avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Curățare jgheaburi de colectare/scurgere bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Curățare jgheaburi de colectare/scurgere bloc

Bună seara,
Aș dori un răspuns autorizat (temei legal) în legătură cu următoarea întrebare:
Achitarea plății (cotă parte din întreaga valoare) pentru curățarea jgheaburilor de colectare, montate la șarpanta unui bloc, intră în grija proprietarului apartamentului sau a chiriașului care ocupă apartamentul respectiv?! Vă mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 12:45, 31 Octombrie 2025
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimata doamna, nu exista o prevedere legala care sa stipuleze in mod explicit ca, in cazul unui imobil dat in chirie, proprietarul rămâne in continuare responsabil pentru cheltuielile de tipul A și B, pentru ca, indiferent de forma de exploatare a imobilului, proprietarul rămâne responsabil pentru toate cheltuielile, in calitate de proprietar (pentru cele legate de proprietate) sau titular de contract (pentru cele legate de utilități).
Adica daca acele cheltuieli nu se plătesc, creditorul se va îndrepta împotriva proprietarului, nu a chiriașului / locatarului.
Proprietarul are posibilitatea, prin intermediul contractului de inchiriere, sa stipuleze ce cheltuieli sunt delegate catre / asumate de catre chirias, insa aceasta intelegere e valabila intre proprietar si chirias. Daca chiriasul nu plateste (sa zicem) apa, asociatia se va indrepta impotriva proprietarului, care va raspunde pentru aceste cheltuieli. La randul lui, proprietarul isi va putea recupera prejudiciul de la chirias, in virtutea contractului de inchiriere, si in masura in care poate demonstra ca acel prejusiciu a fost produs in perioada contractului in speta, INSA! nu va putea sa ii spună asociației asta e contractul de inchiriere, pe mine nu ma intereseaza, cautati-l pe chirias.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Doamnă, conform Legii nr. 186/2018 obligațiile de plată ale diverselor sume ce compun contribuția la întreținerea condominiului revin proprietarilor. Chiriașii sunt obligați să preia în seama lor această obligație doar dacă acest lucru e stipulat în contractul de închiriere.
Ultima modificare: Marți, 28 Octombrie 2025
Alexandru Surcel, Avocat
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Este o problemă de mentenanță, care e în sarcina chiriașului. Similară curățeniei din bloc
@adriandimitriu, poti sa indici si baza legala din care reiese asta?
Am înțeles (sper) întrebarea. Răspunsul meu este, să verificați contractul de închiriere, care de obicei conține acest paragraf (articol) la secțiunea: OBLIGAȚIILE CHIRIAȘULUI
"Pe toată durata închirierii, chiriașul va suporta toate cheltuielile referitoare la utilitățile consumate pentru folosința bunului închiriat, respectiv, gaz, curent, telefon, cablu, apă-canal, degajarea gunoiului, etc., dar și eventualele reparații efectuate de asociația de locatari, reparații ce revin cotă parte persoanelor ce locuiesc în imobil."

Alte discuții în legătură

Fondul de rulment achitat de chirias sau proprietar? ndan57 ndan57 stie cineva daca si unde anume(articol lege)se arata in cazul unui apartament cu chiriasi cine anume plateste fondul de rulment in situatia in care acesta se ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract inchiriere apartament. vladuadi vladuadi Buna ziua. Situatia este urmatoarea: un apartament inchiriat pentru o perioada de 3 ani; chiriasul nu si-a achitat obligatiile ce-i revin din cheltuielile ... (vezi toată discuția)
Chiriașii plătesc fondul de reparații incluse în cheltuielile de întreținere? kikybaly kikybaly Bună seara, Aș vrea să știu dacă, conform legislației în vigoare, plata fondului de reparații și a fondului de rulment (cele incluse în cheltuielile ... (vezi toată discuția)