - decat daca cer eu prin bifarea casutei, nu implicit.
Nu le pasa, de ani de zile este asa.
Cred ca numai BNR ar putea sa impuna acest lucru, fiind vorba de securizarea informatiilor...

Alte discuții în legătură

Frauda bancara in data de 13.03fost victima unei fraude bancara ... pallani13 pallani13 Buna ziua. In data de 13.03.23 Am fost victima unei fraude bancara de tip phishing. Am primit un e-mail in care mi s-a comunicat ca cardul este blocat ... (vezi toată discuția)
Comanda online anulata. bani nereturnati de catre banca. chillzilla chillzilla Buna ziua, Am facut o comanda online de pe un site cu profil sportiv. Am achitat suma online cu cardul si am primit E-Mail de confirmare plata, inclusiv SMS ... (vezi toată discuția)
Inchidere cont card cumparaturi raiffeisen bank Lucian Rimniceanu Lucian Rimniceanu Buna ziua, Am un card de debit la Raiffeisen Bank in care imi primesc salariul.De putin timp mi-am schimbat locul de munca.Ptr a putea primi salariul trebuia ... (vezi toată discuția)