avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1340 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu medical

Buna ziua! As dori, daca se poate, cateva opinii in leg cu 2 probleme:

1. exista o stipulare clara care sa precizeze ca dupa 30 de zile neintrerupte de concediu medical, contractul individual de munca se suspenda? (stiu ca CIM-ul se suspenda pt incapacitate temporara de munca, dar nu am gasit nicaieri in 158/2005 termenul de 30 de zile)

2. angajatii care sunt in concediu medical, pe perioada concediului medical mai platesc contributia la asigurarile sociale de sanatate? Dar celelalte contributii?

Multumesc anticipat!

O zi buna!
Cel mai recent răspuns: Angela D , Consultant resurse umane 11:23, 5 Februarie 2010
Codul Muncii- Art. 50. - Contractul individual de muncă se suspendă de drept în următoarele situaţii:
b) concediu pentru incapacitate temporară de muncă

Exista si varianta ca pe timpul concediului medical , anagajtului i se opreste contributia la asigurarile de sanatate, socotita la un venit minim de 600 ron? Sau un angajat nu plateste deloc aceasta contributie pe timpul concediului medical?
Angajatul nu plteste contributie la asisgurari de sanatate pe perioada incapacitatii temporare de munca , plateste doar contributia la pensie , raportata la salariul minim pe economie .
Am inteles.. multumesc frumos!
La concediul medical incapacitate temporara de munca se calculeaza si retine CAS la nivelul unui salariu minim pe economie,proportional cu zilele de CM si impozit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Retineri din concedii medicale valih valih Va rog sa-mi explicati ce retineri se fac din concediile medicale, atat din cele platite din FNUASS cat si din cele platite din fondul de salarii? Ex: CM ... (vezi toată discuția)