Bună seara,
Aș avea nevoie de o părere legată de cât timp are voie o bancă să țină contul blocat.
Situația pe scurt: titularul unui cont (persoană în vârstă) a fost sunat de bancă, i s-au pus câteva întrebări despre utilizarea contului, nu s-a descurcat să răspundă, a intervenit o rudă pe telefon, iar la scurt timp contul a fost blocat „pentru verificări”.
De atunci nu i s-a comunicat motivul blocării, nici un termen de finalizare și nici nu i s-au cerut documente suplimentare. De fiecare dată răspunsul este doar „verificări în curs”.
Întrebarea mea principală: există un termen maxim în care banca poate ține contul blocat fără motiv clar și fără să ceară acte? Mențiune importantă: nu există tranzacții suspecte, nu sunt depuneri din surse externe, iar banii din cont provin exclusiv din bonusuri acordate de bancă în cadrul campaniei oficiale (deci nu vorbim de transferuri, vânzări, operațiuni riscante etc.).
Mulțumesc anticipat pentru orice lămurire.