Avem un spatiu comercial la parterul unui bloc. Si intrebarea este daca spatiul trebuie sa plateasca cheltuielile de intretinere ale blocului.
Mentionez urmatoarele:
- avem intrare complet separata,
- gazele sunt conectate direct din strada
- nu avem conectare la termic la bloc
- apa rece, se conecteaza prin subsol la bloc iar aici avem contoar separat
Ce cheltuieli de intretinere ar trebui platite dc trebuie? Exista vreo diferentiere fata de ceilalti locatari care platesc curetenie,
Administratori etc
Legea 196/2018 nu face nici o diferenta intre spatiile comerciale si cele cu destinatie rezidentiala in ceea ce priveste repartizarea costurilor.
Deci da, va trebui sa platiti intretinere, la fel ca ceilalti proprietari.
Faptul ca aveti bransamente separate va scuteste de plata anumitor cheltuieli care se repartizeaza pe persoana sau pe consumuri individuale (apa, gaze etc...). Dar va trebui sa platiti cheltuielile care se repartizeaza pe cota-parte indiviza (cheltuielile asociației cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service, reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună)
Factura cenzor
Crina04iulie
Cum se distribuie pe lista de plata factura emisa de cenzor(PFA sau firma de cenzorat) . Nu este ales din asociație ci contractat. Dar factura emisa de un ... (vezi toată discuția)